Gå til innhold

Diskusjon rundt LCD vs. Plasma og annet tjafs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det ikke litt ironisk at du, som sikkert ikke har sett noen av disse tvene i andre omgivelser enn elkjøp tror du ser dette bedre enn de profesjonelle?

Jeg tror ikke, jeg vet at jeg kan se forskjell på en god del Tv'er.

Og er forskjell på de Tv'ene man har i stua og de nye "super" TV'ene som du snakker om ;)

Lenke til kommentar

super tvene? Det er da helt vanlige plasma skjermer bare med en god del bedre kontrastnivå. Vanskelig å diskutere noe som er så subjektivt som dette, men om du går inn på et forum som f. eks. www.avsforum.com så vil du se at den generelle meningen er at plasma fortsatt ligger en god del over LCD når det gjelder bildekvalitet. Samtidig sier folk at oppløsning ligger helt nede på 3-4 plass når det gjelder viktighet for bildekvaliteten.

edit: Tenkte jeg bare skulle legge inn en quote fra en tekst om oppløsning på TVer, kan legge inn link om ønskelig:

(ISF) states the the most important aspects of picture quality are (in order): 1) contrast ratio, 2) color saturation, 3) color accuracy, 4) resolution. Resolution is 4th on the list and plasma is generally superior to LCD in all of the other areas (but much more prone to reflections/glare.) .
Endret av Reite
Lenke til kommentar
Vanskelig å diskutere noe som er så subjektivt som dette, men om du går inn på et forum som f. eks. www.avsforum.com så vil du se at den generelle meningen er at plasma fortsatt ligger en god del over LCD når det gjelder bildekvalitet. Samtidig sier folk at oppløsning ligger helt nede på 3-4 plass når det gjelder viktighet for bildekvaliteten.

Guess who is a member there?

And guess who doesnt give a tiny rats ass about what other people think looks the best?

I got my own opinion and my own mind, and i can think for myself.

Ifølge meg vinner den Samsungen der over Panasonicen.

Kanskje ikke på ren svartnivå og kontrast, men rett og slett fordi i HD filmer så er den såpass mye bedre å se på, rett og slett fordi HD filmer ikke er støttet ordentlig av Panasonicen.

Men nok om mitt ord mot ditt ord. Vi er uenige om hva som er bra og se på, og det komer vi altid til og være.

Lenke til kommentar
mindtooth du har tydeligvis absolutt ingen aning hva du prater om. Pikslene på plasmaskjermer er avlange noe som gjør at de i praksis kjører 720p oppløsning helt fint.

Noe sier meg at en piksel kan være så lang den vil, men så lenge den er en lang piksel, vil den ikke vise de samme detaljene som 5stk etterhverande på linje ;)

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Nei dette er nyttesløst ser jeg. Ettersom de 3 punktene som er viktigere enn oppløsning ikke kan måles i nøyaktige nummere på papir er visst de helt irellevante for dere.

Jeg prøver bare å hjelpe trådstarter til å gjøre et godt valg for ham, det er så oppløsningshysteri for tiden at det er helt drøyt, eneste folk bryr seg om er 1080p uansett om det bare er en liten del av kaka.

Lenke til kommentar

Hører du meg ikke? det er KLART man VIL ha 1080P, men faktumet er at oppløsningen kun er en LITEN DEL av bildeopplevelsen.. Forstår du? Det er 3 ting som er VIKTIGERE enn oppløsning for bildeopplevelsen og plasma er BEDRE på ALLE disse.

Lenke til kommentar
Hører du meg ikke? det er KLART man VIL ha 1080P, men faktumet er at oppløsningen kun er en LITEN DEL av bildeopplevelsen.. Forstår du? Det er 3 ting som er VIKTIGERE enn oppløsning for bildeopplevelsen og plasma er BEDRE på ALLE disse.

Nå har du tydeligvis forandret standpunkt siden vi startet her...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...