Gå til innhold

Amobil.no: Hva med en mimre-artikkel?

Anbefalte innlegg

Nå har mobiltelefonen vært blant oss i mange år (41 år her i Norge faktisk) og jeg må innrømme jeg er overrasket over at jeg ikke har sett en artikkel av typen "mobilen fra år til år" type ting. Tilbakeblikk til den tiden da en mobil var en mobil, en artikkelserie med f.eks. en artikkel i uka hvor man tok for seg et år av gangen og kåret det årets hotteste samt et kort utdrag av hva som var å få tak i og hva man kunne gjøre med dem. Tiden da Rimi på hjørnet solgte Philips og Alcatel telefoner og Bosch var nesten like vanlig som Nokia og Ericsson.

Jeg ville begynt med tiden rundt introduksjonen av GSM nettet og mobilrevolusjonen SMS som gjorde mobiltelefon til allemannseie og tatt et år av gangen derfra. Fått tak i noen av de gamle traverne og skrevet en test eller tre.

Pokker eller, om ikke dere gjør det så tror jeg jaggu jeg setter igang selv! :!: Blei heltent på den ideen nå gitt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Ukens retro" opplegget var jo i grunnen nesten dead-on, fatter ikke at jeg ikke har funnet det tidligere. Blei fast leser engang i fjor sommer, så bomma tydeligvis med et par måneder. All cred for de artiklene! My bad at jeg er så dårlig til å søke..! :hm:

Jeg tror nå uansett jeg skal kaste meg utpå en aldri så liten skrivejobb gitt, mest for testinga. ;)

EDIT:

Fra Ukens Retro 1. nov 2005:

"Ericsson R310 tok ikke til drukningsdøden bare på grunn av litt vann over hodet."

Fra Ukens Retro 23. aug 2005:

"Ericsson R250 tok ikke til drukningsdøden bare på grunn av litt vann over hodet."

:!:

Gjaldt det generelt sett for Ericsson telefoner at de ikke tok til drukningsdøden bare på grunn av litt vann over hodet, eller var det bare disse to modellene her som ikke tok til drukningsdøden bare på grunn av litt vann over hodet i motsetning til alle andre telefoner som tok til drukningsdøden bare på grunn av litt vann over hodet?

De var rimelig midt i prikk Mafo, takk for linkene. Mye god lesning der.

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar
Gjaldt det generelt sett for Ericsson telefoner at de ikke tok til drukningsdøden bare på grunn av litt vann over hodet, eller var det bare disse to modellene her som ikke tok til drukningsdøden bare på grunn av litt vann over hodet i motsetning til alle andre telefoner som tok til drukningsdøden bare på grunn av litt vann over hodet?

De var rimelig midt i prikk Mafo, takk for linkene. Mye god lesning der.

Disse to modellene kunne ta imot mer juling enn Tyson. Synd det ikke lages slikt mer. :)

Hyggelig at du likte artiklene!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...