Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Låser seg når jeg kakker såvidt på kabinettet

Anbefalte innlegg

Heisann folkens, kanskje dere kan hjelpe meg med et lite problem.

Den siste tiden har jeg blitt plaget med at pc'en låser seg når kabinettet får et lite kakk. Det skal ikke mye til, bare når jeg kommer litt borti med foten er nok. Dette er veldig irriterende da akkurat der jeg sitter er det litt trangt så det har skjedd ganske ofte de siste dagene. Aldri hatt dette problemet før.

Jeg tenker at dette må vere noe hardware greier, men jeg kan ikke se noe som er galt selv, ingen løse plugger etc.

Noen som kan hjelpe?

Specs:

xp

Intel Core 2 Duo E6600, Asus P5N-E SLI

Asus GeForce 8800 GTS, NEC 20" WGX2 widescreen

Corsair XMS2 Dominator DDR2-800 2GB (2x1GB)

lian li kab

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde dette problemet på mammas PC. Det viste seg at PSU*n satt litt løst, så hver gang noen/noe kom borti det, slo det ut på PSU'n.

Sjekk at alt sitter som det skal rundt og på PSU. :)

Mvh Jacob

Forresten, PSU=Strømforsying. Hvis du ikke visste det.

Edit: Og hva syns du om Asus p5n-e? En kamerat av meg har akkurat bestilt det.

Endret av Startfanet
Lenke til kommentar

Første jeg tenker når jeg ser dette er inntrengersystemet som kan være slått på i BIOS, foreslår at du går inn på setup neste gang du restarter maskina, og sjekker om det er aktivert, vet ikke åssen menyen på dett hk ser ut desverre, noen andre som kan gi en pekepin på hvor i setup han skal lete etter "Chassis Intrusion"?

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Jeg har nå kontrollert at PSUen sitter bra, og jeg har prøvd å finne noe om chassis intrution i bios - uten hell. Jeg skal prøve å finne fram manualen til HKet å se om det står noe der.

Kom gjerne med flere forslag imens :)

Edit: Startfanet: når det gjelder ASUS HKet så er jeg ikke helt fornøyd desverre, er litt ustabilt å det samt at ASUS sidene alltid er nede/j¤#vla treige hver gang jeg trenger å laste ned noe fra dem gjør at jeg vil velge en annen produsent neste gang.

Endret av Hawkmoon
Lenke til kommentar

Fant ut at chassis intrution er "jumper basert" på dette HK, og er ikke aktivert, så det kan ikke vere det. Men jeg lærte noe nytt likevel så takk for det :)

Da står jeg på bar bakke igjen, andre innspill tas gjerne imot!

Lenke til kommentar

Noe som slår meg er spacere. De små skruesakene som sørger for nok avstand mellom bakside av hovedkort og kabinettet for å unngå kortslutning. Kan jo hende at du har glemt noen sånne, og at et lite kakk er nok til å forårsake en liten kortslutning på HK som er nok til å fryse hele greia? Bare en tanke. :)

Lenke til kommentar

Hmm, merkelig sak det der, kan det være at det oppstår en kortsluttning når du dunker inntil kabinettet? At det ligger en løs ledning inntil noe i pcen? Som du sier selv kan du ikek se noe som er galt, har du prøvd å ta ut minne og sette det inn igjen? Viss du har fler minnebrikker, prøv å bytt plass på dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...