Gå til innhold

HWRadio - DJs og musikk


DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Vel - om jeg skal anbefale disse flotte radiostreamingene til frender her ( og her i byen), så blir det ikke lett med de linkene dere har....

 

Når det ikke fungerte her hos meg med et klikk på linken - så er jeg litt stressa på å fortelle "the gang" om hvordan de skal få del i disse flotte perlene : )

9596337[/snapback]

 

Vel. Jeg tror ikke så mange andre har hatt så store problemer med dette.

 

Da gir jeg meg for i kveld. Spilleliste kommer etter hvert.

:)

9596373[/snapback]

 

Ler - er jo muligens en forklaring på hvorfor lyttertallet er >10

 

Suuper musikk just now = 22:57

Endret av villhoppe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har dere sjekket ut hva man finner på iPod radioen? (hint: mega bra rap ; ))

 

Er spent på om radioen her på hardware.no skal være i konkurranse med #IcebergRadio.com - Hip Hop Classics 56 kbps Blast the boom-box to old school sounds of Gang Starr, Public Enemy, KRS One, Run DMC, Nas, LL Cool J, Slick Rick, and more!"

 

eller om det er en "støtte"-funksjon.....

 

Det jeg håper er at det blir en plass hvor folk kan spille sine låter, proffesjonelt eller newbie, slik som de vil... sånn helt amatør messig ; ))

Lenke til kommentar
Har dere sjekket ut hva man finner på iPod radioen? (hint: mega bra rap ; ))

 

Er spent på om radioen her på hardware.no skal være i konkurranse med #IcebergRadio.com - Hip Hop Classics 56 kbps Blast the boom-box to old school sounds of Gang Starr, Public Enemy, KRS One, Run DMC, Nas, LL Cool J, Slick Rick, and more!"

 

eller om det er en "støtte"-funksjon.....

 

Vi mangler vel reklamen til å bli skikkelig store, har ikke fått noen fete investorer ennå ;) Er vel først og fremst for forumbrukere foreløpig, vi liker å spille for hverandre osv.

 

Det jeg håper er at det blir en plass hvor folk kan spille sine låter, proffesjonelt eller newbie, slik som de vil... sånn helt amatør messig ; ))

Det er vel mer dette vi er i dag, har du lyst til å prøve å spille?

Lenke til kommentar

Da var jeg helt ferdig for i kveld og legger meg. Tracklist legger jeg opp når jeg står opp i morgen.

 

Tracklist 29 sept 00.40-02.00:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
01 The KGB's - Superdisco (Technoboy remix)

02 DJ Isaac - Waiting For...

03 Coone - The Chosen One (Brennan Heart remix)

04 JDX - Nize & Cloze

05 Wildstyles - Missin

06 Zany & DV8 - Nothing Else Matters (Original mix)

07 DJ Zany - Volt (Original mix)

08 Deepack - Tha Roof iz on Fire (Frank-E and Mars-L meets Calypso remix)

09 Dutch Master - We go Party

10 DJ Activator, MC Syco, MC Da Syndrome - Go to Church

11 The Hose - The Pressure (Original mix)

12 The KGB's - Infinity (Technoboy Ruff mix)

13 Noisecontrollers - Malboro Man

14 DJ Zany- Widowmaker

15 Klone - Dragon's Lair (Builder remix)

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar
Har dere sjekket ut hva man finner på iPod radioen? (hint: mega bra rap ; ))

 

Det er vel mer dette vi er i dag, har du lyst til å prøve å spille?

9597445[/snapback]

 

Ja... men det jeg mener:(etter å ha fått noe inn i H...med kjeft fra "venner") er at:

 

1. Easier available net (plagdes som en stor S.... her selv )

2. liste hvor folk som muligens har kred (til å spille) kan skrive seg på

for å spille

 

Og... om jeg skal spille - la oss si at jeg får en time på et rolig tidspunkt - er det bare for meg å laste opp de mixene jeg har? Noen plass jeg kan laste de (gjelder oxo maxisingler) opp? og hvordan.....

 

F.... ser ut til at jeg er et premienek teknisk - send mer enn gjerne PM

Endret av villhoppe
Lenke til kommentar
Har dere sjekket ut hva man finner på iPod radioen? (hint: mega bra rap ; ))

 

Det er vel mer dette vi er i dag, har du lyst til å prøve å spille?

9597445[/snapback]

 

Ja... men det jeg mener:(etter å ha fått noe inn i H...med kjeft fra "venner") er at:

 

1. Easier available net (plagdes som en stor S.... her selv )

2. liste hvor folk som muligens har kred (til å spille) kan skrive seg på

for å spille

 

Og... om jeg skal spille - la oss si at jeg får en time på et rolig tidspunkt - er det bare for meg å laste opp de mixene jeg har? Noen plass jeg kan laste de (gjelder oxo maxisingler) opp? og hvordan.....

 

F.... ser ut til at jeg er et premienek teknisk - send mer enn gjerne PM

9597754[/snapback]

 

Jeg har bedt dj_dark legge ut link for å høre med itunes i første post. De fleste andre programmer klarer linken, bare apple som er, undskyld yttrykket, fucked up. I første post er det en spilleliste. Send gjerne pm, om du lurer på noe ;)

Lenke til kommentar

Traktor 3 med shoutcast tutorial :)

 

Traktor 3 støtter ikke shoutcast. Dette fordi traktor sender i .ogg og ikke i .mp3.

Dette har med lisenser å gjøre. Native instruments syns vell det var for dyrt med mp3 derfor bruker de .ogg gratis

For å sette opp en server må du bruke icecast 2.

 

Last ned klienten fra siden til icecast så du får satt opp en server. Denne servern vil du kjøre lokalt på maskinen og trenger ikkje bli spilt ut til det store internettet.

 

Inne i traktor gjør du følgende. prefrence ->Broadcasting

her er det bare å sette noken funky instillinger

Adress: Localhost

port:8000

Mount path: /live.ogg ".ogg*er viktig å legge til her"

passord finner du i config filen til icecast. og det kan forandrest etter ønske. Defaulten er "Hackme"

Når dette er gjort kan du bare kjøre servern og starte streaming inne i traktor.

Finne streaming knappen i traktor er kansje ikke så lett :p

øverst i programmet finner du endel moduler eller hva en skal kalle det. Mode,loop cue edit osv. der finnes og noe som heter Audio Recorder. Finn fram denne.

Denne bruker du til å ta opp mixer. du har knappene rec cut edit delete. Rett til venstre for Not Rec. som der no står når du ikke gjor noe er et tårn. En knapp med en strek med en ball på. Dette er streaming knappen. trykk på den. Blinker den rødt er det noe feil me serveren. er den bare rød og fin er alt vell.

 

Nå kan du hente streaming filen på http://Localhost:8000/live.ogg

 

legg denne filen til winamp og kjør den ut til radio servern via winamp og shoutcast DPS plugin saken. Nå burde det funke.

 

En fin post om akuratt dette finner du HER

 

Etter at du går fra VDJ til traktor er der ingen vei tilbake. Traktor er overlegent.

 

 

*du trenger .ogg extension for at dette skal fungere i winamp. sikkert letteste måten å få winamp til å se at dette er en .ogg stream og ikke .mp3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...