DJ_Dark Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) Ok, siden serveren vi streamer på ligger i Nederland, sjekker vi da prisen på den hollandske versjonen av TONO og gjett hva: 312 euro i året for BUMA / Stemra lisens Altså. 2500 kr, vi sparer mange tusen kr Webcasting€ 312,00 Turnover/income/advertising: € 0 per year Type of usage: Non-business Endret 8. januar 2008 av DJ_Dark Lenke til kommentar
TST Skrevet 8. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2008 Joda, er jo greit nok det, men folk som Sigurd her mener denne suger siden få bruker mic. Greia med EDM mixing (i alle fall) er at det som oftest ikke brukes mic, det er musikken som skal glede, ikke personen som gjør det. Ikke ta deg nær av de som kommenterer at det er lite prating. Dette er en nettradio hvor musikken er i fokus, og DJ-en gir publikum masse god musikk og kule overganger. Jeg kommer kanskje til å gi litt lyd fra meg under mine sendinger, men ikke mye. Hvis man er ute etter en radiokanal med masse prating, så kan man skru på nærradioen eller P4. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. januar 2008 Joda, er jo greit nok det, men folk som Sigurd her mener denne suger siden få bruker mic. Greia med EDM mixing (i alle fall) er at det som oftest ikke brukes mic, det er musikken som skal glede, ikke personen som gjør det. Ikke ta deg nær av de som kommenterer at det er lite prating. Dette er en nettradio hvor musikken er i fokus, og DJ-en gir publikum masse god musikk og kule overganger. Jeg kommer kanskje til å gi litt lyd fra meg under mine sendinger, men ikke mye. Hvis man er ute etter en radiokanal med masse prating, så kan man skru på nærradioen eller P4. Jau, men se over Hva mener du? Vi sparer nesten 5000kr i året. Lenke til kommentar
Bakkem Skrevet 8. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2008 Oj, her har det skjedd mye. Jeg er villig til å betale rundt 20 kroner måneden, om det fører til mer oppmerksomhet og flere lyttere til radioen. Og da er jeg tilbake fra juleferie, og spiller Hip Hop fra klokken 20.00 i dag! Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 8. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2008 Blir det ikke tungvint å ha support i Nederland? Og hva med kontrakten, er det like lett å registrere seg dit? Må man betale for et helt år? Er dumt å investere så mye penger i et prosjekt som er så usikkert. Kan jo hende det ikke holder et helt år? Hvor skulle vi fått pengene fra? Sånn som noen klager over å betale 20 kroner her, så er det vel mindre sansynlig at de er villige til å spytte inn 250 kroner? Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. januar 2008 Tenk deg om den holder såpass lenge da, den har jo gjort det til nå, og hva om vi da har den et helt år? Så sitter vi der igjen og tenker at 5000kr kunne vært spart. Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 8. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) Tenk deg om den holder såpass lenge da, den har jo gjort det til nå, og hva om vi da har den et helt år?Så sitter vi der igjen og tenker at 5000kr kunne vært spart. Ja, det er sant. Men samtidig er det jo litt kjipt å satse på det? Og hvor skulle vi hentet pengene fra? Hvis de har samme betalingsløsning som TONO har, så er det jo kanskje mulig å gjennomføre, men vi må jo vite at det er det smarteste på alle måter. Edit: En annen viktig faktor er jo hva kontakpersonen/den ansvarlige vil. Hvis det skulle bli noen problemer, lovmessig, så er det viktig å kunne sine rettigheter og hvordan loven er. Er ikke sikkert at alt er så lett som det ser ut som. Endret 8. januar 2008 av danno_O Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. januar 2008 Mulig det, men det er mye penger. Får se hva andre sier. Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 8. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2008 Kan noen svare på dette?: Måtte du åpne begge porter for å kunne koble deg til serveren? (8000 og 8001). Får ikke koblet til skjønner du via Sam Broadcaster til min server http://84.212.43.230:8000/. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. januar 2008 Kan noen svare på dette?: Måtte du åpne begge porter for å kunne koble deg til serveren? (8000 og 8001). Får ikke koblet til skjønner du via Sam Broadcaster til min server http://84.212.43.230:8000/. Spør magio sa jeg Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 8. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2008 Må nå få kunne spøre folket også? Han var ikke på msn såe Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. januar 2008 Må nå få kunne spøre folket også? Han var ikke på msn såe Neida, jeg snakker jo tross alt med han der, så han er nok ikke det Lenke til kommentar
MindB Skrevet 8. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) Ok, siden serveren vi streamer på ligger i Nederland, sjekker vi da prisen på den hollandske versjonen av TONO og gjett hva: 312 euro i året for BUMA / Stemra lisens Altså. 2500 kr, vi sparer mange tusen kr Webcasting€ 312,00 Turnover/income/advertising: € 0 per year Type of usage: Non-business Jeg sendte nettopp en mail til Buma / Stemra om prisen innebærer at man skal spille et ubegrenset antall sanger eller om det er begrenset til x antall sanger. Jeg spurte også om det var mulig å gjøre om den årlige prisen til månedlige innbetalinger i stedet - forventer et svar i løpet av morgendagen. Endret 8. januar 2008 av MindB Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. januar 2008 Takk skal du ha Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 8. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2008 Vet ikke helt hva som blir prisen her ser jeg, men kan sikkert spytte inn litt jeg også, liker musikken som blir spilt her og en forbedring av siden og flere lyttere vil til slutt gagne meg så jeg vil bidra Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 8. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2008 Se der du! Det er ikke verst! Takk skal du ha Kuldesjokk. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. januar 2008 Herlig hvis lytterne også spytter inn blir det jo flott! Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 8. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2008 Det er altså snakk om 600 kroner per måned. Det kan være aktuelt for Hardware-nettverket å sponse halvparten av dette, da har vi 300 kroner igjen. For øyeblikket er det rundt 21 registrerte DJ-er til HWRadio, det betyr 14 kroner på hver av dem, 1 gang i måneden. Høres helt genialt ut dette Tor-Steinar, jeg tar av meg hatten for deg! Lenke til kommentar
Bakkem Skrevet 8. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2008 Og da er jeg tilbake fra juleferie, og spiller Hip Hop fra klokken 20.00 i dag! Og da var jeg i gang, 7 min for seint ^^ Lytt her; http://hwradio.net:8002/listen.pls Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. januar 2008 Skal en av oss slange i gang en samlekonto hvor folk setter over hver mnd da eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå