Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

HWRadio - DJs og musikk

DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Ok, siden serveren vi streamer på ligger i Nederland, sjekker vi da prisen på den hollandske versjonen av TONO og gjett hva:

312 euro i året for BUMA / Stemra lisens

Altså. 2500 kr, vi sparer mange tusen kr :)

Webcasting

€ 312,00

Turnover/income/advertising:

€ 0 per year

Type of usage:

Non-business

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Joda, er jo greit nok det, men folk som Sigurd her mener denne suger siden få bruker mic. Greia med EDM mixing (i alle fall) er at det som oftest ikke brukes mic, det er musikken som skal glede, ikke personen som gjør det.

Ikke ta deg nær av de som kommenterer at det er lite prating. Dette er en nettradio hvor musikken er i fokus, og DJ-en gir publikum masse god musikk og kule overganger. Jeg kommer kanskje til å gi litt lyd fra meg under mine sendinger, men ikke mye. Hvis man er ute etter en radiokanal med masse prating, så kan man skru på nærradioen eller P4.

Lenke til kommentar
Joda, er jo greit nok det, men folk som Sigurd her mener denne suger siden få bruker mic. Greia med EDM mixing (i alle fall) er at det som oftest ikke brukes mic, det er musikken som skal glede, ikke personen som gjør det.

Ikke ta deg nær av de som kommenterer at det er lite prating. Dette er en nettradio hvor musikken er i fokus, og DJ-en gir publikum masse god musikk og kule overganger. Jeg kommer kanskje til å gi litt lyd fra meg under mine sendinger, men ikke mye. Hvis man er ute etter en radiokanal med masse prating, så kan man skru på nærradioen eller P4.

Jau, men se over :)

Hva mener du? Vi sparer nesten 5000kr i året.

Lenke til kommentar

Blir det ikke tungvint å ha support i Nederland?

Og hva med kontrakten, er det like lett å registrere seg dit?

Må man betale for et helt år? Er dumt å investere så mye penger i et

prosjekt som er så usikkert. Kan jo hende det ikke holder et helt år?

Hvor skulle vi fått pengene fra? Sånn som noen klager over å betale 20 kroner her,

så er det vel mindre sansynlig at de er villige til å spytte inn 250 kroner?

Lenke til kommentar
Tenk deg om den holder såpass lenge da, den har jo gjort det til nå, og hva om vi da har den et helt år?

Så sitter vi der igjen og tenker at 5000kr kunne vært spart.

Ja, det er sant. Men samtidig er det jo litt kjipt å satse på det? Og hvor skulle vi hentet pengene fra? Hvis de har samme betalingsløsning som TONO har, så er det jo kanskje mulig å gjennomføre, men vi må jo vite at det er det smarteste på alle måter.

Edit: En annen viktig faktor er jo hva kontakpersonen/den ansvarlige vil. Hvis det skulle bli noen problemer, lovmessig, så er det viktig å kunne sine rettigheter og hvordan loven er. Er ikke sikkert at alt er så lett som det ser ut som. :)

Endret av danno_O
Lenke til kommentar
Ok, siden serveren vi streamer på ligger i Nederland, sjekker vi da prisen på den hollandske versjonen av TONO og gjett hva:

312 euro i året for BUMA / Stemra lisens

Altså. 2500 kr, vi sparer mange tusen kr :)

Webcasting

€ 312,00

Turnover/income/advertising:

€ 0 per year

Type of usage:

Non-business

Jeg sendte nettopp en mail til Buma / Stemra om prisen innebærer at man skal spille et ubegrenset antall sanger eller om det er begrenset til x antall sanger. Jeg spurte også om det var mulig å gjøre om den årlige prisen til månedlige innbetalinger i stedet - forventer et svar i løpet av morgendagen.

Endret av MindB
Lenke til kommentar
Det er altså snakk om 600 kroner per måned. Det kan være aktuelt for Hardware-nettverket å sponse halvparten av dette, da har vi 300 kroner igjen. For øyeblikket er det rundt 21 registrerte DJ-er til HWRadio, det betyr 14 kroner på hver av dem, 1 gang i måneden.

Høres helt genialt ut dette Tor-Steinar, jeg tar av meg hatten for deg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...