Nitrius Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Har aldri vært noe stor fan av Civ serien, så jeg lurer på først og fremst kan noen fortelle meg hvordan dette strategi spillet virker? Har sett på diverse videoer og lignende og det ser litt annerledes ut enn hva jeg vanligvis har spilt av strategi og rts spill. Er dette noe lignende Total war serien? Det som fikk øynene mine opp for serien nå var denne nyeste ekspansjons pakken til Civ IV, hvis jeg har sett riktig så ser det ut som at du vil kunne bygge/sloss med moderne og sci-fi ting her? til og med sloss ute i space? Er det noe online del til Civ 4? hvis ja hvordan fungere denne? Ser at jeg kan kjøpe Civ 4+warlods og beyond the sword på steam for 59 dollar, er ikke det en fin pris? Endret 24. juli 2007 av Nitrius Lenke til kommentar
RIP Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 jeg spiller Civ4 BTS nå, og det er nesten helt likt civ4 med endel oppgraderinger. Er ikke som TW serien nei Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 jeg spiller Civ4 BTS nå, og det er nesten helt likt civ4 med endel oppgraderinger. Er ikke som TW serien nei 9132591[/snapback] Tror jeg har forstått feil, ser ut som Civ 4 serien hele tiden har hatt muligheten til å gå inn i den mer moderne alder og litt inn i fremtiden? Hvordan foregår bygging? og hvordan foregår slåssing er vel mine to største spørsmål? F.eks er byggingen og slåssing som i age of empires eller lignende? Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 alt er turbasert, dvs at du bestiller en bygning i en by, så går det f. eks 7 turer til bygningen er ferdig. Hastigheten på byggingen avhenger av hvor mye produksjon du har i byene. Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Slossing er rent basert på den enkelte tropp sin styrke og hvilken bonuser de har. F. eks har du archers tidlig i spillet. Disse har 3 i styrke, hvis du plasserer dem i en by, kan du oppnå f. eks 200% bonus, noe som fører til at styrken din blir 9 i forsvar av byen. Så hvis du angriper med en styrke som har 10 mot archere som har 9 med alle bonuser, vil du mest sannsynlig vinne, men det er alltid krigens overraskelser tilstede også. Du KAN tape slag hvor du har 99.99% sjangse til å vinne, det som gjør spillet morsomt. Lenke til kommentar
Equitern Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 fungerer civ4 til vista nå? Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Det er vel litt som et Total War spill der alle kampene blir kjempet automatisk. Lenke til kommentar
Equitern Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Om vanlig civ4 fungere til vista er det noen som vet? jeg elsker det spille. men så fikk jeg ny pc så fungerte ikke civ4 til det:( noen som vet ? eller hva jeg kan jøre for å få det til og fungere til vista:D?? Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 jeg spiller Civ4 BTS nå, og det er nesten helt likt civ4 med endel oppgraderinger. 9132591[/snapback] Hva er det som er nytt? Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Om vanlig civ4 fungere til vista er det noen som vet? jeg elsker det spille. men så fikk jeg ny pc så fungerte ikke civ4 til det:( noen som vet ? eller hva jeg kan jøre for å få det til og fungere til vista:D?? 9133068[/snapback] I følge spesifikasjonene på pakken til "Beyond the Sword" er Vista støttet, så det burde ihvertfall fungere om du har den ekspansjonen. Kan jo være at det finnes en patch som fikser biffen uten ekspansjonen også, men det får du sjekke selv Lenke til kommentar
Zlash Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 jeg spiller Civ4 BTS nå, og det er nesten helt likt civ4 med endel oppgraderinger. 9132591[/snapback] Hva er det som er nytt? 9134520[/snapback] Vel jeg digger båter, så for meg er det kjekt at det har kommet noen nye. Det er også generelt sett flere ting man kan bruke for den moderne tidsalderen. Den største nyheten er kanskje at spionasje er en mye større del av spillet. Du er også lagt inn større muligheter for bruk av "fort". De bygges raskere og kan også brukes som landingsplass for fly. Nå er det faktisk en grunn til å sende med noen arbeidere sammen med invasjonsstyrken din. BTS gjør bare generelt mange små endringer i det orginale CIV4, men liker du ikke det orginale spillet vil du heller ikke like BTS. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Jeg må si at denne utvidelsen helt ok, ikke noe mer. Jeg har fint lite til overs for Next War og den gude-moden. Det kunne de ha spart seg. Final Frontier har jeg ikke prøvd ennå, men ut ifra det jeg har sett av den så har den potensiale. Civ4 er et utrolig bra spill også uten utvidelsene, men jeg savner fortsatt en del eldre og moderne units. Spionasjedelen synes jeg var for lite gjennomført. Jeg hadde ventet meg mer der også. Jeg savner blandt annet muligheten for å få byer til å bryte ut og slå seg sammen med spilleren etter nok gjennomførte revolts. Endret 24. juli 2007 av T-Solberg Lenke til kommentar
RIP Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 jeg spiller Civ4 BTS nå, og det er nesten helt likt civ4 med endel oppgraderinger. 9132591[/snapback] Hva er det som er nytt? 9134520[/snapback] Civilization IV: Beyond The Sword will deliver new themes never seen in Civilization, many recommended by the fans. The expansion will focus on the late-game time periods after the invention of gunpowder and will deliver 12 challenging and decidedly different scenarios, ten new civilizations, 16 new leaders, five new wonders, and a variety of new units. Five new wonders - The Statue of Zeus, Cristo Redentor, Shwedagon Paya, the Mausoleum of Maussollos, and the Moai Statues Earn a diplomatic victory and unlock the United Nations - then create new resolutions to expand your diplomatic options Advanced Starts let players buy an empire's components & begin play in a later part of the game -- experience new features of the expansion in a shorter time Enhanced AI is tougher to beat on the higher levels, and expanded its strategies for achieving victory Lenke til kommentar
ludobadger Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Synes BtS ser bra ut. Har ikke spillt Civ siden 2ern. Jeg antar at jeg må kjøpe Civ 4 OG Civ 4:BTS for å få noe glede av denne expansionen ikke sant? Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Ok, da var Beyond the Sword kjøpt og innstallert... Jeg hoppet over Warlords, men har merket meg at mange av elementene fra denne ekspansjonen nå er med i spillet, f.eks Vikingene og kelterne og World Wonders som Temple of Artemis, The Great Wall og University of Sankore. Jeg innstallerte ekspansjonen i dag, så jeg har ikke fått satt meg så veldig godt inn i det enda, men er det noen som kan bekrefte eller avkrefte om BTS inkluderer hele Warlords? kjetilkb: Ja. BTS er en ekspansjon og krever at du har Civ 4 fra før. Om du likte Civ 2 anbefales Civ 4 på det varmeste. Konseptet og gameplayet er omtrent som før, så hvordan du likte Civ 2 vil være en god indikasjon på hvordan du vil like Civ 4. Lenke til kommentar
T-2000 Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Hele Warlords med unntak fra scenarioene er inkludert i BtS noe som gjør at den største Civ ekspansjonspakken i historien blir enda større! Ja, man må ha Civ 4 for å spille BtS, men dette kan man må kjøpt flere steder for en hundrelapp. Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Det var jo en hyggelig bonus for oss som ikke kjøpte Warlords, scenarioene skal jeg alltids klare meg uten... BTS har for min del blåst nytt liv i ett av mine favorittspill, så for de som liker Civilization-konseptet kan denne ekspansjonen absolutt anbefales... Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Det eneste jeg savner i Civ 4 er diplomaten. *Savne veldig*. Skjønner ikke helt hvorfor de fjernet den. Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 (endret) Nermer meg slutten på min første Beyond the Sword runde. Ser ut til at jeg går mot en space race victory med grei margin på rivalene. Likte alle nyhetene, spesielt Privateers, Yarrr! Bare synd de ble hakkemat for frigates. Corporations er morro, selv om taktikken min i hvordan det brukes effektivt må finpusses MYE. AIen ser ut til å være litt klokere, som er et veldig velkommen tilskudd. Det som ikke falt like mye i smak er espionage. Å bruke spioner til å utføre oppdrag er greit nok men å holde styr på disse espionage poengene er kjedelig micromanagement. En annen negativ side er at det ser ut til at AIen lager flere units en før. Kriger der du må nedkjempe enorme "stacks" med fiender blir fort litt kjedelige. Håper dette tweakes med fremtidige patcher, men jeg tviler. Alt i alt ser det ut til å være en flott expansion pakke. Men denne runden ble litt kjedelig siden jeg skjønte ikke hvordan alt det nye skulle brukes, også ble det for lite utfordring fra de andre. Skal prøve meg på Prince i neste runde. Endret 31. juli 2007 av Snerk Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Nå har jeg spilt rimelige mye de siste dagene og må engentlig si at jeg synes det var litt tynt med nyheter i utvidelsen. Jeg synes rett og slett at spiondelen er bortimot ubrukelig. Jeg har testet mange forskjellige taktikker, men absolutt ingen av dem har vært særlig til nytte. For det andre koster det meg altfor mye i både kultur og forskning. Jeg er faktisk litt skuffa over det hele. Men det betyr ikke at jeg ikke har kost meg, nei tvert i mot. Civ 4 er fornøyelig uansett hvordan man vrir og vender på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå