Gå til innhold

virus som blir sent i msn! hva jør jeg?

Anbefalte innlegg

en kamerat av meg sendte meg: "look how paris hilton looks after she been in jail"

og så en unzipet fil. (han har sendt dette uten at han viste det selv, det ble gjort automatisk) jeg åpnet denne å tror jeg har fått virus på pcen. hva gjør jeg?? jeg er ikke akkurat noe pcguru så trenger litt hjelp..

takk for svar:)

Endret av rayman85
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neida, det er rett sted.

MSN-virus kan være gruelig vanskelig å bli kvitt, så det er slett ikke umulig at sluttanbefalingen vil være en formatering/ reinstallasjon. Dog, noe kan prøves:

Du har sikkert antivirusprogramvare på maskina; oppdater den og kjør i safe mode.

Finn og installer SuperAntiSpyware. Kjør den i safe mode (f8 under oppstart). Den hjelper fint lite mot virus, men er fin mot spyware, trojanere osv.

Prøv med en Housecall: http://uk.trendmicro-europe.com/consumer/h...call_launch.php

Les stickyen på forumet. Hent HijackThis hos f eks www.merijn.org og kjør. Legg ut loggen derfra ved neste post.

Bernt K

Lenke til kommentar

jeg formaterte (eller hva det heter? trykte på f2 under oppstart, kjørte backup dvdèr i boot) pcen i går.

det er vel ingenting som er bedre en det eller..? en som jeg kjenner hadde en dell pc for ca 6mnd siden, han og fikk noe virus en gang, om det var gjennom msn vet jeg ikke. men den pcèn er så si ubrukelig nå. han har prøvd alt! så han måtte kjøpe ny..

så jeg er litt redd det skal skje med min:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...