Gå til innhold

handleliste på max 15k med varer kun fra komplett

Anbefalte innlegg

As topic says.

Jeg har noe på gavekort, samt at jeg er fra Sandefjord (tenker på henting av varene).

Trenger en ny pc da min gamle skremmer meg med et par blåskjermer titt og ofte.

- Maxpris er 15 000,-

- Skal ikke overklokke.

- Hovedsakelig brukes til spill.

- Komponentene bør holde til spill i 3 år fremover.

- ikke skjerm, tastatur, mus.. kun kassa med innmat.

- Må ha med OS, er usikker på om jeg skal gå for Vista/XP 32/64 bit.

Siden det er lenge siden jeg har fulgt med i hw markedet, spør jeg om dere kunne mekke ei handleliste til meg her.

På forhånd takk for alle innspill.

Endret av beerlover
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes du bruker for mye penger på enkelte komponenter. Da tenker jeg på kabinett og stømforsyningen . Alle disse er kvalitetsvarer, men når komplett tar 500kr mer enn shg bare for strømforsyningen, synes jeg det blir litt drøyt. Tenk litt på å reduserere kostnadene her og kjøp heller et 8800 gtx kort. Det vil holde lengre enn gts640mb.

Endret av Kpg
Lenke til kommentar

Nå var det trådstarters ønske om å handle produktene hos Komplett.no. Da velger jeg de komponente jeg ville kjøpt. Om trådstarter ønsker billigere komponenter. Så er det ingen problem rundt det.

Når det gjaldt kabinett, var det det eneste jeg anså som rent, alt det andre Komplett.no har er bare fullpakket med dill, leds, you name it.

Et alternativ til PSU, måtte være http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=320183. Noe som vil senket priset med 650,-, som igjen du kunne brukt på et bedre skjermkort.

Men 8800 GTX ligger på rundt +4.500,-. Så det ville bli en økning i totalsummen. En idé, er å kanskje endre hovedkortet til noe billigere.

Hvis trådstarter ønsker det, setter jeg gjerne opp et alternativt oppsett med et billigere hovedkort, og bedre skjermkort.

Lenke til kommentar

Ang. strømforsyning ville jeg satset på Hiper Type-R 580W med modulære kabler. Billigere, stille og du slipper kabelsalaten i kabinettet fordi man kun bruker de kablene man trenger.

Prisen på kabinettet blir ikke så voldsom når det er installert tre vifter, men siden disse sikkert kan bråke litt anbefaler jeg NorthQ Silent Tornado 120mm. Kanskje litt harry med blått lys, men den lager nesten ikke lyd, og flytter luft.

Kanskje en viftestyrer og en prosessorvifte også? PCer som høres ut som støvsugere er ikke nice.

Enig i at mer penger i et skjermkort gir lenger levetid, men pris vs. ytelse står nødvendigvis ikke i forhold, og siden PCIe kort kommer til å produseres er dette noe som man kan oppgradere senere.

Ellers ser det bra ut. HKer bra, men kanskje litt dyrt, et litt billigere et gjør også susen selv om jeg er DFI fan og dermed ikke blir skremt av dyre HK

Lenke til kommentar
Hva synes du om denne:

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...F4-8658CD86A100

Valgte Vista Ultimate 64-bit som OS.

9132455[/snapback]

Takker, jeg synes det ser bra ut.

Hadde noe lignende i tankene selv.

Er litt sugen på et sprekere skjermkort,

men er litt usikker på hva det skal gå på bekostning av.

Er det kabinettet værdt pengene?

Og ang. psu. Jeg har lest en del tester av denne og er sikker på at det blir denne.

Er også ganske overbevist om Hovedkortet.

Endret av beerlover
Lenke til kommentar

Hey, har vel mer eller mindre kommet frem til denne nå.

link

Gått ned noe på kabinettet, opp på gpu, byttet på cpu, forandret OS til engelsk.

To ting jeg lurer på nå.

1. Hva er egentlig forskjellen på disse to cpu'ene. De har samme pris ser jeg.

2. Noen som vet om skjermkortet passer i dette kabinettet?

Ser flere skriver at skjermkortet er så stort at det kan bli for stort for enkelte kabinetter.

Endret av beerlover
Lenke til kommentar

bestilt

1.00

327953 Asus Striker Extreme, nForce-680i SLI,

Socket-775, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

1.00

318669 Cooler Master Centurion 534, Sort,

Aluminium Front (Uten Strømforsyning)

1.00

327672 Corsair Powersupply 620W, 120mm Vifte,

8xSATA, ATX/EPS, 2xPCI-E, 20/24pin

1.00

321028 Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4,

Kit w/two 1GB Dimm's, E.P.P Technology

(byttet minne til ukens tilbud)

1.00

327248 Gainward GeForce 8800GTX 768MB GDDR3,

PCI-Express, "BP8800GTX-768-TV-DD"

1.00

338084 Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz

Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

1.00

331602 Microsoft Windows Vista Ultimate Engelsk

OEM DVD,64

1.00

327715 Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2

16MB 7200RPM

Lenke til kommentar

Tror det blir lettere for deg med det minnet, er mange som har problemer med å få Crucial minne stabilt på Striker Extrem. Bla.a. meg. Det er et godt hovedkort. Kabinettet du har valgt har jeg også, og det er helt topp, ikke noe å utsette på det. Også følger det med 2 stillegående vifter. Du hører de ikke på maks. En ting du kan gjøre for ikke å bli plaga så mye med det blå status lyset foran er å sette det asus klistremerket foran de 2 små lysa. Gjorde det på mitt. Kul effekt og lyset er ikke lengre irriterende. :thumbup:

Lykke til. Blir nok en bra pc det der.

Lenke til kommentar

Hei.

Alt er mottat og montert.

Nå sitter jeg og sliter med det jeg håpet ikke skulle være noe problem.

Vindow vista 64... Jeg får blåskjermer i hytt og gevær.

Feilmeldingene varierer fra gang til gang. Jeg har prøvd å formatere og ta en resintall, men uten at det hjalp.

Jeg kan ikke tenke meg at det er noe som er montert feil,

da jeg tok meg god tid under montering og har gått over flere ganger.

Av drivere, så har jeg brukt driverne til hk som fulgte med.

Nyeste drivere til gpu er lastet ned.

Jeg lurer på om noen kan ha noen ide hva som kan være årsaken til dette.

Selv tror jeg det er vista'en som er årsaken, men det kan jo selfølgelig være noe annet.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar

Tror kanskje jeg har fikset det selv.

Så det hadde kommet en ny bios med bedre minnestøtte.

Etter en flashing av bios har jeg ikke merket noen problemer (enda)

Har kjørt en del tester og prøvd noen spill som tidligere ga bsod, men som skrevet.

Ingen blåskjerm enda.

Til info så har jeg ikke forandret på volten til minnebrikkene slik mange anbefaler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...