Gå til innhold

Bruke XBOX som ftp-server på nettet?

Khaffner

Anbefalte innlegg

Jeg har en chippa xbox nå, og den fungerer fint som ftp-server på nettverket. Jeg vil gjerne ta et steg til og gjøre den om til en ftp-server på nettet, slik at jeg kan logge inn og hente filer fra hvor som helst i verden. Fins det en innstilling eller et program til XBOX som muliggjør det? (IKKE XBOX 360)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som Instict sa... du må åpne port 21 mot ip'n til xboxn i routern din... burde fungere utmerket..

Du må da koble til ipadressen som brukes ut mot internett. Den kan du finne ved å gå på www.whatismyip.com.

EDIT: Om du er usikker på hvordan det gjøres finner du nok ut av det på www.portforward.com

Endret av JV
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Som de andre sier så er det bare å få satt på portforwarding til riktig port på xboxen.

Du kan forresten prøve å endre portnummer på ftp-serveren da det er mulig at din internett-leverandør har sperret port 21 totalt for utgående trafikk. Du må da selvsagt sette opp portfowarding til den nye porten også.

Har selv testet dette for noen år siden og det fungerte utmerket å kjøre xbox med filezilla ftp-server da i hvert fall.

Lenke til kommentar
Som de andre sier så er det bare å få satt på portforwarding til riktig port på xboxen.

Du kan forresten prøve å endre portnummer på ftp-serveren da det er mulig at din internett-leverandør har sperret port 21 totalt for utgående trafikk. Du må da selvsagt sette opp portfowarding til den nye porten også.

Har selv testet dette for noen år siden og det fungerte utmerket å kjøre xbox med filezilla ftp-server da i hvert fall.

9284486[/snapback]

har det noe å si hvilken router osv. du har? :hmm:

Lenke til kommentar

9284486[/snapback]

har det noe å si hvilken router osv. du har? :hmm:

9289803[/snapback]

Ja det har det jo. Er forskjellige oppsett på forskjellige routere og også forskjell på hva de lar deg gjøre for noe. Jeg ville søkt på nettet etter din router og funnet en oppskrift på hvordan man setter opp portfowarding med den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...