Gå til innhold

Premier League 2007/2008 - IKKE "VGLIVE" HER!


kaaasen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+9817234daf
Kuyt skulle selvsagt ikke hatt rødt kort, men jeg skjønner at Everton reagerer på andre ting.

Nå husker jeg ikke om Kuyt hadde noen episoder før det, taklingen i seg selv var på grensen men ikke rødt.

 

Det var den jeg siktet til. Kuyt kommer med leggene først, ikke knottene og det er avgjørende for kortets farge.

Lenke til kommentar
Kuyt skulle selvsagt ikke hatt rødt kort, men jeg skjønner at Everton reagerer på andre ting.

Nå husker jeg ikke om Kuyt hadde noen episoder før det, taklingen i seg selv var på grensen men ikke rødt.

 

Det var den jeg siktet til. Kuyt kommer med leggene først, ikke knottene og det er avgjørende for kortets farge.

Jeg mente om han hadde gjort noe i forkant som kunne bidratt til at kortet ble rødt siden taklingen i seg selv ikke var direkte rødt.

 

Ja i dette tilfelle var det nok avgjørende, selv om store Kuyt kan knekke legger uansett.

 

Anyway Clatten er en dommer som aldri skulle vært i PL. Mangler alt en toppdommer skal ha.

Lenke til kommentar

Jeg har sansen for Clattenburg, synes det er fint å se at han som regel alltid tar seg tid til å diskutere/forklare situasjoner med spillerne og ikke bare avfeie dem med arroganse som alle andre dommere gjør, men han har vel dessverre vist seg over tid til å ikke helt kunne takle Premier League, hvert fall ikke de aller største og mest intense oppgjørene. Men then again, det finnes knapt en PL-dommer som greier å dømme disse kampene lenger.

 

Jeg skjønner for øvrig ikke helt hva FA og Everton har funnet så voldsomt kritikkverdig. Greit, Everton er jo ikke objektive så det er jo forståelig, men hva er det FA har sett som har gjort at de har bestemt seg for droppe kampen Clattenburg skulle ha neste helg? Jeg regner da med at det er noe fra denne kampen, og ikke helhetlig som har fått dem til å ta sin avgjørelse. Første straffe er klar og utvisningen er etter reglene, andre straffe og utvisning er klar, Kuyt sitt gule er helt greit selv om det er på kanten, men han gjorde ikke noe annet i kampen som skulle resultert i gult, så det er heller ikke noe å klage på. Det eneste er straffesparket Everton kanskje skulle hatt på slutten (jeg er usikker, men Carra holder, det er det ingen tvil om, spørsmålet er om han holder noe mer enn hva det gjøres i feltet hele kampene gjennom, det skal ikke jeg ta stilling til). Men altså, alle dommere overser jo straffespark i så og si hver eneste kamp. Stiller meg litt undrende til denne avgjørelsen ettersom det er et resultat av kampen på lørdag, helhetsmessig er det helt greit at Clattenburg får en advarsel i form av en frihelg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...