Gå til innhold

Premier League 2007/2008 - IKKE "VGLIVE" HER!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

RUNDE 1

Noen fine rekorder ble satt selvfølgelig:

 

Årets raskeste røde kort: Dave Kitson - Manchester United - Reading. (har ikke nøyaktig tid, oppdaterer om noen har..)

Årets raskeste mål: David Healy, 52sekunder, Arsenal - Fulham.

________________________

 

Skuffelsen i runde 1: Manchester United sin 0-0 kamp mot Reading. Chelsea burde kanskje vunnet litt mer.

Overraskelsen i runde 1: Manchester City sin 2-0 seier over West Ham, og Newcastle som sterkt slår Bolton 3-1.

________________________

 

Resultater fra 1.runde:

 

(2-1) (H) Arsenal - Fulham

(1-2) (B) Aston Villa - Liverpool

(1-3) (B) Bolton - Newcastle

(3-2) (H) Chelsea - Birmingham

(2-2) (U) Derby - Portsmouth

(2-1) (H) Everton - Wigan

(0-0) (U) Man Utd - Reading

(1-2) (B) Middlesbrough - Blackburn

(1-0) (H) Sunderland - Tottenham

(0-2) (B) West Ham - Man City

________________________

 

Her er forøvrig tabellen etter at første runde er gjennomspillt:

 

post-63678-1187048699_thumb.jpg

________________________

 

Min kommentar om runde 2:

 

Tror jaggu meg det er stor sjanse for å se Man City på toppen av PL på onsdag for første gang på veldig, veldig, veldig, veldig, veldig lenge.

 

Med de nye angrepsstjernene de har burde de så absolutt valse over Derby.

________________________

 

Tipper følgende:

 

14.august 2007:

(H) Tottenham - Everton (2-0)

 

15.august 2007:

(H) Blackburn - Aston Villa (2-1) Utsatt

(H) Liverpool - West Ham (3-0) Utsatt

(U) Fulham - Bolton (2-2)

(H) Man City - Derby County (4-0)

(B) Portsmouth - Man Utd (1-3)

(B) Birmingham - Sunderland (0-1)

(U) Reading - Chelsea (1-1)

(B) Wigan Athletic - Middlesbrough (0-1)

(H) Newcastle - Arsenal (2-1) Utsatt

Endret av Per-Stian
Lenke til kommentar

Ah, Reading - Chelsea, for et oppgjør! :)

Blir spennende å se om Reading klarer å stjele poeng fra Chelsea også. Det verste er vel at Chelsea vinner og at Sidwell avgjører kampen. Håper ikke det. Jeg tror egentlig Chelsea slår Reading ganske greit. Det er bare noe med Reading som gjør at United sliter med å slå de og sannsynligvis er det Coppell sin feil. :hrm:

 

Men hadde ikke vært meg i mot om Reading klarer uavgjort på onsdag. Håper bare United klarer å slå Portsmouth borte. Carlos Tevez debuterer og greier. Det blir nok mål på han. :cool:

 

Tottenham - Everton.. ganske så interessant kamp! :yes:

Lenke til kommentar

Hva slags forventninger har folket til kveldens kamp på Canal+? Det er altså Tottenham - Everton for de som ikke var klar over det.

 

Hvis jeg ikke er helt utpå viddene her er det fjorårets nummer fem og seks som møtes her. Håper på en festforestilling, men jeg har jo egentlig ingen anelse om det blir det.

 

Gleder meg til å se Arteta på midtbanen til Everton, også håper jeg vi får se at Berbatov (og forhåpentligvis Bent) storspiller. Som nøytral tilskuer håper jeg på flest mulig mål (og kanskje noen kontroverser) :yes:

Lenke til kommentar

Bare limer inn langoddsanalysen min for Spurs - Everton..

 

Tottenham - Everton 1.85 3.25 4.50 (Expekt)

 

Tottenham åpnet med bortekamp mot nyopprykkede Sunderland, der Roy Keanes mannskap tok med seg alle tre poengene, i en jevnspilt kamp. Det så ut til at kampen skulle ende 0-0, men i det 90. minutt scoret innbytter Chopra. Tottenham har kjøpt inn Gareth Bale, Younes Kaboul og Darren Bent i sommer. Tottenham har skadeproblemer i forsvarsrekka. Gareth Bale, Ledley King, Aaron Lennon, Young-Pyo Lee og Benoit Assou-Ekotto er ute for Londonlaget. Slet i starten av forrige sesong, og vant bare en av de seks første kampene. Tottenham ble nr. 5 både i forfjor og i fjor, men jeg tror de havner lenger ned på tabellen i år.

 

Everton tok de poengene de skulle hjemme mot Wigan i første runde, da de vant 2-1. Leighton Baines, Tim Cahill, James Vaughan og James McFadden er fortsatt ute for Everton. Stiller trolig med omtrent samme lag som mot Wigan. Bortestatistikken var ikke fullt så ille forrige sesong, 4-9-6. Etter at man slet i perioden 97-04, med unntak av 02/03 sesongen, der man endte på en 7. plass, er Everton nå på vei oppover igjen. De tre siste sesongene har laget fra Liverpool endt på 4. plass, 11. plass, og sist sesong ble det 6. plass, to poeng bak dagens motstander, Tottenham. Kunne tatt 5. plassen fra Tottenham, men klarte "bare" 1-1 mot Chelsea i den siste runden. Tipper på at de ender rundt 5-8 plass også i år.

 

Jeg har troen på at Everton kan ta alle tre poengene her. Tror de blir sterke i år, og at Tottenham kommer til å skuffe. 4.50 på Everton syns jeg derfor er brukbart betalt, og prøver noen kroner på det. Everton slo Tottenham her i fjor, med 2-0. Skal være jevnere enn oddsen tilsier det her.

 

Gleder meg til denne kampen!

Endret av Ziink
Lenke til kommentar
Hva slags forventninger har folket til kveldens kamp på Canal+? Det er altså Tottenham - Everton for de som ikke var klar over det.

 

Hvis jeg ikke er helt utpå viddene her er det fjorårets nummer fem og seks som møtes her. Håper på en festforestilling, men jeg har jo egentlig ingen anelse om det blir det.

 

Gleder meg til å se Arteta på midtbanen til Everton, også håper jeg vi får se at Berbatov (og forhåpentligvis Bent) storspiller. Som nøytral tilskuer håper jeg på flest mulig mål (og kanskje noen kontroverser) :yes:

9279577[/snapback]

Arteta, PL ukjente superstjerne. Like mange assists som Rooney ifjor, selv om han langt fra spilte like mange kamper. Glimrende spiller som hadde passet perfekt i Arsenal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...