RBW Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 USB-IF har nå sertifisert seks ulike konsumentprodukter for Wireless USB 1.0. Les mer Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 hvilken frekvens går dette på? hvis det blir 2,4GHz blir det mye i det frekvensområdet. trådløst nettverk, bluetooth, trådløs video og radiooverføring av signaler fra tastatur/mus. må jo bli trangt til slutt Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 hvilken frekvens går dette på? hvis det blir 2,4GHz blir det mye i det frekvensområdet. trådløst nettverk, bluetooth, trådløs video og radiooverføring av signaler fra tastatur/mus. må jo bli trangt til slutt 9131946[/snapback] Wikipedia: "It was designed to operate in the 3.1 to 10.6 GHz frequency range, although local regulatory policies may restrict the legal operating range for any given country." Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 ja jeg så det, men dette sa ikke noe om hva som har blitt standarden nå som det har blitt sertifisert - bare intensjonen. Lenke til kommentar
Zense Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Det vill nok bli et stort problem med sikkerthet tror jeg da :S Jeg har aldri likt trådlås noe spesielt i noen annledning. Endret 24. juli 2007 av Zense Lenke til kommentar
huf Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 http://www.pcpro.co.uk/shopper/news/hot-to...s-wireless.html The use of UWB as the wireless standard means that Wireless USB devices won't interfere with existing 802.11 wireless kit, which operates in the 2.4GHz band. In the US Wireless USB devices will operate between 3GHz and 10GHz. "The lower frequencies are preferable, as they have higher ranges," said Hunt. The use of UWB frequencies in Europe is a different issue, though. The interim solution is that products sold in the UK will initially operate in frequencies above 6GHz. The lower frequencies will eventually be used, but European law requires the implementation of Detect and Avoid (DAA). This technology scans the available frequencies and builds a map of what's being used. It then switches to a free channel to prevent interference. For these reasons, products won't start being shipped in the UK until around April/May time. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Dette kan bli skikkelig digg. Printer, kamera, MP3-spillere, eksterne HD osv osv. Slutt på ledningskaoset (helt til alt skal lades..). Bare komme hjem fra ferien, sette kameraet på hylla og Picasa synker alt, høres i alle fall bra ut. Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Dette kan bli skikkelig digg. Printer, kamera, MP3-spillere, eksterne HD osv osv. Slutt på ledningskaoset (helt til alt skal lades..). Bare komme hjem fra ferien, sette kameraet på hylla og Picasa synker alt, høres i alle fall bra ut. 9132373[/snapback] Helt enig med deg! Har så mye kabelrot her at jeg snart ikke har noen plasser å ha bena mine under pulten mer... Siden nesten halvparten at alle kablene er USB tror jeg dette hadde vært tingen for meg Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Mesteparten av kaoset mitt består av 12v DC adaptere som krangler om plass over alt. Kan de ikke snart lage en 12v DC HUB som man bare kan plugge alle enheter inn i? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Jeg er spent på dette i praksis. Skal tro om det blir stabilt og om det blir mye forstyrrelser? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Noe sier meg at jeg må ha minst 2 dingser for å gjøre skriveren USB trådløs. Da lar jeg den heller beholde CAT5 kabelen. Laptopen skriver ut via Wlan routeren uansett. Endret 24. juli 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
pertm Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Jeg tenker meg at dette nok blir et nytt gapende hull i sikkerheten for mange. Er det noen som vet hvordan dette blir håndtert? Lenke til kommentar
okvangar Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Jeg er naturligvis heltent på nye standarder, men hva gjør Wireless USB som ikke Bluetooth gjør? Lenke til kommentar
kindings Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Fungerer? Og er vel også endel raskere med 480 Mbit/s. Skal innrømme at jeg har mye dårlig erfaring med bluetooth enheter til datamaskiner. Lenke til kommentar
Crazy_Man Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Bluethooth er også mye tregere, 720 Kbits/s tror jeg det var Edit: amobil har også en artikkel om dette Endret 24. juli 2007 av Crazy_Man Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Bluetooth får man som regel ikke i eksterne USB disker.... Derimot får man eksterne disker med Wlan og WPA2. Endret 24. juli 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Ferber Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Samsung lagde en monitor som brukte USB for litt siden istedet for DVI, blir spennende om de følger opp med trådløs USB. Hadde jo vært kjekt.. Lenke til kommentar
Hotlink Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Samsung lagde en monitor som brukte USB for litt siden istedet for DVI, blir spennende om de følger opp med trådløs USB.Hadde jo vært kjekt.. 9137158[/snapback] Du må fortsatt ha power ledning (om det ikke har skjedd en revolusjon den senere tid), så jeg tror wireless USB i større grad vil henvende seg til perifer enheter som benytter lite strøm (mus, etc). Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Den skjermen må ha enorm liten båndbredde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå