Pysj Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Er du lei av kabelkaos bak PC-en? Nå kommer produktene med trådløs USB. Les mer Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Hmm. Hva gjør man med de produktene som er avhengig av de 5 voltene som kommer ut av USB porten. Tenker feks på webcameraer ol. Gjør man som man gjør med trådløs mus med eget batteri del? Problemet da må jo være at produktene vil ta større plass? Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Hmm. Hva gjør man med de produktene som er avhengig av de 5 voltene som kommer ut av USB porten. Tenker feks på webcameraer ol. Gjør man som man gjør med trådløs mus med eget batteri del? Problemet da må jo være at produktene vil ta større plass? 9131983[/snapback] Vil vel anta at en slik trådløs USB hub vil være avhengig av av en strømkilde for å kjøre, mao vil den også kunne "fore" enhetene med strøm. Skjønt, noe av vitsen med trådløs USB forsvinner jo om du likevel må ha en boks stående på skrivebordet... Skal enhetene selv ha innebygget trådløs USB så må de jo åpenbart ha en selvstendig strømkilde, enten det er batterier eller annet. Tviler i det store og hele på at dette blir en veldig stor slager med det første, det hadde vært kult å slippe kablinga til mus, keyboard og alt det mikkmakket der, men om man fortsatt enten må ha en strømkabel huka opp, eller batterier, forsvinner lissom hele poenget (iallfall om du er gamer og er livrædd for latency). /DFN Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 tingen er vel at en kan ha det stående på ene siden av rommet mens boksa står i andre enden. men jeg tror nok først og fremst det blir en laptop slager, på samme måte som med wifi. altså at en har skriver og annet lite flyttbart gods koblet til en wusb hub, og laptopen har innebygget wusb. så snart en da labber innenfor rekkevidde av huben så kan en bruke det som er koblet til den. en trådløs dockingstasjon på en måte Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 en trådløs dockingstasjon på en måte 9132216[/snapback] Da skjønte jeg det selvfølgelig. Trodde selve den trådløse huben var koblet til maskinen og så sendte signaler. Men tenkte ikke på at maskinen kan kommunisere trådløst med huben som nå er en dockingstasjon. Dette er jo genialt og absolutt noe jeg ville hatt siden jeg er _lei_ av å koble til dockingstasjonen min med usb vær gang. Lenke til kommentar
BeyondALL Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Dette er jo genialt for å slippe Blåtann til overføring mot mobilen. Blåtanndrivere har aldri vært mye enkle å ha med å gjøre, der er USB mye bedre Dessuten går det da fortere å overføre filer til mobilen. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 "D-link selger en fireporters hub. Denne kan du plugge alle USB-kablene dine i, slik at du slipper å ha de hengende fast i PC-en. Deretter plugger du bare en tråsløs USB-mottaker i den vanlige USB-porten på PC-en din." Ja, dette høres jo vesentlig enklere ut enn å ha en usb-kabel der man bare må koble i en kabel i pcen, eller? Man må jo uansett koble i den trådløse mottakeren..... Men når man får trådløs USB på bærbare innebygd, så hjelper det jo litt. AtW Lenke til kommentar
Crazy_Man Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) (iallfall om du er gamer og er livredd for latency). 9132135[/snapback] hvis du er en gamer så bruker du ikke trådløst i det hele tatt Endret 24. juli 2007 av Crazy_Man Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 "D-link selger en fireporters hub. Denne kan du plugge alle USB-kablene dine i, slik at du slipper å ha de hengende fast i PC-en. Deretter plugger du bare en tråsløs USB-mottaker i den vanlige USB-porten på PC-en din." Ja, dette høres jo vesentlig enklere ut enn å ha en usb-kabel der man bare må koble i en kabel i pcen, eller? Man må jo uansett koble i den trådløse mottakeren..... Men når man får trådløs USB på bærbare innebygd, så hjelper det jo litt. AtW 9132817[/snapback] og om jeg har fått med meg nyhetene rett så har både lenovo og dell laptop med wusb innebygget på vei. Lenke til kommentar
orelse4054 Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Hvor lang er avstanden her da? Og blir det mulig med overføring av strøm trådløst? Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Hvor lang er avstanden her da?Og blir det mulig med overføring av strøm trådløst? 9142827[/snapback] Overføring av strøm trådløst er mulig ja. Men tviler på at dette vil bli tatt i bruk her. Men kanskje. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Dette er perfekt til printere, og selvsagt alle andre enheter som uansett må ha egen strømforsyning. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Blåtanndrivere har aldri vært mye enkle å ha med å gjøre, der er USB mye bedre Helt utrolig at det går an å gjøre det så komplisert. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Det morsomme med bluetooth er at det er mye enklere i Linux den i windows. Lenke til kommentar
Lagn Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 synes dette har tatt utrolig lang tid, ser for meg at en ny wusb standard kommer snart.. hvorfor har det tatt så lang tid? Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 radio-basert. dermed må det godkjennes opp og i mente... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg