TheHead Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Har en Compal HEL 80 med dette nettverkskortet. Opplever til stadighet at forbindelsen med aksesspunktet, en D-Link DI 634M, faller ut eller blir "redusert". Har siste sett med drivere til nettverkskortet, og siste firmware er installert. Noen som har opplevd tilsvarende problemer med HEL 80? Alle andre PCer på nettverket mitt kjører uten problemer... Lenke til kommentar
Zungam Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Har en Compal HEL 80 med dette nettverkskortet. Opplever til stadighet at forbindelsen med aksesspunktet, en D-Link DI 634M, faller ut eller blir "redusert". Har siste sett med drivere til nettverkskortet, og siste firmware er installert. Noen som har opplevd tilsvarende problemer med HEL 80? Alle andre PCer på nettverket mitt kjører uten problemer... 9131679[/snapback] Har faktiskt akkurat samme pc, og akkurat samme problem... Jeg kobler meg på det trådløse nettverket, surfer litt og plutselig er det ifølge nettleseren ingen nettverksforbindelse..selv om nettverskikonet i system feltet nede til høyre på skjermen er tilkoblet både lokalt og internett... Da må jeg koble fra nettverket og koble meg til igjen og da virker alt igjen..veldig merkelig....Alle andre pcer har ikke hatt dette problemet hos meg, men jeg har fått testet pcen påandre trådløse nettverk..Der er ikke dette problemet lengerSå jeg tror at nettverkskortet ikke er kompatibelt med noen routere...så jeg har tenkt å kjøpe en ny router.. Hvis du finner ut noe mer så vil jeg gjerne at du tar kontakt fordi dette problemet har vært veldig irriterende.... Lenke til kommentar
TheHead Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 Hva slags router har du? Lenke til kommentar
Zungam Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Hva slags router har du? 9134382[/snapback] Philips SNB6500 Lenke til kommentar
Haaheim Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Har samme pc og også problem med nettverk!! Hender det dropper og ikke fungerer. Ofte når jeg vekker maskinen opp av standby eller aktiverer trådløs nettverksforbindelse kommer meldingen "Generic host process for win32 has encountered an error blablabla" og så vil maskinen skru seg av. Har også problemer med dette kortet i linux, da med krypteringen. Det som er spesielt med dette wlan-kortet som er innebygget (ikke det som er linket til (dog samme kort), men det som følgte med min maskin..) er at det har èn antenneutgang og en spesiell port som det leder en kabel til en plass (hk eller noe), istedenfor to antenneutganger. Tror ikke problemet har noenting med router å gjøre. Jeg er service tekniker og reparerer maskiner daglig, og jeg må innrømme at dette er et særdeles rart og sjelden problem. Endret 24. juli 2007 av -Codeman Lenke til kommentar
TheHead Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 Mener du at det kan være dårlig kontakt som er årsaken? Har du på noen måte klart å løse problemet? Lenke til kommentar
Haaheim Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Mener du at det kan være dårlig kontakt som er årsaken? Har du på noen måte klart å løse problemet? 9135657[/snapback] Nei, overhodet ikke...er ikke noe dårlig kontakt det skyldes...jeg har enda ikke løst problemet (sant skal sies har jeg ikke prøvd noe særlig..). Lurte på å bare sende den inn til Multicom, men det er vanskelig å forklare mitt problem egentlig. Lenke til kommentar
Zungam Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Mener du at det kan være dårlig kontakt som er årsaken? Har du på noen måte klart å løse problemet? 9135657[/snapback] Nei, overhodet ikke...er ikke noe dårlig kontakt det skyldes...jeg har enda ikke løst problemet (sant skal sies har jeg ikke prøvd noe særlig..). Lurte på å bare sende den inn til Multicom, men det er vanskelig å forklare mitt problem egentlig. 9135727[/snapback] Jeg synes dette er en garanti sak...vi har kjøpt et produkt til flere tusen kroner, som ikke leverer opp til forventet og akseptabelt nivå...Kan vi som har problemer med dette, sende en samlet dokumentasjon\brev til multicom om at vi ønsker å få ordnet dette helt kostnadsfritt både frakt og reperasjonskostnader inkludert...Og at vi ønsker et nytt trådløst nettverkskort som tilvarer det vi kjøpte pcen med...Er noen med på dette? For å være helt ærlig så er jeg faktiskt drittlei alle problemene jeg har hatt med denne pcen og vista...det operativsystemet funker ikke i det hele tatt med denne pcen...Vifteproblemer, nettverksproblemer, dårlig oppdatering på drivere og et helt elendig tastatur...Vil bedre seg hvis ihvertfall nettverksproblemet kan løses.... Lenke til kommentar
Haaheim Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Hurra for XP (Vista hadde ikke kommet når jeg kjøpte min )...jeg tror vi ikke trenger å gjøre dette sammen engang, bare få levert maskinen inn til de, så ordner de sikkert saken..hvis ikke, må noe annet gjøres. Men jeg tror det løser seg å sende maskinen(e) inn hver for oss. Dette skal bli fikset iallefall, og det er snakk om et meget dyrt produkt. Jeg betalte 15000 kr for min maskin. Lenke til kommentar
TheHead Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 Jeg har nå (for min egen del) sendt mail til Multicom hvor jeg beskriver problemet. Etter de tilbakemeldingene jeg har fått her, så tyder dette på generelle problemer med nettverkskortet i HEL80. Når jeg får tilbakemelding, så poster jeg den her. Lenke til kommentar
TheHead Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 Har nå fått svar fra Multicom support: Kortet som står i denne maskinen er ett Intel 3945ABG kort.Dette har blitt brukt i de aller fleste nyere maskiner med Core Duo / Core 2 Duo prosessor. Ville sjekket om ledningene til antennen står ordentlig i. (Under dekselet med harddisken) Kan også sjekke om det evt finnes enn oppdatering til routeren din. Kommer til å sjekke dette, og gi tilbakemelding til Multicom igjen.. Lenke til kommentar
Haaheim Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Dette har blitt brukt i de aller fleste nyere maskiner med Core Duo / Core 2 Duo prosessor. Det er en variant av et Intel 3945ABG kort ..."vanlige" 3945 kort har ikke den ekstra ledningen (en ledning der det henger en lapp som sier "HEL80" ) Endret 26. juli 2007 av -Codeman Lenke til kommentar
Zungam Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 jeg åpnet dekselet til harddisken, og der var det 2 ledninger festet til det trådløse kortet...de var ihvertfall etter det jeg kan si festet skikkelig på kortet, men hvor de ledningene går kunne jeg ikke se så de kan jo være dårlig festet i andre enden...uansett så har pcen alltid vært slik så da begynner jeg å lure på om det trådløse nettverkskortet ikke er 100% kompatibelt med vista... Lenke til kommentar
Haaheim Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) Jeg bruker XP og Linux så jeg tror neppe det er noe med vista To ledninger? En litt større og en liten (antennekabel), eller to små? Endret 27. juli 2007 av -Codeman Lenke til kommentar
Zungam Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Har samme pc og også problem med nettverk!! Hender det dropper og ikke fungerer. Ofte når jeg vekker maskinen opp av standby eller aktiverer trådløs nettverksforbindelse kommer meldingen "Generic host process for win32 has encountered an error blablabla" og så vil maskinen skru seg av. Har også problemer med dette kortet i linux, da med krypteringen. Det som er spesielt med dette wlan-kortet som er innebygget (ikke det som er linket til (dog samme kort), men det som følgte med min maskin..) er at det har èn antenneutgang og en spesiell port som det leder en kabel til en plass (hk eller noe), istedenfor to antenneutganger. Tror ikke problemet har noenting med router å gjøre. Jeg er service tekniker og reparerer maskiner daglig, og jeg må innrømme at dette er et særdeles rart og sjelden problem. 9135273[/snapback] Jeg har nå investert i en ny router...nemlig d-link dir655.. Nå har jeg ingen problemer med nettverket...den trådløse tilkoblingen er ikke lenger så ustabil og avbryter faktisk aldri....som en annen verden..... med den tidligere routeren (snb 6500 philips) så brøt forbindelsen hele tiden....Derfor er jeg overbevist om at det må være noe med drivere til routeren\eller routeren i seg selv eller driverne til det trådløse kortet...dette tror jeg gjelder vista premium ihvertfall...det er det jeg har...noen andre som har hatt noen nye erfaringer rundt dette problemet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå