SuperMorten Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Dersom jeg møter opp på jobb og blir sendt rett hjem fordi det er lite å gjøre, har jeg da krav på lønn? Har hørt noe om at jeg har krav på 2 timer. Fint om noen kan hjelpe meg, gjerne med en referanse.. Takk:) Lenke til kommentar
Patrol_33 Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Hvis du har en fast arbeidstid eller jobber etter en vaktliste eller noe mener jeg du har krav på lønn. Men om du når fram er en anen historie hvis du ikke er organisert eller noe. Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Dersom jeg møter opp på jobb og blir sendt rett hjem fordi det er lite å gjøre, har jeg da krav på lønn? Har hørt noe om at jeg har krav på 2 timer. Fint om noen kan hjelpe meg, gjerne med en referanse.. Takk:) 9131583[/snapback] Hva står det i arbeids-kontrakten din ? Lenke til kommentar
SuperMorten Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Husker ikke helt hva kontrakten sier. Men loven må jo si noe om dette? Caset er at jeg er satt opp på vaktliste. Når jeg kommer på jobb er det så stille at det ikke er noe arbeid til meg og at jeg kan gå hjem. Endret 24. juli 2007 av SuperMorten Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Har slev jobbet på McDonald's hvor dette skjedde ofte. Der fikk vi ikke lønn om vi ble sendt hjem, men vi fikk alltid velge om vi ville gå eller være der, da (og gjøre noe drittarbeid skiftlederen fant). Lenke til kommentar
Pellick Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) Har du en oppsatt arbeidsplan skal du ha betalt for tiden du er satt opp. Med mindre du og arbeidsgiver avtaler noe annet. Endret 6. august 2007 av Pellick Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå