ilpostino Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 synes jeg nesten har Googlet meg ihjel så jeg spør her. er det noen som vet om noen (forhåpentligvis enkle) metoder for å finne ut hvilkene hardisker som er koblet til systemet? Lenke til kommentar
Artemis-Entreri Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Ikke helt sikker på om det er det du mener , men du kan gå inn på diskbehandling i windows eller se i BIOS. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Ikke helt sikker på om det er det du mener , men du kan gå inn på diskbehandling i windows eller se i BIOS. 9147421[/snapback] Litt bakvendt å gjøre det i et program. (programmeringsforum) Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 planen er at jeg skal snekre sammen et BAT-script (eller et VBS-script) som sjekker hvilkene stasjonsbokstaver som er knyttet til hardisker for så å defragmentere disse. Lenke til kommentar
eiden84 Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Det er sikkert mulig å gjøre det i VBScript (WSH). Tror det er mulig via WMI. Her finner du info om det: http://www.microsoft.com/technet/scriptcen...da/hsgarch.mspx http://www.microsoft.com/downloads/details...&displaylang=en Lykke til! Endret 26. juli 2007 av eiden84 Lenke til kommentar
Artemis-Entreri Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Ikke helt sikker på om det er det du mener , men du kan gå inn på diskbehandling i windows eller se i BIOS. 9147421[/snapback] Litt bakvendt å gjøre det i et program. (programmeringsforum) 9147461[/snapback] Haha, ser nå at det var en brukermoderator med 5700 inlegg som spør. Regner med du kanskje veit hva diskbehandlig er ja Så bare det lå under ubesvarte innlegg. Så ikke at det var i programering Lenke til kommentar
backup Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 For den enkelte pc kan f.eks. brukes dette vbs-script: Set x = GetObject("winmgmts:\\" & "." & "\root\cimv2") Set y = x.ExecQuery("Select * from Win32_LogicalDisk") For Each z in y disk = disk & vbCrLf & z.DeviceID Next MsgBox(disk) Lenke til kommentar
Spartakus Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) Det scriptet det vil ta med nettverksdisker også, det er sikkert ikke ønskelig. Endret 27. juli 2007 av xtc Lenke til kommentar
backup Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Helt riktig, scriptet lister alt, men skal man bare ha dem lokale da: Set x = GetObject("winmgmts:\\" & "." & "\root\cimv2") Set y = x.ExecQuery("select * from win32_logicaldisk where driveType = 3 ") For Each z in y disk = disk & vbCrLf & z.DeviceID Next MsgBox(disk) Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 27. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2007 takk. akkurat detjeg er ute etter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå