avalencia Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Hva med d40x kit fra elkjøp til 5990,- og 750,- cashback, blir jo 5249,- så kan du kjøpe objektiv eller noe annet for resten ? Vet ikke noe om kvaliteten på det kit objectivet, men kan vel ikke være så elendig, er sikkert noen her som har prøvd det ? Må jo være ett bra tilbud eller ? Endret 24. juli 2007 av avalencia Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Er ikke den prisen inkl. Cashback, eller tar jeg feil der? Kitobjektivet til D40X er ganske skapelig, så du vil neppe finne noen grunn til å skifte den ut med det aller første. Lurer på om det også er godt tilbud på D40X med 18-70 som innbefattes av Cashback? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Cashback får du ikke med 18-70, men med 18-135. 18-135 er litt svakere enn 18-70 optisk, og har plastfatning (grøss), men vil åpenbart tilfredsstille de fleste nybegynnere i lang, lang tid. Lenke til kommentar
jornln Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 For meg står det også mellom D80 og 400D. Tror kanskje jeg heller mest mot D80. Får ta en tur i butikken og "tafse" litt før jeg bestemmer meg 100%... Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 For meg står det også mellom D80 og 400D. Tror kanskje jeg heller mest mot D80.Får ta en tur i butikken og "tafse" litt før jeg bestemmer meg 100%... 9136520[/snapback] Det er nok ingen dum idé. Selv om de to kameraene er rimelig jevnbyrdige på den rent tekniske fronten, så er de rimelig forskjellige i design og bruk. Hvis du liker Canon som system, men ikke synes 400D helt strekker til mtp. ergonomi og byggekvalitet, så er 30D absolutt verdt å se på også. Greit nok, du mister 2 Mp, men det er ikke en forskjell du merker i praksis. Lenke til kommentar
buckley Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 Da var det gjort Etter å ha tittet litt, kjent, følt og krysset fingrene ble det til at jeg satset på et Canon 400D m/Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 Er rimelig spent på om jeg valgte rett.. kunne fått Nikon D80 med 18-70 linsen til ca samme pris, men syntes vekten ble litt for høy. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Da var det gjort Etter å ha tittet litt, kjent, følt og krysset fingrene ble det til at jeg satset på et Canon 400D m/Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 Er rimelig spent på om jeg valgte rett.. kunne fått Nikon D80 med 18-70 linsen til ca samme pris, men syntes vekten ble litt for høy. 9136713[/snapback] Da har du valgt system med en brukendes normalzoom. Du kan jo altids bytte opp til det mer avanserte 30D når de begynner å få anstendig tilbudspriser når den nye modellen er på plass. På tross av 2mp mindre spatial oppløsning så vinner du mer enn det på kontrastegenskaper, dynamikk og ikke minst støy. På det siste området er nemlig 30D langt bedre enn sine 10mp konkurrenter. Du har med andre ord lagt grunnlaget for å bygge videre på det systemet som jeg liker best, og det må jo være et bevis på at du har valgt riktig. Jeg kan jo selvfølgelig aldri ta feil Lenke til kommentar
buckley Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 Jeg kan jo selvfølgelig aldri ta feil 9136991[/snapback] Sånn liker jeg også å se på det akkurat nå! =) Satser på at jeg klarer meg med dette til jeg har lært en del mer i allefall. Samtidig trenger jeg ikke å være dødsredd for kameraet og håper jeg tør å bruke det - kanskje mer enn om jeg hadde et dyrere.. Gleder meg veldig til å komme i gang i allefall Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Da var det gjort Etter å ha tittet litt, kjent, følt og krysset fingrene ble det til at jeg satset på et Canon 400D m/Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 Jeg vil nå mene at Tamron 17-50/2,8 hadde vært et langt, langt bedre valg. 17-70 har 2,8 kun på 17mm, og der er den visst så godt som ubrukelig på 2,8 uansett (Fotografi ga objektivet kritikken "Lysstyrke uten poeng"). Tamron 17-50/2,8 har lysstyrke (med poeng) over hele brennviddeområdet, er skarpere enn Sigma 17-70 og personlig ville jeg ikke vært i tvil. Jeg hadde vraket Sigma'en, og gått for Tamron'en i stedet. Tør jeg spørre hvor du kjøpte pakken? Jeg har en mistanke, hvis du ble "pådyttet" en Sigma 17-70. Endret 25. juli 2007 av Afseth Lenke til kommentar
buckley Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 hehe, jeg kjøpte ikke pakke, bestilte bare komponenter fra fotovideo. Helt ærlig så hadde jeg tenkt å kjøpe den nevnte tamron, men etter å ha prøvd den hos en kompis så synest jeg det var greit å ha et "standard" objektiv som hadde litt mer zoom. mulig jeg kommer til å angre på det, men etter hva jeg kunne lese så har sigma linsa også fått bra skussmål. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Btw det heter mer tele, ikke mer zoom. Du bør merke deg det med en gang, slik at du slipper å bli mobbet på forumet. Lenke til kommentar
buckley Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 Det er nok sikkert ikke så dumt. Jeg har startet på KenRockwells - foto how to's så jeg håper å ta meg inn igjen over litt tid Takk alle sammen for gode råd forresten! Btw det heter mer tele, ikke mer zoom. Du bør merke deg det med en gang, slik at du slipper å bli mobbet på forumet. 9142866[/snapback] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå