Gå til innhold

Dyrt eller rimelig HK?

Anbefalte innlegg

Skal ha meg ny maskin og lurer litt på hvor mye penger jeg bør legg i et hovedkort? Kortet må være klokkevennlig - er ny på dette og ivrig etter å prøve meg. Skal bruke det til spilling og photoshop. Har tenkt å kjøpe en Q6600 eller xeon tilsvarende og klokke.

Har sett på disse to som ha fått bra omtale:

Asus P5N-E SLI til ca 1000

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=329410

Asus P5K Deluxe til ca 2000

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334979

Har det dyre kortet bedre komponenter som gjør at det tåler mere klokking, varme etc, eller er det bare tilkoblinger etc som avgjør prisen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enten så velger du det P5N-E SLI som du nevnte eller tar du deg et GA-P35-DS4 men fort deg før norske nettbutikker for rev2.x i butikken for da for du en ny dårligere kjøler .....

9131500[/snapback]

Det Gigabyte kortet så jo bra ut, og det er prismessig mellom de to jeg fant. Velger jeg et kort til ca 1400, er det ikke så mye ekstra opp til 2000 som er prisen på det dyre alternativet jeg fant. Lurer derfor fortsatt på om det er lurt å bruke mye eller lite penger på HK? Har det dyre kortet bedre komponenter som gjør at det tåler mere klokking, varme etc, eller er det bare tilkoblinger etc som avgjør prisen?

Endret av Gurgalmei
Lenke til kommentar

Det første som bestemmer prisen her er at det fysisk står ASUS på selve kortet .....

Nei gå for den P5N-E SLI du .....

Ville ikke valgt P5K serien overhode og mange av de sliter med varme problemer, mens hos Gigabyte med sitt "Ultra Durable 2" så blir det ikke noe prob. mer varme her ...

Sitter selv med 2stk Gigabyte kort ....

Lenke til kommentar

Nå kan jeg ikke akkurat si at komplett er de billigste da jeg har sett billigere priser ...

Eneste forskjellene fra DS4 og DQ6 er 6phase power mot 12phase power og dual bios mot quad bios og ørsmå forskjeller i BIOS .....

Tror ikke du trenger DQ6 med mindre du er hardcore klokker ....

Edit:

GA-P35-DS3R funker fint den og, og den er mye billigere ;)

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

ååååh sånn sett ja ....

Det er en main BIOS som den bruker, emn om du flasher feil eller noe sånt så BIOS ikke funker må amn sende inn kortet til ertur, men istedenfor når man har quad bios så bruker den istedenfor en av de andre BIOSene så du kan flashe feil 4 ganger før du må sende den inn ;)

Lenke til kommentar

Hvor mye skal du bruke på hovedkortet da? Er i humøret til å anbefale ASUS Striker Extreme. Er noe dyrt, men er jo et helt himmels hovedkort.

Har selv ingen erfaring med Gigabyte, så jeg kan dessverre ikke kommentere noe på det. Personlig ville jeg valgt ASUS, men dette er grunnet egne erfariner med ASUS.

Lenke til kommentar
Hvor mye skal du bruke på hovedkortet da? Er i humøret til å anbefale ASUS Striker Extreme. Er noe dyrt, men er jo et helt himmels hovedkort.

Har selv ingen erfaring med Gigabyte, så jeg kan dessverre ikke kommentere noe på det. Personlig ville jeg valgt ASUS, men dette er grunnet egne erfariner med ASUS.

9132560[/snapback]

Budsjettet tillater et HK til rundt 2000, så striker extreme er innen rekkevidde. Har imidlertid lest at det er flere som har en del problemer med Striker Extreme. Videre tenkte jeg det ville være lurt å satse på P35basert kort som mer fremtidsrettet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...