Halib Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Hei folkens, jeg lurer på om hvilken av de to bilene er best? Med tanke på driftsikkerhet, bruk av bensin, sikkerhet etc. Jeg er interessert i bilder fra 2002 og oppover...ser frem til gode råd. Lenke til kommentar
Swe Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Hei folkens, jeg lurer på om hvilken av de to bilene er best? Med tanke på driftsikkerhet, bruk av bensin, sikkerhet etc. Jeg er interessert i bilder fra 2002 og oppover...ser frem til gode råd. 9131257[/snapback] Når det gjelder driftssikkerhet så er det nok definitivt Toyota som vinner der. Og bensinforbruket kommer selvfølgelig an på hvilket motoralternativ du titter på... Volvo er ikke akkurat kjent for å lage gjerrige bensinmotorer, sånn generelt. Lenke til kommentar
AMD89 Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Hei folkens, jeg lurer på om hvilken av de to bilene er best? Med tanke på driftsikkerhet, bruk av bensin, sikkerhet etc. Jeg er interessert i bilder fra 2002 og oppover...ser frem til gode råd. 9131257[/snapback] Når det gjelder driftssikkerhet så er det nok definitivt Toyota som vinner der. Og bensinforbruket kommer selvfølgelig an på hvilket motoralternativ du titter på... Volvo er ikke akkurat kjent for å lage gjerrige bensinmotorer, sånn generelt. 9133090[/snapback] ville ikke vere helt sikker på den toyotan. volvoen er også kjent får og lage like drift sikre biler men det du skal tenke på du dør ikke vis du krasjer i volvoen Endret 24. juli 2007 av AMD89 Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Vi har hatt alt fra Volvo og Mercedes til Range Rover og Toyota. At Volvo er driftsikre biler, er helt riktig, men de nyeste Toyotaene er mer driftsikre igjen... Hadde valgt å gå for Toyota. Min kjære mor kjører en Corolla Verso 2,2 D-4D 7-seter når hun skal på lengere turer med barn. Den har stoor plass, kjører godt, gjerrig på bensin, billig i drift og alt i alt en veldig fin bil. Volvo derimot har også mange gode biler. Vi har erfaringer med XC90, som er en litt dyrere bil, og den går også veldig bra. Hvis du er villig til å gi litt mer penger for en litt bedre bil er også den et godt alternativ til ny bil. Men som sakt, Toyota er fine biler Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Volvoen er nok litt sikrere enn Toyotaen, men begge har fått fem stjerner hos Euro NCAP, så Versoen er heller ikke dårlig. På driftsikkerhet tror jeg Toyotaen ligger best an. Lenke til kommentar
Swe Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 ville ikke vere helt sikker på den toyotan. volvoen er også kjent får og lage like drift sikre biler men det du skal tenke på du dør ikke vis du krasjer i volvoen 9134222[/snapback] Trådstarter spør tross alt hvilken av bilene som er best, både på driftssikkerhet og sikkerhet. Det er vel liten tvil om at Toyota har statistikken på sin side når det gjelder driftssikkerheten. Hva Volvo derimot er kjent for er sikkerhet, det er helt riktig. Om valget mellom Toyota og Volvo dermed er et valg mellom liv eller død vet jeg ikke helt. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 OT- Alikevel så er Toyota drit kjedelig på alle måter. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Dette var da spesielle alternativer? Først kanskje bestemme seg for om man vil ha en kompakt sedan med sportslig (?) profil, eller en kjedelig kassebil med plass til hele slekta. Deretter får man vurdere de alternativene som kan være aktuelle. Når man skal i kiosken for å kjøpe digg, vet man som regel om man har lyst på pottis eller babygulrøtter, for å si det på en annen måte. Lenke til kommentar
Dovrebanen Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 jeg lurer på om hvilken av de to bilene er best? 9131257[/snapback] Du er klar over at du sammenligner en sedan og en stasjonsvogn? Hvis du er ute etter en stasjonsvogn, så heter den V40 eller V50 hos Volvo. Jeg ville likevel valgt Toyotaen. Lenke til kommentar
Swe Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 OT- Alikevel så er Toyota drit kjedelig på alle måter. 9136927[/snapback] Hehe, det er jo en annen sak. Kjedelig men et trygt valg, kan man vel si. Vil jo ikke påstå at den forrige modellen av S40 er noe orgie for sansene heller da Har trådstarter råd til det så ville jeg anbefalt den nye S40'en, ganske enkelt fordi den virker mange hakk morsommere enn sin forgjenger og Toyotaen. Bilkjøp handler tross alt ikke bare om fornuft! Lenke til kommentar
Halib Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 Jeg var ute en tur igår og kjørte i byen da jeg fikk øye på en Volvo S 60. Den var svart og drit sexy, seinere fikk jeg øye på en blank Corolla Verso og den var også drit sexy. Jeg er bare redd for å kjøpe en bil som jeg må ta med til verksted hele tiden, for det har jeg ikke råd til. I tillegg orker jeg ikke å fylle på bensin hver helg, for det har jeg heller ikke råd til. Jeg vil ha en bil som jeg vil føle meg trygg i og som ser sexy ut med god plass.... Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Ingen tvil om at en S60 er langt mer sexy enn en Corolla Verso, men på en annen side er det ingen biler som har så godt kvalitetsrykte som Toyota. Nå er vel ikke Volvo det merket man hører har mest trøbbel heller, så det er vel ganske trygt. Lenke til kommentar
Halib Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 er det mye negativt om S60? hva er forskjell på s40 og s60? hvilken av de to er mest sexye? sammenliknet med corolla verso, hvilken av de to er like bra? Lenke til kommentar
Swe Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 hvilken av de to er mest sexye? Hehe, dette er jo kanskje det beste spørsmålet jeg har hørt på lenge Hvorfor i alle dager spør du egentlig om det? Det er vel bare å bruke øynene, og bli enig med deg selv om hvilken bil du synes ser best ut? For informasjon om forskjeller og likheter mellom S40 og S60 er det vel like greit å gå rett til produsenten, www.volvocars.no. Og hvilken av dem som er "like bra" i forhold til en Corolla Verso kommer jo strengt tatt an på hvilke kriterier du legger til grunn. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) er det mye negativt om S60?hva er forskjell på s40 og s60? hvilken av de to er mest sexye? sammenliknet med corolla verso, hvilken av de to er like bra? 9138593[/snapback] Nei det er ikke mye negativt om S60 og forkjellen er størelsen S60 er en storbil som tok over for S70 men å blande inn Corolla Verso VS S60 blir egentlig som natt/dag. Alle skriver at toyota er drifsikkert da de fleste har hørt dette i flere år men alikevel så er Volvo vel så driftsikkert.... Det enkelte glemmer er at stort sett alle nyere biler i dag er vel så bra som Toyota men Riskokere pr 2007 skiller seg nok mest ut på manglene utstyr og komfor kontra dyrere biler eks Volvo bla annet. Endret 25. juli 2007 av Jada-jada Lenke til kommentar
etcreature Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Gå for 2007 S40 (evt S60 hvis du har råd). Verso passer best for småbarnsforeldre, og det regner jeg med at du ikke er... Eller drit i hele greia, og kjøp en ny Audi A8 Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Skal du ha sexy bil, må du gå litt lengere og betale litt mer... Lenke til kommentar
Halib Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 S60 er for stor for meg, akkurat som mazda 626, jeg liker mazda 323 bedre enn 626, for den er så stor, ergo vil jeg vite mer om S40 contra corolla verso... Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Ingen kan mer enn forhandlerne av disse bilene. Ta deg en tur i bilforretningen, du... Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) jeg lurer på om hvilken av de to bilene er best? 9131257[/snapback] Du er klar over at du sammenligner en sedan og en stasjonsvogn? Hvis du er ute etter en stasjonsvogn, så heter den V40 eller V50 hos Volvo. Jeg ville likevel valgt Toyotaen. 9137034[/snapback] Ville nok gått for Toyotaen jeg også. Synes ikke den er så kjedelig, Volvoen er ikke noe mer spennende. Svært få biler som slårToyotaen på driftsikkerhet også. Endret 25. juli 2007 av Wipeout Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå