Gå til innhold

Snu PSU i et Lian Li + modde kabinett

Anbefalte innlegg

Jeg har et Lian Li PC-6070B Scand kabinett og en MIST 500W, 20/24 pins, S-ATA PSU. Jeg liker ikke at PSUen blåser varm luft ned på CPU/kjøleren min.

Jeg lurte på om det kanskje kunne være en idé å kutte ut et hull i kabinettet, over PSU, og snu PSU slik at den blåser den varme lufta opp og ut av kabinettet. Skal såklart lage til et filter over slik at støv ikke daler ned i PSU.

Noen som har noen formeninger om dette? Evt. hvor mye/lite jeg kan tjene på det.

Foreløpig har jeg bare viften bak som blåser luft ut.

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enkelte Lian Li kabinetter har faktisk hull til psu slik at denne monteres opp ned. Den skal da trekke inn frisk luft ovenfra og blåse den ut bak.

Tror ikke dette opplegget er helt bra, fordi varm luft stiger oppover. Her vil vifta prøve å presse den nedover.

Jeg har derfor nettopp snudd vifta i psu, slik at den faktisk blåser oppover.

Jeg gjorde dette i gårkveld og har ikke fått logget tempen skikkelig enda, men foreløpig ser det ut som det er veldig liten forskjell.

Det er en klar forskjel i lyden på PSU vifta, da den jobber lettere for å holde tempen under kontroll nå når vifta jobber med luftsrømmen, ikke imot.

Hvis du har problemer med tempen i ditt kabinet kan du jo kjøpe et Lian Li Scandvin 7 med slikt hull. Da slipper du å kappe i ditt kabinett.

Hvis du ikke har store problemer med temp ville jeg personlig latt være.

Ser ut til å gi veldig liten gevinst så vidt jeg kan se.

Lenke til kommentar
Jeg trodde det var standard i alle PSUer at viftene blåser luft ut av kabinettet?

9131262[/snapback]

Når sant skal sies er det nesten 2 mnd siden jeg har fått brukt den maskinen, da den står igjen i studiehybelen min i en annen by. Er derfor ikke 100% sikker på at den blåser lufta ned i maskinen, men jeg mener den gjør det. :)

Takker for et godt svar Digitalis :) Maskinen er litt varmere enn jeg ville hatt, men jeg har ikke hatt noen problemer med den. Er vel bare e-penisen som blir litt større om maskinen blir kaldere enn den er ;)

Idéen er nok et produkt av lite aktivitet på jobb, og ikke en overopphetet maskin :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...