Gå til innhold

Prinsesse Märtha Louise har overnaturlige krefter?

Anbefalte innlegg

...halvparten av befolkningen ikke er medlem av statskirken.

9151493[/snapback]

Dette stemmer vel ikke helt.

Ellers fullstendig enig: Avskaff det jævla monarkiet!

9151519[/snapback]

Nei, etter litt leting (Gadd ikke å lete klokken halv fire i natt :p ) fant jeg ut at

Dei kristne trussamfunna utgjer noko over 56 prosent av alle medlemmene i trus- og livssynssamfunna og består av fleire trusretningar. Nokre av dei største kristne trussamfunna eller trusretningane er Den romersk-katolske kyrkja med 46 440 medlemmer og kyrkjelydar innanfor pinserørsla med i alt 39 492 medlemmer. Gruppa andre kristne trussamfunn representerer forskjellige kristne trusretningar.

Medlemmer i livssynssamfunn utgjer 20,1 prosent av alle medlemmene i trus- og livssynssamfunna. Human-Etisk Forbund er det største livssynsamfunnet i Noreg med 76 470 medlemmer, eller 99 prosent, av alle medlemmene i livssynssamfunna.

Talet på medlemmer i trus- og livssynsamfunn utgjer om lag 8,3 prosent av befolkninga. I underkant av 85 prosent av befolkninga er medlemmer i Den norske kyrkja.

(Kilde: SSB)

Litt stor forskjell mellom >50% og >85% :hmm:

Men jeg fant aldri ut hvor mange som faktisk var aktive medlemmer og hvor mange som bare bar tilhørige.

Om noen vet dette hadde det vært kjekt å få gjort rede på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste er jo det som står i papirutgaven.

"(...)Mette-Marit har flyskrekk. Derfor har kronprinsessen valgt lange togturer framfor å utsette seg for himmelske reiser. Også her kunne Märtha hjelpe. - Jeg er lite glad i å fly, nemlig - som enkelte kanskje har fått med seg - mens hun ikke vet hva flyskrekk er. Da vi fløy sammen for første gang var hun likevel så flink til å berolige meg - gned korsryggen min, holdt hånden (...) det trengtes og det hjalp."

Huff og huff, bare tenk hvordan Mette-Marit må ha følt seg og ha gjennom gått da hun gikk ombord et fly. Heldigvis var jo Märtha til stedet med sine krefter. Som om det ikke finnes andre problemer i verden.

Lenke til kommentar
Snilleste og mest sjarmerende mennesket jeg har sett! Ikke kjenner. Trenger ikke å kjenne en person for å forstå litt om hvordan de er av personlighet.

Da er jeg spent på hvilken metode du bruker. Lurer du i buskene og spionerer på henne eller tar du bare inn hennes liv slik du får det servert i mediene?

Husk at mediene har stor evne til å bygge personer og image slik de ønsker det. Det beste eksemplet er kanskje realityserier hvor man tidlig bestemmer seg for de forskjellige personenes image og viste så kun klipp som bygger under på det det inntrykket de ønsker å vise.

9145979[/snapback]

Tror ikke nødvendigvis at media har fått henne til å virke sånn vel? Jeg mener, det skal vel litt til enn klipping og liming for at hun skal virke som en kunstnerisk sjel? For min del har det med måten hun prater på, legger frem setninger og generelt væremåten hennes som gjør at jeg føler at hun er som hun er.

Synes ikke hun er oppmerksomhetssjuk heller. Mer tvert imot faktisk. Ihvertfall før dette. Det eneste hun har gjort i fortiden er vel dette eventyrforteller-greiene. Og det må nå være greit nok. Om noe, synes jeg disse greiene er mer tendenser på oppmerksomhetssykhet. Men det er ikke akkurat som om at hun har gjort slike ting før. Hun lærer nok sikkert av dette og kan jeg tenke meg. Men hun bør passe seg, for det er ganske spesielt å være kontroversiell som dette og i tillegg gå ut i media på denne måten.

Lenke til kommentar

Det verste av alt er at man vet ikke om fyren troller eller ikke. Det ser ut som om han mener dette og tror på dette. Jeg tror en person som ikke trodde på dette skulle ha hatt vanskeligheter for å uttalt seg slik som han gjorde. Vi står overfor en mann her som faktisk tror sterkt på det han sier. Vi kan egentlig ikke bebreide han. :no:

Lenke til kommentar

Det verste av alt er at man vet ikke om fyren troller eller ikke. Det ser ut som om han mener dette og tror på dette. Jeg tror en person som ikke trodde på dette skulle ha hatt vanskeligheter for å uttalt seg slik som han gjorde. Vi står overfor en mann her som faktisk tror sterkt på det han sier. Vi kan egentlig ikke bebreide han. :no:

9152247[/snapback]

Jeg tror faktisk ikke han tror på det selv, men at han utnytter naïve kristne for å tjene penger. Religion er -som det alltid har vært - big business. Det er noe ved vesenet, latteren og stemmen hans som sier meg at han innerst inne ikke tror selv.

Vil det nå komme et skred av idioter som har blitt "helbredet"?

9152248[/snapback]

Nå står vel Kongen fram snart også og sier at han kan takke Märtha for at han overlevde sykdommen her forleden.

Lenke til kommentar
Hun er da ikke noe mer "skam" enn f.eks. Bondevik var? Og minst én minister for tiden er utdanna prest (Var det Bjørnøy? :hmm: ), skal vi begynne å henge ut dem på samme måten fordi de er overbevist om at det er noe mer mellom himmel og jord?

Ja absolutt, de burde henges ut som de godtroende fjottene de er.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Hun er da ikke noe mer "skam" enn f.eks. Bondevik var? Og minst én minister for tiden er utdanna prest (Var det Bjørnøy? :hmm: ), skal vi begynne å henge ut dem på samme måten fordi de er overbevist om at det er noe mer mellom himmel og jord?

9152328[/snapback]

Det samme gjelder alle andre religiøse mennesker?

Lenke til kommentar

9152328[/snapback]

Det samme gjelder alle andre religiøse mennesker?

9152493[/snapback]

Synes du?

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke noen bør henges ut bare fordi de er godtroende fjotter. De som derimot forsøker å lure godtroende fjotter for å tjene penger på dem bør dog henges ut.

Så lenge man også er en godtroende fjott for seg selv og ikke forsøker å fordumme andre bør man også få være i fred.

Lenke til kommentar

Ser at de fleste av dere her, er ganske så flinke til å både rakke ned på dem som tror på noe annet, enn det som er normalt i deres verdensbilde og syn på virkeligheten.

Dere er et produkt av kontroll, der kontrollen er å få flest mennesker bort ifra en tankegang som kan dreie seg om at det faktisk eksisterer noe annet rundt oss, en virkelighet som er langt mer ekte enn den vi lever i. Og NEI, den kan dessverre ikke bevises, det er det samme som å si til dere " gå og fang lyset ute med hendene dine og gi det til meg" det er umulig, men allikevel er det der. Men regner ikke med at dere, svært lavt innsiktfulle mennesker vil forstå det.

Og være redd og frykte mennesker som sier å kunne healing eller andre ting, er helt normalt for dere, dere er antagelig svært fordomsfulle personer, svært a4 som driver gjennom livet uten egentlig å leve det..regel og mønstermennesker som i utgangspunktet sikkert er svært kjedelige. Rart dere får dere damer, eller kanskje der ikke gjør det.

Alt som er annerledes må etter deres syn rakkes ned på, fordi det utgjør en trussel for dere, fordi dere ser deler av livet som dere aldri vil kunne se inn i, og det skremmer dere..dermed gjemmer dere dere bak den normalt "aksepterte viten" om at ingenting mystisk eller magisk kan eksistere i virkeligheten slik dere tolker den..rett og slett patetisk.. dere er PATETISKE små drittunger, og antagelig ganske feige også, da det er lettere å være enig med massene, enn å ha dem mot seg..det vil også si dere ikke har mot i dere.

Jeg er ikke redd for å si jeg har opplevd merklige ting, har sett søsteren min som døde da hun var 17 mange ganger etterpå,har blitt healet selv for ekstrem allergi jeg hadde, bang vekke, aldri fått det igjen, har også sett Ufo, som Yidaki nevnte han hadde, med lys som virket som 1000 lyskastere som lyste opp fjellsidene,lydløst, før det forsvant rett opp og vekke på 2 sek. Kan jeg forklare det? nei, kan jeg bevise det? nei. Kan dere motbevise det? NEI

Jeg tror ikke dere klarer å tilfredstille damene deres hvis dere har, hvis dere hevder det, bevis det for meg :)

Men den frykten og redselen dere har i dere får dere den sikkert ikke opp uansett, men lykke til unger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...