Vaio Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Jeg vil gjerne at det skal være mer mellom himmel og jord enn det øyet kan se. Hvis det vi ser er det eneste som er ekte så er dette en kjedelig verden. 9144842[/snapback] Må noe være fantasi for at det skal være interessant? Wow, for et ufattelig trist liv du må ha som ikke synes virkeligheten er noe å være opptatt av... 9149170[/snapback] Et forslag: Spill World of Warcraft.... Masse spennede meninger, og mer enn himmel og jord edit:formuleringer Endret 26. juli 2007 av Vaio Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Jeg vil gjerne at det skal være mer mellom himmel og jord enn det øyet kan se. Hvis det vi ser er det eneste som er ekte så er dette en kjedelig verden. 9144842[/snapback] Må noe være fantasi for at det skal være interessant? Wow, for et ufattelig trist liv du må ha som ikke synes virkeligheten er noe å være opptatt av... 9149170[/snapback] Et forslag: Spill World of Warcraft.... Masse spennede meninger, og mer en himmelen og jord 9149373[/snapback] Hehe. Nei, gitt! Jeg synes det er spennende med alt som er ukjent, og kommer nok ikke til å forandre mening om det. At verden vi lever i er kjedelig er selvfølgelig å sette det hele på spissen, men som du vet er det der det står best. Jeg er overhodet ikke en religiøs fyr, men jeg vil gjerne tro at det finnes evner som ikke mange har. Hvorfor tro på det? Fordi det gjør det hele litt mer spennende. Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Altså ikke mer enn ønsketenkning? At du vil tro betyr ikke at noe er sant. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Uansett, Märtha kan jo dra over dammen og hente en $1000.000 hos James Randi om hun er sikker på at hun kan bevise sine evner.Det burdte sikre finansieringen. 9147345[/snapback] Haha, knallforslag. :-D For de uinvidde så kan jeg opplyse om at James Randi er grunnleggeren og primus motor for James Randi Educational Foundation, en organisasjon hvis mål er å opplyse almuen og legge vekt på at mangel på bevis ikke er noe bevis i seg selv. Organisasjonen er villig til å gi en million dollar til den/de som klarer å bevise/demontrere at de besitter såkalte overnaturlige evner. Go for it Märtha! :-) Lenke til kommentar
Vice Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Jeg er overhodet ikke en religiøs fyr, men jeg vil gjerne tro at det finnes evner som ikke mange har. Hvorfor tro på det? Fordi det gjør det hele litt mer spennende. 9149410[/snapback] Jeg skjønner ikke helt det med å tro på at noe har spesielle evner bare fordi de selv hevder det. De kan jo ikke demonstrere det eller vise det. Jeg vil også veldig gjerne se uvanlige, fantastiske og spennende ting, men å tro på ting uten noe som helst bevis/demo til å backe dem opp blir bare å lure seg selv. Lenke til kommentar
Kasparov Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Jeg tror hun har blitt en smule gal. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Jeg er overhodet ikke en religiøs fyr, men jeg vil gjerne tro at det finnes evner som ikke mange har. Hvorfor tro på det? Fordi det gjør det hele litt mer spennende. 9149410[/snapback] Jeg skjønner ikke helt det med å tro på at noe har spesielle evner bare fordi de selv hevder det. De kan jo ikke demonstrere det eller vise det. Jeg vil også veldig gjerne se uvanlige, fantastiske og spennende ting, men å tro på ting uten noe som helst bevis/demo til å backe dem opp blir bare å lure seg selv. 9149580[/snapback] Ja, det er jo akkurat det jeg mener! Jeg vil gjerne se noe slikt! Jeg kjente selv en gammel mann med spesielle evner og han overrasket meg stadig vekk. Han likte ikke å snakke om det, men kom ofte med små hint som fikk folk til å tenke litt etterpå. En venninne av min mor vasket hos han og hadde ofte barna sine med på besøk. Da lekte han alltid "tampen brenner" med dem, og uansett hvor de gjemte tinge, trengte han bare å lukke øyene for å se hvor den var. En dag ringte han mors vennine og sa at hun ikke burde komme å vaske i dag, for da ville hun kanskje ødelegge seg. Hun visste jo at han "så ting" og holdt seg hjemme. Så viste det seg at hun hadde glemt noe hos han tidligere så hun reiste opp til han likevel for å hente dette. I det hun skal ringe på faller hun i trappa og ødelegger kneet sitt. (mer kommer, må bare finne laderen til pcen) Endret 26. juli 2007 av T-Solberg Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Jeg er overhodet ikke en religiøs fyr, men jeg vil gjerne tro at det finnes evner som ikke mange har. Hvorfor tro på det? Fordi det gjør det hele litt mer spennende. 9149410[/snapback] Jeg skjønner ikke helt det med å tro på at noe har spesielle evner bare fordi de selv hevder det. De kan jo ikke demonstrere det eller vise det. Jeg vil også veldig gjerne se uvanlige, fantastiske og spennende ting, men å tro på ting uten noe som helst bevis/demo til å backe dem opp blir bare å lure seg selv. 9149580[/snapback] Ja, det er jo akkurat det jeg mener! Jeg vil gjerne se noe slikt! Jeg kjente selv en gammel mann med spesielle evner og han overrasket meg stadig vekk. Han likte ikke å snakke om det, men kom ofte med små hint som fikk folk til å tenke litt etterpå. En venninne av min mor vasket hos han og hadde ofte barna sine med på besøk. Da lekte han alltid "tampen brenner" med dem, og uansett hvor de gjemte tinge, trengte han bare å lukke øyene for å se hvor den var. En dag ringte han mors vennine og sa at hun ikke burde komme å vaske i dag, for da ville hun kanskje ødelegge seg. Hun visste jo at han "så ting" og holdt seg hjemme. Så viste det seg at hun hadde glemt noe hos han tidligere så hun reiste opp til han likevel for å hente dette. I det hun skal ringe på faller hun i trappa og ødelegger kneet sitt. (mer kommer, må bare finne laderen til pcen) 9149701[/snapback] Men hadde det funket under kontrollerte former? Og selv om du mot all fornuft skulle klare å bevise at det finnes synske mennesker, følger det ikke at enhver person som hevder seg å være synsk er det. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Jeg tro heller at hun røykte litt COKE med Ari behn.... Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Utrolig men nå er kurset fullt og folk er villig til og betale for og høre på den skrulla...Verden har blitt gal sier nå jeg....På tide og legge ned kongehuset nå tror jeg for etter at Olav V døde så har det ikke vært som det var...Ser ut til at det ikke bare er MM og AB som har røyka sterke saker.... Respekten for kongehuset er helt borte for min del ihvertfall.... Endret 26. juli 2007 av Znoken Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Jeg kjenner jeg blir litt frustrert av hele greia. Her trodde jeg at Norge var en nasjon med (relativt) fungerende skolesystem, med fokus på etterprøvbar kunnskap og kritisk tenking, men likevel hiver en masse folk seg på denne tullebølgen med kvasireligiøs kvasivitenskap. Jeg sier det med Lars West Johnsen lakoniske ord i dagens Dagsavisen: "Fornuft og rasjonalitet var rettesnor i etterkrigstiden, staten tok vare på oss, og troen på noe som helst mer mellom himmel og jord, var absurd. Og i den delen av verden som kommunistene styrte, der var gud erklært død. Det var et historisk blaff. Den kjølige logikkens tidsalder er over. Nå er tiden for lysfontener, engler og reinkarnasjon. Og gud. Kanskje er det helt normalt." Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 [snip] 9147345[/snapback] Du trenger ikke fortelle meg hvor usannsynlig det er. Ring heller Märtha å si det. Poenget mitt var at det bør finnes en grense for hva folk må gjøre for å fortjene latterliggjøring og harselas. Märtha er langt ifra den eneste personen her på jorda som helt og holdent tror på noe "overnaturlig", men skal det være lov til å snakke så nedverdigende som at hun er en skam for landet. Hun er da ikke noe mer "skam" enn f.eks. Bondevik var? Og minst én minister for tiden er utdanna prest (Var det Bjørnøy? ), skal vi begynne å henge ut dem på samme måten fordi de er overbevist om at det er noe mer mellom himmel og jord? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Märtha er langt ifra den eneste personen her på jorda som helt og holdent tror på noe "overnaturlig", men skal det være lov til å snakke så nedverdigende som at hun er en skam for landet. Hun er da ikke noe mer "skam" enn f.eks. Bondevik var? Og minst én minister for tiden er utdanna prest (Var det Bjørnøy? ), skal vi begynne å henge ut dem på samme måten fordi de er overbevist om at det er noe mer mellom himmel og jord? 9150958[/snapback] En prest eller minister prøver ikke i utgangspunktet å loppe stakkarer for penger pga. "troen" sin. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Märtha er langt ifra den eneste personen her på jorda som helt og holdent tror på noe "overnaturlig", men skal det være lov til å snakke så nedverdigende som at hun er en skam for landet. Hun er da ikke noe mer "skam" enn f.eks. Bondevik var? Og minst én minister for tiden er utdanna prest (Var det Bjørnøy? ), skal vi begynne å henge ut dem på samme måten fordi de er overbevist om at det er noe mer mellom himmel og jord? 9150958[/snapback] En prest eller minister prøver ikke i utgangspunktet å loppe stakkarer for penger pga. "troen" sin. 9151041[/snapback] Ja, det er jo et godt poeng, men jeg synes likevel ikke at det rettferdiggjør mye av refsen og harselaset. Spesielt når man vrir og vrenger på det for å få det til å låte morsommere. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 En venninne av min mor vasket hos han og hadde ofte barna sine med på besøk. Da lekte han alltid "tampen brenner" med dem, og uansett hvor de gjemte tinge, trengte han bare å lukke øyene for å se hvor den var. 9149701[/snapback] Han så hvor tingen ble gjemt, eller foretok en kvalifisert gjetning. Legg til at venninnen til moren din ønsket å tro, så vips så var alle gangene han tok feil glemt. En dag ringte han mors vennine og sa at hun ikke burde komme å vaske i dag, for da ville hun kanskje ødelegge seg. Hun visste jo at han "så ting" og holdt seg hjemme. Så viste det seg at hun hadde glemt noe hos han tidligere så hun reiste opp til han likevel for å hente dette. I det hun skal ringe på faller hun i trappa og ødelegger kneet sitt. (mer kommer, må bare finne laderen til pcen) 9149701[/snapback] Rein tilfeldighet. Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Det er ikke vi som latterliggjør Märtha...Det greier hu fint sjøl.... :!: :!: Det neste hun skal begynne med er vel djevelutdrivelse og da er vel latterlige Behn ute og kjører.... ops...der kom engelen min og sa at jeg måtte komme og legge meg.....nattinatt.... Endret 26. juli 2007 av Znoken Lenke til kommentar
Sherra Skrevet 27. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2007 Skjønner ikke hvorfor folk mener Märtha er en skam for landet. Det er da vanlig at kongelige rundt om i verden er religiøse? Lenke til kommentar
Appelsinkrokan Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Jeg har ikke noe respekt for kongefamilien, og jeg har heller aldri hatt det. Det er en utdatert tradisjon med monarki, og jeg håper at dette er enda en spiker i kisten for kongehuset. Det eneste de gjør er å representere Norge som ett kristent og konservativt land, selv om vi ikke er så konservative og over halvparten av befolkningen ikke er medlem av statskirken. Vi har ministere som skal representere Norge som stat og, ikke minst, som ett folk og kongehuset har utspilt sin rolle for lenge siden. Spar penger og avskaff monarkiet. Ett opplyst folk kan ikke bli representert av folk som mener at de har paranormale evner. (Ja, jeg vet at det er å ta hardt i å si at vi er ett opplyst folk. VG sine meningsmålinger viser jo at dette er feil. 4/10 sier ja, lzm) Lenke til kommentar
Sherra Skrevet 27. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2007 ...halvparten av befolkningen ikke er medlem av statskirken.9151493[/snapback] Dette stemmer vel ikke helt. Ellers fullstendig enig: Avskaff det jævla monarkiet! Lenke til kommentar
Pels Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 En venninne av min mor vasket hos han og hadde ofte barna sine med på besøk. Da lekte han alltid "tampen brenner" med dem, og uansett hvor de gjemte tinge, trengte han bare å lukke øyene for å se hvor den var.En dag ringte han mors vennine og sa at hun ikke burde komme å vaske i dag, for da ville hun kanskje ødelegge seg. Hun visste jo at han "så ting" og holdt seg hjemme. Så viste det seg at hun hadde glemt noe hos han tidligere så hun reiste opp til han likevel for å hente dette. I det hun skal ringe på faller hun i trappa og ødelegger kneet sitt. Problemet med dette er at når han fyren sier at noe vil skje, med det ikke skjer noe likevel, så blir det glemt. Bare de gangene det faktisk skjer noe husker man hendelsen. Det blir det samme som om du har 10 profeter som skal finne ut hva slags vær det skal bli i morgen. En av dem sier at det skal bli regn, så regner det neste dagen også - har han spesielle evner da ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå