Gå til innhold

Prinsesse Märtha Louise har overnaturlige krefter?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg synes egentlig det var litt bra at prinsessen sto frem med en slik "nyhet". Jeg tror kanskje det vil åpne manges øyne for at det KAN være mer mellom himmel og jord enn bare det man ser. Problemet i dag er at veldig mange er fryktelig skeptiske til alt som er nytt. For all del det har jo alltid vært slik, men i dag burde vi kanskje være mer åpne for sånt.

Hvorfor skal vi nøye oss med det vitenskapelige når det KAN være like mye håndfast i det spirituelle. Hvorfor avfeier så mange det spirituelle?

Jeg kan ikke si at jeg er så veldig spirituell eller religiøs av meg, men jeg er åpen for at kan ligge noe bak. Jeg synes det burde bli mer fokus på det spirituelle for å faktisk finne ut om det ligger noe i healing og disse tingene. Det at Martha går ut med denne nyheten vil kanskje øke vår toleranse?

Det ble kanskje litt rotete skrevet, men jeg har så mange tanker om akkurat dette og det blander seg litt når det skal ut. Jeg vil gjerne at det skal være mer mellom himmel og jord enn det øyet kan se. Hvis det vi ser er det eneste som er ekte så er dette en kjedelig verden.

9144842[/snapback]

Det har blitt forsøkt å finne ut om det ligger noe i disse alternative behandlingsformene, og det gjør det ikke (nå skjærer jeg alt over en kam, det er noen få ting som fungerer på noen fronter, som kan bli satt i båsen "alternativt").

Det er videre vesentlig mer mellom himmel og jord enn det vi ser. De færreste krefter er noe vi ser. Om du synes verden er kjedelig, så foreslår jeg at du prøver å ta noen fag i fysikk eller biologi, det er enormt fasinerende, og ekstremt lite kjedlig (og forsåvidt fullt av mysterier for den som liker denslags)

AtW

Lenke til kommentar
Og hvem har sagt at jeg ikke har noen av disse fagene?

Det jeg mente var at verden ville blitt utrolig mye mer spennende om det var enda mer ved den enn bare det vitenskapelige. :)

9145093[/snapback]

Hæ? Hva mener du med at det kan være mer med verden enn bare det vitenskapelige? Et eksempel på hva dette skulle være?

Lenke til kommentar

Det jeg mente var at verden ville blitt utrolig mye mer spennende om det var enda mer ved den enn bare det vitenskapelige. :)

9145093[/snapback]

Jeg skjønner ikke helt hva du mener? Verden er verden, mener du verden hadde vært et bedre sted om det var ting vi ikke kunne observere der?

AtW

Lenke til kommentar
Kan ikke prinsessen bevise sin nye gave med å finne den savnede jenta som er fryktet druknet? Så får vi noe godt ut av det hele.

9145103[/snapback]

Ahh, men du glemmer vel standardforklaringen når noen blir satt på prøve i dette "Nei, det er ikke sånn det fungerer..."

Det fungerer ikke alltid, og spesielt ikke når det virkelig gjelder. :roll:

Hvis disse kvakksalverne/svindlerne virkelig vil foreta seg ting som er overnaturlige og uforklarlige så hjelp en som har mistet beina sine til å gro dem tilbake! Men det er vel for mye å kreve da selv Gud har fullstendig utstøtt denne gruppen mennesker hva mirakler & hjelp angår.

Men som det var nevnt tidligere, jeg synes det er mye mer skremmende at VG skriver at 4 av 10 nordmenn tror på dette vrøvlet og fullstendig har mistet kontakten med virkeligheten!

Lenke til kommentar

Det som skremmer og provoserer meg er at slike kvakksalvere ofte bryter inn i politietterforskninger og ødelegger hele saken ved å føre etterforskerne ut på villspor.

Jupp 4 av 10 nordmenn tror at engler eksisterer mens kun 2 av 10 tror Norge kvalifiserer seg til fotball-EM. :D

Lenke til kommentar

9145093[/snapback]

Jeg skjønner ikke helt hva du mener? Verden er verden, mener du verden hadde vært et bedre sted om det var ting vi ikke kunne observere der?

9145121[/snapback]

Nå må jo verden/universet være et rimelig spennende sted allerede når 95+% av den består av ting som "dark matter/energy". Kanskje om den bestod av 99.99% av dette at verden ville vær mye mer spennende? :)

Lenke til kommentar
Så lenge hun har meldt seg ut og ikke har kongelig status lenger, bør hun får lov til gjøre som hun vil og ha sine egne meninger. Punktum.

Det er ikke hennes feil at hun ble født kongelig. Hun er tross alt bare et menneske hun også. Det er en grunn til at hun meldte seg ut og ikke ville ha kongestatus.

Hva dere tror på bør hun drite i, noe hun mest sansynligvis gjør også. Synes seriøst synd på henne nå altså. Hun er kanskje det snilleste og mest sjarmerende mennesket jeg har sett og alt dette er bare synd. Har ikke mistet et fnugg av respekt for henne, faktisk fått mer respekt for henne som tørr å gjøre noe sånt. Hun er helt klart utrolig intelligent, noe som gjenspeiles i hvordan hun prater på og hvordan hun generelt er. Hele hennes vesen er bare fantastisk flott synes jeg.

9141580[/snapback]

Hun har kongelig status fortsatt. Hun tar fortsatt representasjonsoppdrag på vegne av det norske kongehus!

Det norske folk har lov å ha en mening om de kongelige vi tross alt betaler for å representere oss. At hun er det snilleste og mest sjarmerende mennesket du har sett får være din personlige mening, ta en titt i hvilken som helst norsk avis siden saken ble sluppet - og det norske folk er ikke enige med deg :)

Har null respekt for villedende markedsføring. Har null respekt for mennesker som bruker en status de er født med til å promotere personlig vinning. Og er helt bestemt på at vi ikke trenger en gjeng internasjonale klovner til å representere oss.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Har ikke noe imot okkultisme og andre alternative livssyn. Det sier kanskje litt om forholdet mitt til det om jeg sier jeg er ateist, dog.

Men dette er misbruk av prinsessetittelen, det er det jeg ikke liker med det!

Dette er kanskje en grunn til å diskutere monarkiet i Norge? :p

Lenke til kommentar
Beviser det jeg alltid har sagt; minst 4 av 10 nordmenn er noen forbanna tullinger.

-De kjører "alternativ" medisin som de leser redaksjonelle reklamer for i ukeblad

-De tror noe er helt ufarlig bare det står "natur" eller "bio-" på pakken

-De tror de skal bli rik i pyramidespill hvor de tror på garantert gevinst, og når pyramiden kræsjer så blir de med på neste for å tjene inn igjen det de har tapt

-De sender villig betaling for å få ut påståtte lottogaver i utenlandske lotterier de ikke har vært med på

-De biter på timeshare og ferieklubb når de er i syden

-Til veldedige formål gir de penger til profesjonelle pengeinnsamlere på gaten som i kommisjon får alt de gir første året

-De gir penger til tiggende sigøynere som har kommet helt fra Romenia for å tigge, de ser jo så fattige ut.

Og så synes de Märta er veldig snill og hyggelig selv om de aldri har møtt henne.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Dette er kanskje en grunn til å diskutere monarkiet i Norge? :p

Det beste argumentet for et symbolsk monarki uten reell makt er at alternativene er mye verre.

Tenk om vi hadde hatt republikk og Bondevik hadde vært president idag! :scared:

9145446[/snapback]

Men vi kan da bare ta å fjerne kongehuset og la alt være som det er. Og om vi først skal han en person til å sitte og godkjenne alt regjeringen og statsministeren foreslår, synes jeg det skal være en folkevalgt. (Det var forresten en god idé, synes jeg. ^^)

Noen som vet om Märtha har brukt noen skattepenger på dette?

Lenke til kommentar

Siste generasjon av kongefamilien:

-Er tredje generasjons innvandrere

-Mottar trygd selv om de har inntekt

-Omgås kriminelle

-Kjører rundt i dyre biler

-Er hevet over norske lover og regler

-Driver med svindel

Kanskje vi skulle kalle dem C-gjengen? :tease:

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Hun er kanskje det snilleste og mest sjarmerende mennesket jeg har sett og alt dette er bare synd.

9141580[/snapback]

Du er en personlig venn, altså? Hvis ikke, hvordan vet du dette?

9144496[/snapback]

Snilleste og mest sjarmerende mennesket jeg har sett! Ikke kjenner. Trenger ikke å kjenne en person for å forstå litt om hvordan de er av personlighet.

Men ja, jeg skal være enig med dere i at det er villedende markedsføring. Greit nok at hun får han sine egne meninger, men å gå ut og si at hun hjelper folk med å komme i kontakt med engler er litt drøyt. At det i tillegg er svindyrt gjør det ikke særlig bedre. Hadde det vært gratis, hadde det vært en annen sak. Feil det også, men ikke nært så feil som det er nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...