lain Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Litt moro at han klager på at hun sier hun tror på en annen overtro enn den han tror på. Jeg gir beng i hva Martha mener hun kan eller ikke, kan ikke se at det er noe verre å tro på det ene eller det andre, så lenge man ikke kan bevise noe av det, er det like lite bassert på realisme. Lenke til kommentar
BlueBench Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Utrolig hvor fort man kan miste respekten for en person. Og på VG er det nå en "synsk" person som svarer på spørsmål. Har latterlige bortforklaringer på det meste. Sende selv inn spørsmål om Randis milliongreie. Blir spennende å se om jeg får svar :!: 9139572[/snapback] Du fikk svar. Hun kunne ikke bruke "evnene" sine til egen vinning (Men å ta klekkelig betalt for "tjenestene, nei det var visst noe annet). [...] 9140402[/snapback] Flott (bort)forklaring, pengene kan doneres bort til et veldedig formål. Lenke til kommentar
Leema Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Jeg sier her å nå at jeg har sett ufo 3 ganger, ene gangen kanskje 100 meter fra meg. Har aldri tatt noen form for dop, drikker ikke, men dette så jeg, og det forandret livet mitt på mange måter. Respekterer du det? Hvorfor ikke respektere det, jeg har også mange ganger sette flyvende objekter jeg ikke har klart å identifisere, jeg har også sett flytende objekter jeg ikke har klart å identifisere og jeg har sett rullende objekter jeg ikke har identifisert. Dette er helt naturlig at man ikke vet absolutt alt om absolutt alt som man ser. Derifra å komme med påstander at det man har sett kommer fra en annen planet/galakse/virkelighet/dimensjon så kreves det virkelig ekstraordinært gode og solide beviser. 9140897[/snapback] Slutt å ver så jævla skeptisk? Uansett om fyren hadde hatt bevis hadde du aldri trodd han, uansett hvor gode de er. Og hva med naturmedisin som ikke kurer kreft? Jeg har møtt mange, mange mennsesker gjennom min tante som har greid det. Det er ikke noe jeg sier, eller de sier. Du kan mene hva faen du vil, men ikke ta troen fra oss andre. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Slutt å ver så jævla skeptisk? Uansett om fyren hadde hatt bevis hadde du aldri trodd han, uansett hvor gode de er. Utrolige påstander krever utrolige bevis, men klarer du å overbevise Randi vil du sansynligvis ha overbevist de fleste av oss andre skeptikere også. Det er egentlig nokså et veldig lite mirakel som skal til for å overbevise meg, så lenge det er gjort under kontrollerte forhold. Det ville være merkelig om ikke dere kunne finne et nerdete spøkelse som gjerne går med på avgjøre dette en gang for alle. Jeg hadde ihvertfall meldt meg frivillig med en gang. Og hva med naturmedisin som ikke kurer kreft? Jeg har møtt mange, mange mennsesker gjennom min tante som har greid det. Det er ikke noe jeg sier, eller de sier. Du kan mene hva faen du vil, men ikke ta troen fra oss andre. Redd for at noen skal ta livsløgnen fra deg? Vel, så lenge dere passer på å bruke ordentlig behandling også, og ikke dytter i dere noe som krasjer med de ordentlige medisinene, er det vel ikke så farlig. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Slutt å ver så jævla skeptisk? Uansett om fyren hadde hatt bevis hadde du aldri trodd han, uansett hvor gode de er. Og hva med naturmedisin som ikke kurer kreft? Jeg har møtt mange, mange mennsesker gjennom min tante som har greid det. Det er ikke noe jeg sier, eller de sier. Du kan mene hva faen du vil, men ikke ta troen fra oss andre. 9143282[/snapback] Om fyren hadde hatt bevis, håndfaste forpulte bevis, så ville jeg trodd han. Synd at de ikke finnes. Hvorfor tro på noe som ikke funker, når du kan tro på det som kansje ikke funker helt optimalt nå, men som en gang i fremtiden vil gjøre det. Lenke til kommentar
Yidaki Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Kan du ikke ha respekt for en person, bare fordi vedkommende tror på engler eller prater med dem for den saks skyld? En slik person er forvirret, og klarer ikke å forholde seg til virkeligheten. 9141670[/snapback] Så alle som tror på engler eller annet, som tror på ting som er fjernt fra DIN virkelighet er forvirret? for noe tull, virker som du er like forvirret. Kan ikke folk egentlig bare tro på det de vil? er din måte å se virkeligheten på mer korrekt og mindre forvirret enn andres? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Slutt å ver så jævla skeptisk? Uansett om fyren hadde hatt bevis hadde du aldri trodd han, uansett hvor gode de er. Og kan du slutte å være så jævla lettlurt? Jeg tror jo at han har sett en UFO. Og "uidentifisert" betyr "ikke identifisert". Jeg trenger ikke noen bevis for det. Om han derimot påstår at han har sett et flygende fartøy fra en annen klode vil det være noe noe som forandrer vårt verdensbilde og da trenger man atskillig bedre bevis enn et diffust foto eller en fantastisk historie. Og hva med naturmedisin som ikke kurer kreft? Jeg har møtt mange, mange mennsesker gjennom min tante som har greid det. Det er ikke noe jeg sier, eller de sier. Du kan mene hva faen du vil, men ikke ta troen fra oss andre. Er det ikke bedre å vite enn bare å tro? Det er selvsagt mulig at tanten din bruker noe som virkelig kan kurere kreft og da burde skolemedisinen få undersøke det og finne ut om det virkelig hjelper og lete frem eksakt hva det er og gjøre en virkelig medisin av det. Det kan jo redde mange liv. Sjangsen er likevel at man vil finne at det tanten din gir ikke virker mot kreft i en vitenskapelig undersøkelse. Da betyr det at det er troen den behandlede har til din tante og hennes kur som kurerer. At tro kan kurere er en kjent og veldokumentert effekt. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Vil denne karen få bot etter å ha sagt noe slikt mot en av kongefamiliens medlemmer? 9140339[/snapback] Nei? Jeg synes hun burde holde seg unna det hvite pulveret til Ari... 9140485[/snapback] Tror heller de har vært å plukka sopp selv, og servert det.. Så alle som tror på engler eller annet, som tror på ting som er fjernt fra DIN virkelighet er forvirret? Ja. Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Hun er kanskje det snilleste og mest sjarmerende mennesket jeg har sett og alt dette er bare synd. 9141580[/snapback] Du er en personlig venn, altså? Hvis ikke, hvordan vet du dette? Lenke til kommentar
wan Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Så alle som tror på engler eller annet, som tror på ting som er fjernt fra DIN virkelighet er forvirret? for noe tull, virker som du er like forvirret. Kan ikke folk egentlig bare tro på det de vil? er din måte å se virkeligheten på mer korrekt og mindre forvirret enn andres? 9143603[/snapback] Troll, enhjørninger, spøkelser, pratende slanger og så videre, hvor vil så du bremse og si stopp? Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Så alle som tror på engler eller annet, som tror på ting som er fjernt fra DIN virkelighet er forvirret? for noe tull, virker som du er like forvirret. Kan ikke folk egentlig bare tro på det de vil? er din måte å se virkeligheten på mer korrekt og mindre forvirret enn andres? 9143603[/snapback] Troll, enhjørninger, spøkelser, pratende slanger og så videre, hvor vil så du bremse og si stopp? 9144566[/snapback] Jeg lurer mer på hva "DIN virkelighet" referer til. Hvor får man kjøpt private virkeligheter? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Såkalt alternativ medisin har per definisjon udokumenterte effekter. I det øyeblikket effekten til alternativ medisin blir dokumentert så vil produktet bli omregulert til legemiddel og forbudt å selge i helsekostbutikker. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Og hva med naturmedisin som ikke kurer kreft? Jeg har møtt mange, mange mennsesker gjennom min tante som har greid det. Det er ikke noe jeg sier, eller de sier. Du kan mene hva faen du vil, men ikke ta troen fra oss andre. 9143282[/snapback] Hvorfor ikke? Samfunnet er ikke tjent med at folk tror på ineffektiv udokumentert kvakksalveri. Det får folk til å gå for det istedet for effektiv behandling, og videre skaper det en holdning som får folk til å ta gale valg på andre fronter. AtW Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Slutt å ver så jævla skeptisk? Uansett om fyren hadde hatt bevis hadde du aldri trodd han, uansett hvor gode de er. 9143282[/snapback] Ah, men dette er jo kjennetegnet på en troende. En skeptiker er en som kan akseptere hva det skal være, såfremt det er blitt vitenskapelig bevist under kontrollerte forhold. En troende fornekter alt som ikke stemmer overens med hans/hennes overbevisning. Og hva med naturmedisin som ikke kurer kreft? Jeg har møtt mange, mange mennsesker gjennom min tante som har greid det. Det er ikke noe jeg sier, eller de sier. Du kan mene hva faen du vil, men ikke ta troen fra oss andre.9143282[/snapback] Det er for så vidt riktig - tro er meget vesentlig i helbredingen (kalles ofte Placebo-effekten), men den gjelder jo for alle medisiner, også de som faktisk er dokumentert til å fungere. Støtt heller produsentene bak reelle løsninger enn svindlerene som står bak preparater med hva som rent essensielt er vanlig vann (kilde). Endret 26. juli 2007 av aadnk Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Jeg synes egentlig det var litt bra at prinsessen sto frem med en slik "nyhet". Jeg tror kanskje det vil åpne manges øyne for at det KAN være mer mellom himmel og jord enn bare det man ser. Problemet i dag er at veldig mange er fryktelig skeptiske til alt som er nytt. For all del det har jo alltid vært slik, men i dag burde vi kanskje være mer åpne for sånt. Hvorfor skal vi nøye oss med det vitenskapelige når det KAN være like mye håndfast i det spirituelle. Hvorfor avfeier så mange det spirituelle? Jeg kan ikke si at jeg er så veldig spirituell eller religiøs av meg, men jeg er åpen for at kan ligge noe bak. Jeg synes det burde bli mer fokus på det spirituelle for å faktisk finne ut om det ligger noe i healing og disse tingene. Det at Martha går ut med denne nyheten vil kanskje øke vår toleranse? Det ble kanskje litt rotete skrevet, men jeg har så mange tanker om akkurat dette og det blander seg litt når det skal ut. Jeg vil gjerne at det skal være mer mellom himmel og jord enn det øyet kan se. Hvis det vi ser er det eneste som er ekte så er dette en kjedelig verden. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Støtt heller produsentene bak reelle løsninger enn svindlerene som står bak preparater med hva som rent essensielt er vanlig vann (kilde). 9144831[/snapback] Ikke bare det, de tynner det jo så mye ut at det gjerne ikke er et eneste atom igjen av "virkestoffet", om det skulle vært effektivt så må vi endre fysikkens lover, det må være nye krefter vi ikke kjenner i dag som virker inn. Noe de ikke har klart å vise. AtW Lenke til kommentar
wan Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Det ble kanskje litt rotete skrevet, men jeg har så mange tanker om akkurat dette og det blander seg litt når det skal ut. Jeg vil gjerne at det skal være mer mellom himmel og jord enn det øyet kan se. Hvis det vi ser er det eneste som er ekte så er dette en kjedelig verden. 9144842[/snapback] Hvorfor kjedelig? Endret 26. juli 2007 av wan Lenke til kommentar
Sherra Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Her tror de kristne på Gud, den hellige ånd, Jesus, Djevelen, engeler og helgener (i alle fall katolikkene) og så har de mage til å kalle sin religion monoteistisk! 9141117[/snapback] Gud er gud. Den hellige ånd er guds stemme, Jesus er guds sønn, sammen; Den hellige tre-enighet. Ingen, jeg gjentar ingen kristne, tror på Jesus som en gud. Djevelen er ondskap, engler er tjenere, hva tror du helgener er? Det å tilbe helgener er foresten forbeholdt katolikker, reformerte land avskaffet helgentroen. 9141188[/snapback] Da er også hinduismen monoteistisk. Skaperen, ødeleggeren, opprettholderen osv. For øvrig hyller jeg Märtha for at hun tør å gjøre dette når hun (tilsynelatende og forhåpentligvis) tror på det. Selvsagt er det bare vås, men Märtha har heller ingen realfaglig utdanning. Endret 26. juli 2007 av Sherra Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Jeg synes egentlig det var litt bra at prinsessen sto frem med en slik "nyhet". Jeg tror kanskje det vil åpne manges øyne for at det KAN være mer mellom himmel og jord enn bare det man ser.Jeg tror det kan åpne manges øyne for hvor mange det egentlig er som livnærer seg av svindel.Problemet i dag er at veldig mange er fryktelig skeptiske til alt som er nytt.Nytt? Kvakksalveri er eldgamelt. Lenke til kommentar
Sherra Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 Jeg synes egentlig det var litt bra at prinsessen sto frem med en slik "nyhet". Jeg tror kanskje det vil åpne manges øyne for at det KAN være mer mellom himmel og jord enn bare det man ser.Jeg tror det kan åpne manges øyne for hvor mange det egentlig er som livnærer seg av svindel.Problemet i dag er at veldig mange er fryktelig skeptiske til alt som er nytt.Nytt? Kvakksalveri er eldgamelt. 9145015[/snapback] Joda, det er mer mellom himmel og jord enn det man ser. For eksempel er det UV-stråler og O2-molekyler i gassform. Men hvis det finnes mer mellom himmel og jord enn det vi er i stand til å registrere, har vi rett og slett ingen mulighet til å ha kunnskap om det. Det kan aldri motbevises at det finnes engler, men Märtha hevder at de finnes. Bevisbyrden ligger på deg, Prinsesse! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå