Yidaki Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Utrolig hvor fort man kan miste respekten for en person. Og på VG er det nå en "synsk" person som svarer på spørsmål. Har latterlige bortforklaringer på det meste. Sende selv inn spørsmål om Randis milliongreie. Blir spennende å se om jeg får svar :!: 9139572[/snapback] Kan du ikke ha respekt for en person, bare fordi vedkommende tror på engler eller prater med dem for den saks skyld?..skal folk ikke respektere deg bare fordi du IKKE tror på? De mest interessante mennesker er de som tror både på engler, overnaturlige ting, og en verden som er ufattelig magisk. Einstein sa at det er 2 måter å leve livet på. Den ene er å betrakte verden som et sted uten noe mystisk eller magisk. Den andre er selvfølgelig å se på hele verden som en magisk opplevelse. Hvor er du der? er du en sau som lever i flokken og gjør som alle andre, eller tør du stikke hodet utenfor og risikere å bli bitt av ulven? det er DER utfordringene og livet leves. Nei, respekter folk NETTOPP fordi de sier de ser engler eller snakker med dem, det kreves langt mer mot å stå fram med slikt, enn de som ikke gjør det og har de fleste mennesker bak seg uansett. Jeg sier her å nå at jeg har sett ufo 3 ganger, ene gangen kanskje 100 meter fra meg. Har aldri tatt noen form for dop, drikker ikke, men dette så jeg, og det forandret livet mitt på mange måter. Respekterer du det? Og til alle dere kristne som eventuelt synes dette er fælt og at hun må melde seg ut; for noen j...a hyklere dere er, fortsett å dyrk ondskapsguden deres, som bibelens Gud er. Ja til Frihet, kjærlighet og en verden med engler og gode ting Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Alternativ medisin virker. Jeg har opplevd det, og mange av mine venner og. Annbefaler dere til å lese boken til Dagfriid Kolåås - HÅP. En bok om en kvinne som fikk brystkreft, men greide å bli frisk med alternativ medisin. Når du påstår at alternativ medisin "virker" bør du lære deg forskjellen på anekdotisk bevis og vitenskapelig bevis: http://en.wikipedia.org/wiki/Anecdotal_evidence Det er alltid noen som blir friske uansett hva du gir dem, men det betyr ikke at det du gir dem har noen virkning. La oss si at man har en plante som sies å kunne kurere en sykdom, hvordan skal man ta det til brukerne? Skolemedisinmetoden: -analysere planten og undersøke hvilke stoffer den inneholder. -separere stoffene og undersøke hvilket kan være aktivt -foreta labtester for å se hva om det virkelig kan ha en effekt og hvilken mengde som trengs. -foreta tester på mus og så blindtester på mennesker om alt virker lovende. -foreta lengere blindtester og observere om det er bivirkninger -Når man har dokumentert virkning, kartlagt bivirkninger må medisinen godkjennes for bruk. -Piller lages med kun det aktive stoffet i nøyaktig riktig mengde under meget kontrollerte forhold. -Pillene gis til pasient i samråd med lege. Naturmedisinmetoden: -Finne en god historie -uten noen kontroll lage piller av planten som inneholder varierende mengde av stoffet og også andre aktive stoffer -Selge pillene gjennom helsekostforretninger. På pilleesken bør det stå "naturlig" og "bio-". -kontakte ukeblad med en historie om noen som føler de har blitt bedre etter å ha brukt pillen. -Selger i helsekostforretning selger så medisinen helt uten krav til medisinsk kunnskap og påstår at pillene ikke kan være farlige siden de er "naturlige" og sier det sikkert er bedre jo flere man tar. Kan ellers anbefale disse podcastene: http://www.theskepticsguide.org/ Endret 25. juli 2007 av robertaas Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Jeg sier her å nå at jeg har sett ufo 3 ganger, ene gangen kanskje 100 meter fra meg. Har aldri tatt noen form for dop, drikker ikke, men dette så jeg, og det forandret livet mitt på mange måter. Respekterer du det? Hvorfor ikke respektere det, jeg har også mange ganger sette flyvende objekter jeg ikke har klart å identifisere, jeg har også sett flytende objekter jeg ikke har klart å identifisere og jeg har sett rullende objekter jeg ikke har identifisert. Dette er helt naturlig at man ikke vet absolutt alt om absolutt alt som man ser. Derifra å komme med påstander at det man har sett kommer fra en annen planet/galakse/virkelighet/dimensjon så kreves det virkelig ekstraordinært gode og solide beviser. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Einstein sa at det er 2 måter å leve livet på. Den ene er å betrakte verden som et sted uten noe mystisk eller magisk. Den andre er selvfølgelig å se på hele verden som en magisk opplevelse. Det var ikke det han sa, men "There are two ways to live: you can live as if nothing is a miracle; you can live as if everything is a miracle." Det betyr ikke at han var overtroisk, bare at man skal glede og undre seg over det man ser, og det som skjer. Einstein var ikke en gang religiøs, selv om det er mange som innbiller seg det. Endret 25. juli 2007 av Naranek Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Og til alle dere kristne som eventuelt synes dette er fælt og at hun må melde seg ut; for noen j...a hyklere dere er, fortsett å dyrk ondskapsguden deres, som bibelens Gud er.Ja til Frihet, kjærlighet og en verden med engler og gode ting 9140760[/snapback] Heihei. Engler er fine de. Sier "Lucifer", deg noe? Han er djevelen. Vil du vite hvorfor? Han var en engel som gjorde opprør mot gud og førte krig mot himmelen, tøffe lille rebellen. Andre engler? Tja, vi har jo dødsengelen. Han som drepte alle de førstefødte i Egypt, men, vent litt, hva er det jeg sier? Dette er jo bibel historier. Faen, det er sant, englene er jo bibelse skapninger, doh! >< Btw, Engler finnes like mye som gud. De er like ekte som at Jesus sitter ved guds høyre hånd. Hadde bare disse fantasitingene eksistert. Hvordan er de hykler ved å be martha melde seg ut, btw? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Her tror de kristne på Gud, den hellige ånd, Jesus, Djevelen, engeler og helgener (i alle fall katolikkene) og så har de mage til å kalle sin religion monoteistisk! Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Her tror de kristne på Gud, den hellige ånd, Jesus, Djevelen, engeler og helgener (i alle fall katolikkene) og så har de mage til å kalle sin religion monoteistisk! 9141117[/snapback] Gud er gud. Den hellige ånd er guds stemme, Jesus er guds sønn, sammen; Den hellige tre-enighet. Ingen, jeg gjentar ingen kristne, tror på Jesus som en gud. Djevelen er ondskap, engler er tjenere, hva tror du helgener er? Det å tilbe helgener er foresten forbeholdt katolikker, reformerte land avskaffet helgentroen. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Gud er gud. Den hellige ånd er guds stemme, Jesus er guds sønn, sammen; Den hellige tre-enighet. Ingen, jeg gjentar ingen kristne, tror på Jesus som en gud. Djevelen er ondskap, engler er tjenere, hva tror du helgener er?Så Jesus, djevelen og englene er ikke gudommelige vesener? Lenke til kommentar
pertm Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Hun må ha røyka noe som hun sikkert har fått fra Ari... Dette senket betydlig min anselse av kongehuset. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Forbrukerombudet mener at skolen er svindel om de ikke beviselig kan levere det de lover. Selv mener jeg at barnevernet bør kobles inn og ta seg av ungene nå som moren tydeligvis har bikket over. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Så Jesus, djevelen og englene er ikke gudommelige vesener? 9141223[/snapback] Det kommer ann på hva du legger i ordet 'gudommelige'. Guddomelige som i overnaturlige fantasiskapninger? Ja. Guddomlige, som i at noen skal tilbe de? Nei. De er omtrent lige gudommlige som meg og deg. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Så Jesus, djevelen og englene er ikke gudommelige vesener? 9141223[/snapback] Det kommer ann på hva du legger i ordet 'gudommelige'. Guddomelige som i overnaturlige fantasiskapninger? Ja. Guddomlige, som i at noen skal tilbe de? Nei. De er omtrent lige gudommlige som meg og deg. Jeg tviler sterkt på at du vil funne noen kristne trossamfunn som støtter dine utsagn. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Så Jesus, djevelen og englene er ikke gudommelige vesener? 9141223[/snapback] Det kommer ann på hva du legger i ordet 'gudommelige'. Guddomelige som i overnaturlige fantasiskapninger? Ja. Guddomlige, som i at noen skal tilbe de? Nei. De er omtrent lige gudommlige som meg og deg. Jeg tviler sterkt på at du vil funne noen kristne trossamfunn som støtter dine utsagn. 9141402[/snapback] Jeg håpder da ikke det. Det ville bare bevist at min KRL lærerer hadde rett Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Så lenge hun har meldt seg ut og ikke har kongelig status lenger, bør hun får lov til gjøre som hun vil og ha sine egne meninger. Punktum. Det er ikke hennes feil at hun ble født kongelig. Hun er tross alt bare et menneske hun også. Det er en grunn til at hun meldte seg ut og ikke ville ha kongestatus. Hva dere tror på bør hun drite i, noe hun mest sansynligvis gjør også. Synes seriøst synd på henne nå altså. Hun er kanskje det snilleste og mest sjarmerende mennesket jeg har sett og alt dette er bare synd. Har ikke mistet et fnugg av respekt for henne, faktisk fått mer respekt for henne som tørr å gjøre noe sånt. Hun er helt klart utrolig intelligent, noe som gjenspeiles i hvordan hun prater på og hvordan hun generelt er. Hele hennes vesen er bare fantastisk flott synes jeg. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Kan du ikke ha respekt for en person, bare fordi vedkommende tror på engler eller prater med dem for den saks skyld? En slik person er forvirret, og klarer ikke å forholde seg til virkeligheten. De mest interessante mennesker er de som tror både på engler, overnaturlige ting, og en verden som er ufattelig magisk. Hvorfor er de mer interessante enn andre? Mener du virkeligheten er uinteressant? Einstein sa at det er 2 måter å leve livet på. Den ene er å betrakte verden som et sted uten noe mystisk eller magisk. Den andre er selvfølgelig å se på hele verden som en magisk opplevelse. Da "magisk", som i fortryllende, spennende, og ikke "overnaturlig magisk". er du en sau som lever i flokken og gjør som alle andre, eller tør du stikke hodet utenfor og risikere å bli bitt av ulven? Det er jo de som ikke er kritiske til slikt og som ikke gidder å tenke selg, men svelger hva som helst rått fordi det høres bra ut for dem som er sauene her. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Det er ikke hennes feil at hun ble født kongelig. Hun er tross alt bare et menneske hun også. Det er en grunn til at hun meldte seg ut og ikke ville ha kongestatus. Det er til en viss grad sant, men hun bruker fortsatt tittelen prinsesse, og må derfor tåle mer oppmerksomhet enn vanlige folk. Vil hun være "vanlig" kan hun ikke spille på opphavet sitt ettersom det passer. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Saken blir ikke bedre når en eksperimental kjerring uten sans for estikk og klessans kommer, eller en luguben servitør. Dette var da utrolige subjektive og meningsløse meninger fra din side. Skal du diskutere, får du gjøre det på en intelligent måte og ikke bare komme med dumme meninger som er fullstendig usaklige. Healing funker? Ikke få meg til å le. Placebo? Eneste placebo funker til, er når du har en gjeng med unger i bilen, som gråter av kvalme,- Gi de en sukkerpille og du har fred. Jeg har aldri skrevet at healing funker. Det eneste jeg skriver er at alt sånt har mest sansynligvis med menneskets egen overbevisning å gjøre. Hvor stor grad dette går i er det nok ikke mange som vet. Du prater som om du har all verdens kunnskap, men jeg kan ikke se ut fra argumentene dine at du faktisk har så veldig peiling. Det eneste jeg ser er meningsløs drittkasting og stigmatisering. Dette med at menneskets egen overbevisning kan ha fysiske påvirkninger på kroppen er en del av vitenskapen vi enda ikke er særlig kjent med. Homøterapi? Det funket ikke akkurat for nabokjerringen med brystkreft."Ååh, det går så bra så. Jada, jeg har akkurat begynt med en vidunderlig homøterapikur fra Sverige, så jeg er nok frisk in no time!" Guess what? She kroaked. Dette skal jeg være enig med deg i. Fullstendig faktisk. Greit nok at humopati kanskje kan fungere for små ting og dette er jo fullstendig placebo-effekt. Men kreft kan det nok ikke kurere. Sånt er jeg faktisk dritsur over fordi moren min døde nylig av kreft og en eller annen Kristen fjott fikk pakket full hodet hennes med at Jesus kunne helbrede henne.. Var så utrolig trist å se på at hun forvitret mens hun satt å nileste i Bibelen.. Endret 25. juli 2007 av Randy Sledgehammer Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Så lenge hun har meldt seg ut og ikke har kongelig status lenger, bør hun får lov til gjøre som hun vil og ha sine egne meninger. Punktum.Ikke så lenge hun får apanasje og bruker prinsessetittelen i markedsføringen sin.Det er ikke hennes feil at hun ble født kongelig. Hun er tross alt bare et menneske hun også. Det er en grunn til at hun meldte seg ut og ikke ville ha kongestatus.Påstår du at hun ikke lengere får apanasje og ikke bruker prinsessetittelen?Hun er kanskje det snilleste og mest sjarmerende mennesket jeg har sett og alt dette er bare synd.Snille mennesker driver ikke med svindel. Har ikke mistet et fnugg av respekt for henne, faktisk fått mer respekt for henne som tørr å gjøre noe sånt.Jeg synes hun er et meget dårlig forbilde som driver på med denslags tull.Hun er helt klart utrolig intelligent, noe som gjenspeiles i hvordan hun prater på og hvordan hun generelt er.Du utelukker altså at hun driver svindel av ren og skjær dumhet, men tror at hun gjør dette helt kaldt og kalkulerende? Endret 25. juli 2007 av robertaas Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Utrolig hvor fort man kan miste respekten for en person. Og på VG er det nå en "synsk" person som svarer på spørsmål. Har latterlige bortforklaringer på det meste. Sende selv inn spørsmål om Randis milliongreie. Blir spennende å se om jeg får svar :!: 9139572[/snapback] Du fikk svar. Hun kunne ikke bruke "evnene" sine til egen vinning (Men å ta klekkelig betalt for "tjenestene, nei det var visst noe annet). Hun påstod også at synske leverte etterprøvbare utsagn, men nevnte ikke at man ofte har sjekket opp disse i ettertid og at de ekstremt sjeldent slår til. Søk etter Sylvia Browne, hun er en av USAs mest kjente synske, og hun driter seg ut gang på gang på gang, men de som vil tro ser tydeligvis bort fra det... 9140402[/snapback] Nei, jeg fikk ikke svar på akkurat det spørsmålet jeg sendte inn, men hun svarte jo på et lignende spørsmål om samme emne. Blandt annet skrev jeg at hvis hun ikke ville ha pengene kunne hun donere de bort. Er enig i at det er merkelig at hun ikke kan bruke det til egen vinning, men fortsatt tjene penger på det på andre måter Yidaki: Jeg klarer bare ikke å respektere noen som vil utnytte sin status til å tjene en hel haug med penger på slikt. Dessuten har jeg sett noen flyvende objekter selv som jeg ikke klarte å identifisere. Ikke noe hokus-pokus det. Det hele blir bare enda mer latterlig når det kommer tv-prester og advarer mot at Märtha er forbannet av demoner. Endret 25. juli 2007 av BigFatty Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 - Märtha Louise er en representant fra helvete, sier TV-pastoren. Hill Märtha! Hadde dette vært for hundre år siden så hadde folk kappet hodet av meg. Det er vel snarere han og hans kumpaner som hadde kappet hodet av henne. Forøvrig en herlig ironi; erke-lurendreierne blir sinte og opprørte av kvakksalveri. Fortsetter sirkuset nå så blir jeg monarkist inn til beinet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå