Gå til innhold

Prinsesse Märtha Louise har overnaturlige krefter?

Anbefalte innlegg

Healing, overnaturlige evner, homøopati?

Bare humbug alt sammen, alle som ikke har strøket i 2KJ skjønner iallefall at homøopati er humbug fra ende til annen.

Sjekk heller hva James Randi mener om slikt, han har avslørt alle som påstår de har "evner" og er klar til å gi bort en million dollar til den som kan overbevise ham gjennom etpar enkle tester at de har evner.

Ingen har klart det ennå.

Grunnen til at homøopati tilsynelatende virker i nen tilfeller er rett og slett placeboeffekten, at noen klarer å bli friske gjennom "healing" kommer av samme årsak. Om en instiller seg på at en skal bli frisk er det utrlig hva kroppen klarer ut med selv. Om healing virkelig var så fantastisk og det virker så kan jo den som vil ta en tur over dammen og hente hjem en million dollar. Men ingen gjør det. Undre meg på hvorfor om de er så sikre på at de har evner til å helbrede.

Om en skal se på noe som virkelig er fantastisk så er det det stamcelleforskning kan og har ført til. Regenerativ medisin er faktisk i bruk i dag og om ikke lenge kan en ikke bare hele svulstsår fra diabetes eller alvorlig forbrenniger, reinjisere stamceller i bankende hjerter for å hindre komplikasjoner og i det heletatt forebygge behov for inngrep. Det ventes at en kan få tapte lemmer til å vokse ut igjen og regenere funksjonene i skadde organ.

Dette er ikke science fiction, forskningen pågår for fulle mugger i flere land og resultatene er meget lovende.

Det vil jeg kalle mer oppsiktvekkende enn noe astral-karma-tarot-healing-pseudovitenskapelig humbug, Märtha skulle gått og skamma seg kraftig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Overnaturlige evner? Det å kunne heale, se engler, vere synsk er ikke overnaturlig. Vi har det alle i oss, men ikke alle har oppdaget det, desverre.

Det er svært mange menn som driver med healing, tarot osv. Jeg har selv en god del erfaring med healing, har ikke healt noen selv, men går til en fast healer i Bergen. Dere burde prøve det.

9136307[/snapback]

1. Jeg kunne ikke ha healt en person uansett hvor mye jeg hadde prøvd, medisiner er det som virker ikke "healing". Hadde blitt som å sitte i flere timer for å prøve å flytte en blyant med tankene (noe som selvfølgelig ikke virker), når man bare kunne flyttet den med hendene.

2. Det der er som å kaste penger ut i luften.

Lenke til kommentar
Martha strider jo imot hele kongehuset med den der troen sin. Hadde dette vært i gamle dager ville dette være hekseri. Hun er ei heks, det er hva hun er. Jeg stemmer for at hun må brennes på bålet. :thumbup:

9137522[/snapback]

Hva med Jesus da. Han drev med healing, var synsk osv.

De fleste av oss hadde uansett blitt brent på bålet anyway.

Lenke til kommentar
Overnaturlige evner? Det å kunne heale, se engler, vere synsk er ikke overnaturlig. Vi har det alle i oss, men ikke alle har oppdaget det, desverre.

Vi har alle evner til å forestille oss ting som ikke eksisterer, ja.

Så hvordan vet du at healing ikke virker da? Prøvd det selv?

Medisner virker ikke heller alltid tho.

Det er healerne som sitter på bevisbyrden. De må altså bevise det empirisk at det de driver med hjelper. Medisiner virker ikke i alle tilfeller, nei. Hva har det med saken å gjøre? Medisiner brukes fordi de har bevist effekt, bare fordi det i enkelte tilfeller ikke finnes medisiner som fungerer, betyr ikke en dritt.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
- I disse Potter-tider virker det som om mange ønsker å drive sitt eget Galtvort og alle skal være Humlesnurr. Men de ender opp som Rakel Rummelfiold isteden, mener Asbjørn Dyrendal, religionshistoriker ved NTNU i Trondheim og redaktør av nettstedet Skepsis.no.

At det går an å begynne å trekke fram noe så billig og kommers for å sammenlikne. Så VG/Dagbla-aktig, så lettvint.

Hadde det ikke blitt laget film av Potter-bøkene så hadde han neppe visst om serien i det hele tatt. Da hadde det vel blitt LOTR istedet :roll:

Lenke til kommentar
Så hvordan vet du at healing ikke virker da? Prøvd det selv?

Medisner virker ikke heller alltid tho.

9137212[/snapback]

Healing virker ikke fordi det ikke er vitenskapelig påvist at det er noe som heter healing i det heletatt, ingen healere står såvidt meg bekjent og vil teste sine "evner" i en vitenskapelig sammenheng, mest sannsynlig fordi de vet det er humbug og kvakksalveri. Placebo, placebo...

Medisin virker ikke alltid, helt riktig, men statistisk sett er nok medisin mye mer effektivt enn healing.

Det som vi derimot må forske mer på, før alt forsvinner, er mulighetene en finner i plantemangfoldet i regnskogene rundtom. Havet har også mange interessante ting å komme med der.

Lenke til kommentar

Skal tro om hun kom på denne iden på en fyllekule sammen med Gry Janicke Jarlum?

Og når en professor ved Menighetsfakultet går ut og advarer om at hun kan komme i kontakt med demoner når hun søker englene, blir det jo bare enda bedre :!:

http://www.aftenposten.no/nyheter/kongelig...icle1902706.ece

Da jeg flyttet fra Norge for noen år siden, virket jo landet noenlunde moderne og oppegående, med biler og internett og greier... Hva har hendt? Har Norge gått tom for olje og gått tilbake til middelalderen?

Når jeg leste dette i går, håpet jeg at dette ville gå upåaktet hen i utlandet, men akk...

http://www.aftenposten.no/nyheter/kongelig...icle1903224.ece

Jeg kommer nok til å bli mobbet en del i tiden fremover, ja...

Lenke til kommentar

Hahahahahaha, fantastisk professor! Professor!! Herregud, at det er mulig å oppnå den tittelen med slike tåpelige teorier.

"Engelsviken sier Bibelen klart forteller at engler finnes som tjenere for Gud."

Hahahahahaha

"Men vi oppfordres ikke til å søke kontakt med englene eller å tilbe dem. Det er Gud vi skal søke. Å søke kontakt med åndsmakter kan føre til at man kommer i kontakt med de onde åndene, med demonene, slik det skjer i spiritisme, okkultisme og i andre religioner, sier Engelsviken. "

Hehehehehehhehehehehe

"Det at Märtha Louise ikke bare beveger seg bort fra Den norske kirke, men nå aktivt markedsfører nyreligiøsiteten er beklagelig, sier Ottosen til P4. "

Hohohohohohohohoho

Disse idiotiske prestene tror tydeligvis sin egen patetiske tro er mindre latterlig enn Märtha sin.

Endret av Sherra
Lenke til kommentar
Grunnen til at homøopati tilsynelatende virker i noen tilfeller er rett og slett placeboeffekten, at noen klarer å bli friske gjennom "healing" kommer av samme årsak. Om en instiller seg på at en skal bli frisk er det utrlig hva kroppen klarer ut med selv.

9136508[/snapback]

Netopp det som er poenget da! Når placeboeffekten får folk til å tro at det fungerer, så fungerer det. Dermed fungerer det. Skjønner? Hva grunnen til at det i utgangspunktet fungerer er jo ikke vesentlig i hele tatt. Så lenge det fungerer er jo målet oppnådd uansett. Er så mange som ikke forstår dette..

Og til dere andre, drit i å kalle Märtha gal eller whatver! Dette er jo anciente teknikker brukt i blandt annet Buddhismen og Hinduismen i tusenvis av år! Det at dere ikke tror på sånt i dagens samfunn viser jo bare hvor trangsynte dere er. Dere må ikke ta alt så bokstavelig, det er heller ikke det som er poenget med slike teorier. Placebo er stikkordet og det er hele virkningen. Og det er bevist gang på gang at det er en realitet. Om folk tror på noe såpass sterkt, kan det ha fysiske påvirkninger på kroppen. Dermed fungerer det. Jeebus...

Edit2: Så netopp siden til Randi og jeg må si at jeg er ganske enig med han rent generelt. Sånne som Uri Geller er jo helt syke og må stoppes. SÅNT tror jeg ikke på i hele tatt. Men placebo-effekten tror jeg kan utrette ganske så mye.

Endret av Randy Sledgehammer
Lenke til kommentar

kanskje det kommer noe godt ut av dette folkens; kanskje vi slipper hun der kjedelige svenske dama i "åndenes makt" fremover. Tenk dere seeroppslutningen når Märtha reiser fra bygd til bygd og driver ut spøkelser, ånder og andre ulumskheter. Ny verdi til begrepet "føling i fjæra" :D

Lenke til kommentar

Det er en skam for kongehuset! Trodde det var ille nok når en gal kunstner og en eks-narkoman greide å lure seg inn, men så viser det seg at engle-seende prinsesser skulle hoppe ut av skapet. Melder ikke hun seg ut av kongehuset (noe hun skulle gjort for lenge siden) begynner jeg å lure.

Lenke til kommentar
Netopp det som er poenget da! Når placeboeffekten får folk til å tro at det fungerer, så fungerer det. Dermed fungerer det. Skjønner?

Poenget er at placeboeffekten mot mange sykdommer ikke virker, selv om kvakksalverene sier de kan hjelpe. I tillegg har ordentlig medisin en reell effekt i tillegg til placeboeffekten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...