Gå til innhold

Prinsesse Märtha Louise har overnaturlige krefter?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke de nødvendigvis mener det bokstavelig. "Engler" er bare et ord de legger på det. Trenger ikke nødvendigvis å bety "engler" bokstavelig da dette blir en tilknytning til Kristendommen. Og det blir feil å knytte noe sånt opp mot en konkret religion, uansett hvilken en det er.

Greia er vel at de er kunstnersinn som er i stand til å føle og sanse andre menneskers utstråling. Det samme greier jeg også, dog kanskje ikke i samme dybde som de kanskje greier. Men jeg tviler på det er noen vesentlig forskjell. Selv tror jeg at alle greier det og det har med empati og medfølelse å gjøre. Det handler bare om å komme i kontakt med seg selv osv.

Synes likevel det er ganske feil å bruke begrepet "engler" i denne sammenhengen. Ser ingen forskjell fra dette og vanlig meditasjon-former som finnes i både Buddhisme og Hinduisme. Derfor synes jeg kanskje at det å bruke begrepet "engler" kan virke som et lite PR-stunt ja. Rett og slett fordi de vinkler det på en måte som gjør at de vil ha folk til seg, selv om det kanskje ikke er noe fantastisk spesielt de gjør. Synes det er litt spesielt at Märtha Louise lar seg være med på noe sånt. Ihvertfall på denne måten..

Lenke til kommentar

Problemet med alle former for "alternativ medisin/terapi", er at de postulerer, og er avhengige av, forhold som så vidt vi kjenner til ikke finnes.

Som Richard Dawkins sa: "There are two kinds of medicine: The sort that works, and the sort that doesn't."

Lenke til kommentar

Ok, tror kanskje jeg misforstod litt tidligere. Jeg har ikke "synske" evner i hele tatt. Kan ikke lese andres tanker eller noe sånt. Men har evnen til å "føle" på en måte andres stemninger på meg selv. Men det tror jeg bare er noe alle kan gjøre. Leste om dette på vg.no også netopp. Spesiell fremstilling må jeg si. Stakkars prinsessen får nok en del pepper for dette! :/

Lenke til kommentar

Jeg synes det er skikkelig dumt at det har blitt sånn jeg. For det første liker jeg den norske kongefamilien svært godt. Og da spesielt Märtha og Ari fordi de er kunstnere og er utrolig genuine og ekte mennesker. De gjør ikke noen noe vondt og likevel er det som om folk jager dem med kjepper. Bare fordi de er litt annerledes enn den vanlige "typiske" A4-personen i gata. Synes det er synd.

Lenke til kommentar

hvordan kan Martha kalles kunstner? Ari er jeg med på, han har faktisk produsert noe som kan kalles kunst..

Martha gjør sine egne valg, og har de siste årene fremstått som meget kommersiell og lite kongelig spør du meg.. Hun vet også meget godt hvilken nyhetsverdi hun har i egenskap av sitt kongelige blod, og vet at hun vil få mye PR vet å gå ut i media på denne måten. Hun skal nok snakke med engler hele veien til banken :p

Jeg vil nesten si det så sterkt at dette er en ting som svekker anskuelsen til kongehuset blant menigmann.

Endret av starks
Lenke til kommentar

Prinsessen tilhører kongefamilien, som både av grunnlovsmessige og overbevisningsmessige grunner er kristne. Engler er en naturlig del av kristendommen. "Frykt ikke, Eders frelser er født." Healing er en naturlig del av kristendommen. "Tro, og du er helbredet."

En kristen uten kontakt med engler eller tro på healing, er i praksis ingen kristen da h*n setter til side Jesu lære. Jeg ser derfor ikke den helt store sensasjonen i dette. At prinsessen starter med et slikt utdanningstilbud, bør ei heller komme som jula på kjerringa. Hun er rosenterapeut, og allerede ved den tittelen vist hva hun står for.

Selv synes jeg dette er flott. Vi har et moderne og inkluderende demokratisk valgt kongehus, og Gud skal vite de følger tiden ;o)

Lenke til kommentar
nehhh mest sannsynlig et pr stønt eller så har hu en liten "spirituell fase".. er det ikke pussi hvorfor det nesten alltid er kvinnfolk som blir synsk og driver med tarut kort (eller hva f det heter) og healing xD?

9135280[/snapback]

Jo, det er typisk jenter, emosjonelle og irrasjonelle dyr som de er.

Lenke til kommentar
Eller er dette bare et forsøk på å håve inn gryn og PR?

http://astarte-education.com/hvem.html

Prinsesse Märtha Louise er altså synsk, i stand til å snakke med engler og helbrede folk.

Tror dere på det?

9131168[/snapback]

har ikke anelse om hun er såkalt synsk, men jeg er tvilende til "synske" . Ser generelt på de som pengegriske folk som bare skal sope inn penger. Sikkert noe Ari Behn har tulla inn i hodet hennes. Klysa der!...

Lenke til kommentar

"men jeg er tvilende til "synske" . Ser generelt på de som pengegriske folk som bare skal sope inn penger."

Greit nok, det finnes synske personer som tar mye for tjeneste sine. Men noe skal folk leve av.

Jeg sier JA til alternativ medisin, JA til reiki, JA til homeopati.

Overnaturlige evner? Det å kunne heale, se engler, vere synsk er ikke overnaturlig. Vi har det alle i oss, men ikke alle har oppdaget det, desverre.

Det er svært mange menn som driver med healing, tarot osv. Jeg har selv en god del erfaring med healing, har ikke healt noen selv, men går til en fast healer i Bergen. Dere burde prøve det.

Alternativ medisin virker. Jeg har opplevd det, og mange av mine venner og. Annbefaler dere til å lese boken til Dagfriid Kolåås - HÅP. En bok om en kvinne som fikk brystkreft, men greide å bli frisk med alternativ medisin.

Men velg å tro hva dere vil, for all del. Det er jo veldig bra av dere og bare se saken fra en side.

Lenke til kommentar
Sikkert noe Ari Behn har tulla inn i hodet hennes.

9135899[/snapback]

Eller puttet noe i drinken til den oskyldiga söta flickan. Eller kanskje det er en annen slottsballerinne som er skyldig? Uansett så må da dette være idealnyheten for sladrepressen, så vi får vente og se hvilke fakta man kommer frem til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...