Earl_ Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 O k, skal prøve og få med meg det meste av hendelsesforløpet. Jeg har 2 pcer, en laptop, hp paviillion zd8000, og familien har en stasjonær, hp pavilionn a210 elns, i dette huset har vi 1 topcom explorer modem og 1 dlink trådløs router, det går ledninger fra vegg->topcom->dlink-> Stasjonær pc, og laptopen får interneten trådløst. Har aldri/sjelden problemer med laptopen sin internett, har kansje 1 disconect annehver dag elns men det går greit. Og pcn på den stasjonære har også 'alltid' funket fint, men bare blitt brukt til surfing/msn. Så idag skulle jeg prøve og fixe wow på begge pcnene, tok wow folderen fra laptopen min, flyttet den over på den stasjonære pcn, startet wow, kom inn på character screen helt fint, loadet meg inn på characteren så disconecter hele internet. Det står jeg er koblet til, men ingeting jeg kan gjøre, rebooter så får jeg internet tilbake igjen og kan surfe/msn, men om jeg prøver og gå inn på wow igjen så mister jeg internett igjen. Mister dog bare internett på denne pcn, resten av nettverket blir ikke påvirket. Så jeg (med hjelp av msn) finner ut at jeg først skal prøve og fikse statisk ip adresse,noe jeg gjør, fyller inn DNS serveren med noen tall jeg fant på telenor sine hjemmesider og får opp internet på denne pcn igjen, men fortsatt samme problem om jeg prøver og gå inn på wow, mister internett conecon, så vi (prøver?) og åpne en port ( 3724) på dlink, når dette skjedde så mistet jeg internetten på begge en liten stund, rebootet og makket litt, så fikk jeg tilbake, den stasjonære pcn har fortsatt samme problem, men nå disconecter jeg og rundt vært 15 minutt elns på laptopen. Legger til at før jeg begynte og få problemer med disconects på lapopten, så var det ingen internet gateway med internet tilkobling der, jeg var bare koblet til den trådløse nettverkstilkoblingen, og nede i hjørnet var det ikke et kryss over den trådløste tilkoblingen, (begge disse bildene er fra når jeg er koblet til, og har tilgang til internet.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå