Gannicus66 Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Folkens., jeg kjørte litt får fort igjennom Autopassen.. Tror det var 110km\t.. Den tar vel ikke i tilfeldig Bildee??!:SVil ikkke ha bot, har ikke råd.. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Jeg tipper det fungerer slik at hvis den ikke fikk registrert brikken din, så tok den bilde fordi den trodde du prøvde å lure deg unna. Lenke til kommentar
Gannicus66 Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Jeg tipper det fungerer slik at hvis den ikke fikk registrert brikken din, så tok den bilde fordi den trodde du prøvde å lure deg unna. 9130950[/snapback] Blir det booot da?? og ca hvor mye!:S Endret 24. juli 2007 av Batt Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Jeg tipper det fungerer slik at hvis den ikke fikk registrert brikken din, så tok den bilde fordi den trodde du prøvde å lure deg unna. 9130950[/snapback] Blir det booot da?? og ca hvor mye!:S 9130952[/snapback] De kan ikke gi bot om du kjører for fort. Det kan kun politiet og med ATK-boksene. Men kjørte du forbi autopass uten å ha autopass-brikke, så vil du få et gebyr i posten. Lenke til kommentar
Rippey Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Såvidt meg bekjent, er det vel 60-sone forbi bomringer? Isåfall mister du lappen, og får en heftig bot om du blir tatt. Fengselsstraff er jeg ikke sikker på, men ville ikke utelatt det. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Autopass har da ingen fartmålerenhet i sine systemer.. Lenke til kommentar
Swe Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Jeg tipper det fungerer slik at hvis den ikke fikk registrert brikken din, så tok den bilde fordi den trodde du prøvde å lure deg unna. 9130950[/snapback] Jepp, men dersom trådstarter har brikke og dermed et eller annet abonnement, så finner systemet ut av det basert på reg.nr. som avleses av bildet, og ingen skade har skjedd. I beste fall har ikke brikken blitt avlest, og bildet ikke blitt tydelig nok, slik at trådstarter slipper unna parasittene for denne gang, men det er vel for mye å håpe på. Lenke til kommentar
Gannicus66 Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 Jada.. jeg har Brikke å osv.. Det er bare det at jeg kjørte for fort gjennom den..!:S Lenke til kommentar
Gannicus66 Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 Trenger flere svar..?? Må være sikker.. ikke min bil.. Er det noen andre her som har gjort det før? Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Skjer ingenting,jeg har kjørt en smule for fort gjennom autopassen i bergen mange ganger...Det er ikke fartsmåler i de Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Trenger flere svar..?? Må være sikker.. ikke min bil.. Er det noen andre her som har gjort det før? 9131891[/snapback] Ring inn til de som eier disse autopass-greiene da vel. Enklere er det ikke. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Trenger flere svar..?? Må være sikker.. ikke min bil.. Er det noen andre her som har gjort det før? 9131891[/snapback] Dette er allerede besvart. Autopass bomstasjoner har ikke fartsmålere. Men det forekommer at politiet har radarkontroller ved bomstasjoner (fordi enkelte har farlig høy hastighet gjennom bommen [fartsgrense 60]). I disse tilfellene ville du blitt stoppet med en gang. Siden du ikke har råd til å betale fartsbøter vil jeg anbefale deg å holde fartsgrensene. Dette vil på sikt bedre økonomien din (ingen fartsbøter) og gjøre det tryggere for oss andre å være på veiene. Lenke til kommentar
Gannicus66 Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 YEES! Sendte melding til de som eier Autopassene, og de sa : Hei! Nei, det fins ingen fartsmåler i AutoPASS-anleggene. Det fins kun systemer for å registrere passeringer og brikke-ID. Nå er dagen min reddet! Takk til alle dere andre som Gadd å svare på spm mitt;) Skal kjøre forsiktig:P Lenke til kommentar
Swe Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 YEES! Sendte melding til de som eier Autopassene, og de sa : Hei! Nei, det fins ingen fartsmåler i AutoPASS-anleggene. Det fins kun systemer for å registrere passeringer og brikke-ID. Nå er dagen min reddet! Takk til alle dere andre som Gadd å svare på spm mitt;) Skal kjøre forsiktig:P 9133770[/snapback] Godt å høre at du endelig har fått ro i sjelen, hehe. Personlig skulle jeg gjerne likt å vite hvor fort man faktisk må kjøre for at kameraene ikke skal få et brukbart bilde av bilen, men da prater vi vel betydelig høyere hastigheter enn 110... Lenke til kommentar
GeirG Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Kjørte selv i 110km/t gjennom bomringen på Alnabru en gang. Fikk lyssignal om at jeg passerte uten gyldig brikke, noe jeg hadde. Det kom aldri noe gebyr. Fjellinjen, og sikkert andre, skal ikke sende ut gebyr når du har gyldig brikke. Du blir sjekket opp mot en database før gebyret sendes ut. Endret 25. juli 2007 av GeirG Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) Kjørte selv i 110km/t gjennom bomringen på Alnabru en gang.Fikk lyssignal om at jeg passerte uten gyldig brikke, noe jeg hadde. Det kom aldri noe gebyr. Det er ikke hastighetsmåler der. Det har derimot vært mange fartskontroller slike steder i det siste, og hadde du blitt tatt hadde du mistet lappen og sansynligvis blitt buret inne. Endret 27. juli 2007 av Naranek Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) edit: leste feil. Endret 27. juli 2007 av Complexion Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 De hadde kontroll i stavanger en gang, men politiet fikk slakt for det siden det ble ansett som trafikkfarlig når folk bråbremset etter autopassen. Men blir du tatt i 110 i 60 sone (som det er i bomringen) er det morna til lappen og fengsel vil jeg tro. Det finnes ingen formildende omstendigheter over hodet, tvert i mot. Lenke til kommentar
Swe Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 De hadde kontroll i stavanger en gang, men politiet fikk slakt for det siden det ble ansett som trafikkfarlig når folk bråbremset etter autopassen. Ja, dette er en populær sport hos politiet i Bergen i hvert fall. Gjemme seg bak en bomstasjon, håve inn penger og kose seg, ettersom fartsgrensen senkes rett før disse bommene og folk flest ikke gidder å bremse ned bare for å aksellerere igjen 100 meter etter bommene. Man kan jo forstå den lavere fartsgrensen i tiden da man hadde manuell betaling, men ettersom hele berlinmuren rundt Bergen har blitt automatisert så er det vel kanskje bare politiets inntjening som gjenstår som argument? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) Kjører ca alltid i 90-100km/t gjennom autopass(selv om det er 50-60km/t grense) Aldri hatt noe problemer. Endret 27. juli 2007 av _Scotty_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå