hifiking Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Enn så lenge er quad core litt kommunearbeid, en som jobber og tre som ser på. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Husk at Quad blir VARMT! Min QX6700 er nå på 3.01GHz. Og ligger på rundt 70 grader under load, med Thermalright Ultra120. Altså ikke Extreme versjonen av Ultra120. EDIT: Skrev "idle" istendefor "load" :!: 9144380[/snapback] Kjører Xeon 3210. Klokket til 2.92. 4xPrime får min Quad opp på ca. 70 grader på alle kjerner. Og jeg kjører vann med dualrad. CoreTemp til temp avlesning. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Enn så lenge er quad core litt kommunearbeid, en som jobber og tre som ser på. 9165214[/snapback] MaxP2P: Der har du konklusjonen din Lenke til kommentar
Penguin Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Pc ferdig bygd. Q6600: 40-45 C° idle 49-52 C° load (full jobbing. spilte World in Conflict på full grafikk) Altså, Q6600 er ikke en varm prosessor. boxed vifta irriterer meg heller ikke. har spill/musikk/film som overdøver det 9158898[/snapback] Hmm, vel quad prosessoren er en del varmere en duo 6850. Min ligger på 15-20 idle og 30-40 på load, med Zalman Reserator 1. Så her kan jeg nok klokke min godt over 3ghz når jeg trenger det. Vet ikke hvordan tempen hadde vært med standard boxed vifta, men jeg er iallefall meget fornøyd med min duo. Jeg gikk fra Pentium D830, og det er stor forskjell mellom når det gjelder varme og ytelse 9158956[/snapback] Ah. Du har en E6850 og en Reserator 1? Du underklokker ikke? Hvilken kjøleblokk bruker du? (standard Zalman? WB4?) Har du modda Reseratoren, eller er dette med original pumpe? Og hvor har du din Reserator stående for å få 15 grader på idle? Hva slags omgivelsestemperatur har den? Dag B Lenke til kommentar
Roug Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) Jeg har kjøpt meg Q6600, som kommer på fredag. For et fremtids messig kjøp så ville jeg ha kjøpt meg Quad. Som dere vet så er Q6600 på 2,4 Ghz. Og Core 2 prosessorer kan klokkes til h**** og tilbake =) altså veldig mye. Leste om en som klokket sin Q6600 til 3,66 Ghz. om det var vann eller luft kjøling aner jeg ikke. Uansett, ytelsen mellom Quad og dual var kanskje større i de eldre spillene. Men jo nyere spillene blir, jo lengre tar Quad innpå Det kan dere se her Hvor Q6600 og E6850 ligger helt likt på den første testen, og hvor Q6600 drar ifra alle E6xxx cpuene på den andre testen. Nå kommer også Crysis og Unreal 3 hvor det har sagt at de skal ha god støtte for multithreading. 9143044[/snapback] Testen du har der viser at QX gjør det bra, men ikke Q den ligger jo langt etter.. Uansett jeg går for E6850 mye kaldere, bedre oc, så venter jeg heller 6 måneder, og oppgraderer da vist det har komme masse spill eller andreting som utnytter det da, finner alltid noe å bruke en E6850 til Endret 30. juli 2007 av Roug Lenke til kommentar
King_Canute Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Må si meg enig med Roug. Quad'en ligger en del etter på testen over prosessorene. Det er ikke tvil pr idag hvem som slår hvem. Men på sikt vil nok en quad slå dual, men det blir ikke før spill tar i bruk en quad. Så pr idag, Dual Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 På en server med et OS som er god på SMP vil en Quad-core prosessor være et ganske mye bedre alternativ enn dual-core. Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Må si meg enig med Roug. Quad'en ligger en del etter på testen over prosessorene. Det er ikke tvil pr idag hvem som slår hvem. Men på sikt vil nok en quad slå dual, men det blir ikke før spill tar i bruk en quad. Jeg synes mage har en vel sterk tro på multiprosessor på spill. Husk at de fleste spill fortsatt bare benytter en kjerne. For de som bruker mer enn en står ytelsesøkningen ikke på noen måte i forhold til hva enkodere og rendere gjør. Årsaken er at ikke alt kan kjøres i paralell. Ofte må programmet følge en sekvens og da er det bare rå SC kraft som gjelder. Lenke til kommentar
Debate Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Blir kos med crysis, teste ut hva en Q6600 virkelig duger til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå