anders! Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Hei! Er det mulig for en umyndig person å løse ut en pakkeseddel og betale på postkontoret (postoppkrav)? Kan godt hende at denne posten er feilpostet Endret 23. juli 2007 av AndersdD Lenke til kommentar
dofferneo Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Ja, det er fullt mulig ^^ Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Jeg kan bekrefte at det dofferneo sier er korrekt. Jeg har selv gjort dette fra jeg var 14, så det burde ikke by på nevneverdige problemer. Edit: Skrivefeil. Endret 23. juli 2007 av fargoth Lenke til kommentar
anders! Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 Takk for svar! Er det noen nettbutikker hvor jeg kan handle med post oppkrav? Lenke til kommentar
anders! Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 Takk for svar! Er det noen nettbutikker hvor jeg kan handle med post oppkrav? 9130631[/snapback] Ser at netshop har en betalings mulighet som heter: kontant. Dette er vel det samme som oppkrav? Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 De fleste nettbaserte butikker har denne muligheten.. Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Takk for svar! Er det noen nettbutikker hvor jeg kan handle med post oppkrav? 9130631[/snapback] Er det noen nettbutikker i Norge som ikke lar deg handle med oppkrav? Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Takk for svar! Er det noen nettbutikker hvor jeg kan handle med post oppkrav? 9130631[/snapback] Ser at netshop har en betalings mulighet som heter: kontant. Dette er vel det samme som oppkrav? Som allerede nevnt har du fra de fleste norske nettbutikker mulighet til å få tilsendt varene i oppkrav. Også Netshop gir deg mulighet for dette, i tilleg til flere andre ulike betalingsmåter. Det er riktig som du sier at betalingsmåten "Kontant" med påfølgende valg av "Servicepakke" resulterer i at pakken sendes som postoppkrav. Netshop selv skriver følgende om "Servicepakke": Utleveres på postkontor eller Post i butikk. Hentelapp vil bli sendt til mottaker av det lokale postkontoret. Betales på det stedet man henter pakken med kort eller kontanter. Vanlig fraktkostnad ligger på rundt 100NOK, basert på egne erfaringer. (Varierer etter hva du bestiller.) Lenke til kommentar
anders! Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 Takk for svar! Har aldri visst at jeg kan gjøre det! Men når jeg bestiller via postoppkrav får jeg en faktura da? Eller får jeg kun hentelappen? Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 du får hentelappen, så betaler du når du henter pakken. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Takk for svar! Er det noen nettbutikker hvor jeg kan handle med post oppkrav? 9130631[/snapback] Er det noen nettbutikker i Norge som ikke lar deg handle med oppkrav? 9130798[/snapback] Ja, faktisk! Amentio.no krever forskuddsbetaling av privatkunder, enten via kredittkort eller forhåndsbetaling til bankkonto. Det kan jo være greit nok det (- jeg har handlet fra dem selv -), og det skulle ikke forundre meg om det finnes andre som opererer med lignende vilkår. Ved postoppkrav er det jo nettbutikken som får all jobben med retur osv. dersom kunden ikke henter pakken på Posten. Og Amentio er vel av de nettbutikkene som ikke sender fra eget lager, så da blir det ekstra bryderi for dem. Hvis kunden betaler på forhånd, så er det bare kundens problem dersom han ikke gidder å hente pakken ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå