Gå til innhold

HP Pavilion dv9575 erfaringer

Bruun

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er det noen som har funnet ut om hdmi leverer bilde og lyd ? :O

er det ikke slik at når jeg hdmi kabel og tven har hdmi og dataen er hdmi, da skal både lyd og bilde overføres? :hmm:

hadde vært greit og vite siden jeg bestiller kabler ikveld

Endret av Zerzk
Lenke til kommentar
er det noen som har funnet ut om hdmi leverer bilde og lyd ? :O

er det ikke slik at når jeg hdmi kabel og tven har hdmi og dataen er hdmi, da skal både lyd og bilde overføres?  :hmm:

hadde vært greit og vite siden jeg bestiller kabler ikveld

9294739[/snapback]

Tatt fra Hjemmekino.no:

HDMI er en heldigital kobling som har mulighet til å overføre høykvalitets bilde og lydsignal og er standard på alle HD-ready TV apparater. De siste årene har også en rekke skjermkort blitt utstyrt med HDMI utgang for enkel tilkobling til flatskjermer. Disse skjermkortene støtter HDCP noe som ikke DVI kortene trenger å gjøre. Vær obs på at skjermkortene ikke nødvendigvis overfører lyd via HDMI.

kobling-hdmi.jpg

Lenke til kommentar
Hei,

ER det mulig å slå PC'en PÅ/AV med den medfølgende fjernkontrollen ?

Digital lydutgang - finnes dette ?

/Kristian

9293980[/snapback]

Ja, slå av/på med fjernkontrollen kan du!

Digital lydutgang... Det står det, men det er da bare 2 mini-jack utganger såvidt jeg kan se.

Lenke til kommentar
Jeg antar at det bare er å boote fra XP CDen, formatere og installere. Sjekk først om det finnes drivere til alle komponentene til XP!

HP har valgt å ikke inkludere recovery-CD, så jeg sitter nå på live chat med en HP-tekniker i USA som ikke har peiling på hva jeg skal gjøre...

9289001[/snapback]

har du formatert recovery-disken? Det står noe i den pakka med papir som fulgte med om at du må holde inn f11 (tror jeg) under oppstart for å boote med recovery-disken. jeg fikk trøbbel pga et program jeg prøvde å installere, men fiksa det ved å stappe inn en gammel win2k installasjonsdisk som fiksa problemet. og tre sekunder etterpå så jeg at man får tak i recoverypartisjonen ved å holde inne f11... Ellers er det lurt å brenne noen recovery-dvder. men sånt tenker man jo aldri på før det er for sent :blush:

Lenke til kommentar

marius-j: Når jeg holder inne F11 så skjer det ingenting spesielt. Den reagerer ikke, men bare fortsetter til bootmenyen (der jeg kan velge Safe-Mode etc).

Jeg er ganske sikker på at jeg ikke har formatert noe, men mye kan jo tyde på det når F11 ikke fungerer. HP sender meg en recovery-disc i posten, men det kan ta en stund siden den sendes fra England. Mener du at det skal funke å sette inn en Windows XP-disc og kjøre recovery?

Lenke til kommentar
Hei,

ER det mulig å slå PC'en PÅ/AV med den medfølgende fjernkontrollen ?

Digital lydutgang - finnes dette ?

/Kristian

9293980[/snapback]

Ja, slå av/på med fjernkontrollen kan du!

Digital lydutgang... Det står det, men det er da bare 2 mini-jack utganger såvidt jeg kan se.

9297785[/snapback]

Tipper det er to, hvorav en også er digital;)

Lenke til kommentar
marius-j: Når jeg holder inne F11 så skjer det ingenting spesielt. Den reagerer ikke, men bare fortsetter til bootmenyen (der jeg kan velge Safe-Mode etc).

Jeg er ganske sikker på at jeg ikke har formatert noe, men mye kan jo tyde på det når F11 ikke fungerer. HP sender meg en recovery-disc i posten, men det kan ta en stund siden den sendes fra England. Mener du at det skal funke å sette inn en Windows XP-disc og kjøre recovery?

9313167[/snapback]

Har ikke denne en recovery-partisjon? (Den jævla partisjonen som alle HP-PC'er har)...

Sats på Ubuntu på en av HD'ene;)

Lenke til kommentar
Hei! Hva fulgte det egentlig med denne PC'en? Har hørt det skal være kredittkort-fjernkontroll + ordentlig media-kontroll, HD-DVD og ExpressCard TV-kort. Stemmer dette?

9317758[/snapback]

Fjernkontroll, men ikke TV-kort eller HD DVD.

Jeg har nå reinstallert Vista fra bunnen av, og finner alle drivere. Problemet er selvfølgelig at jeg ikke kan laste ned den fingeravtrykksprogramvaren... Noen som har et godt alternativ?

nordemoniac: Nei, én OS-partisjon og én data-partisjon.

Endret av Bruun
Lenke til kommentar

Har nettopp kjøpt PCen.

Har en Sony 40X2000 TV.

Har kjøpt en HDMI 5 m kabel fra mamoz. (kabelen er nærmerer 4 m).

Funker bra.

Har mulighet til styre hvorvidt jeg ønsker at begge skjermer skal vise på samme enhet osv.

Hadde trøbbel med å få 1080p til å funke. Ved å spesifikt velge AV5 inngang på TVen så funka det.

Når det gjelder lyd så måtte jeg som tidligere nevnt i denne tråden endre lydutgang. I tillegg måtte jeg logge av og på Pcen etter at dette ble endret.

Fugle

Lenke til kommentar
Er dere plaget av høyfrekvent støy fra lade-boksen? Min lager til tider en så hjerteskjærende lyd, at jeg blir nødt til å dra ut strømkabelen...

9258900[/snapback]

Hei igjen folkens. Nå hører jeg nok samme lyden som du hørte Bruun... en summing, kan nesten høres ut som om en liten overledning. en veldig statisk lyd. er det noe av det samme du hadde? Kanskje dette er en svakhet på disse?

Endret av Egat
Lenke til kommentar
Har nettopp kjøpt PCen.

Har en Sony 40X2000 TV.

Har kjøpt en HDMI 5 m kabel fra mamoz. (kabelen er nærmerer 4 m).

Funker bra.

Har mulighet til styre hvorvidt jeg ønsker at begge skjermer skal vise på samme enhet osv.

Hadde trøbbel med å få 1080p til å funke. Ved å spesifikt velge AV5 inngang på TVen så funka det.

Når det gjelder lyd så måtte jeg som tidligere nevnt i denne tråden endre lydutgang. I tillegg måtte jeg logge av og på Pcen etter at dette ble endret.

Fugle

9333783[/snapback]

Med andre ord; HDMI (og da med lyd og bilde) funker knall?

Lenke til kommentar
Jeg har nå reinstallert Vista fra bunnen av, og finner alle drivere. Problemet er selvfølgelig at jeg ikke kan laste ned den fingeravtrykksprogramvaren... Noen som har et godt alternativ?

Hva med original driver?

9332757[/snapback]

Den hadde jeg selvfølgelig, men det var ikke driveren jeg manglet det var programvaren. Den fant jeg til slutt her: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/generic...=reg_R1002_USEN

Er dere plaget av høyfrekvent støy fra lade-boksen? Min lager til tider en så hjerteskjærende lyd, at jeg blir nødt til å dra ut strømkabelen...

9258900[/snapback]

Hei igjen folkens. Nå hører jeg nok samme lyden som du hørte Bruun... en summing, kan nesten høres ut som om en liten overledning. en veldig statisk lyd. er det noe av det samme du hadde? Kanskje dette er en svakhet på disse?

9335162[/snapback]

Ja, man kan vel kalle den for det. Blir din også veldig varm? Det er over en uke siden jeg skulle få tilsendt en ny lader nå, så jeg burde vel få den i posten når som helst.

I morgen kjøper jeg en (god) HDMI-kabel, så da skal jeg teste litt mer. Har selvfølgelig ingen HD-filmer etter at maskina krasja...

Lenke til kommentar
I morgen kjøper jeg en (god) HDMI-kabel, så da skal jeg teste litt mer. Har selvfølgelig ingen HD-filmer etter at maskina krasja...

9339616[/snapback]

Ah, gleder meg til jeg får min. Sikkert til neste uke. Hvor mange GB tar en full HD-film? 25 eller 50?

Endret av nordemoniac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...