Gå til innhold

HP Pavilion dv9575 erfaringer

Bruun

Anbefalte innlegg

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Ok, sålenge det er driver så er det ikke noe problem for min del. Er stortsett koblet til strømkabel hele tiden. Kjører forøvrig 180.70 driveren, og har ellers bra erfaringer med den.

Men jeg har fått andre mer alvorlige problem. Virker som om det hoper seg opp for tiden.

1. Batteriet. Etter ti minutter har det kanskje nådd 60 prosent, så kommer det plutselig opp advarsel om at det kun er 4 % igjen. Så slår den seg av. Men er vel kanskje vanlig med batteri etter en tid.

2. Vifta ser ut til å ha stoppet. Normalt går den for fullt og bråker ganske bra. Tipper det har skjedd i løpe av de siste 2-3 dagene. Da jeg har opplevd at BF2 går i slowmotion helt plutselig. Tempen er vanvittig høy. HD0: 60 HD1: 50 Temp1: fra 60-90+ Core0: 60-90+ Core1: 60-90+. Kjøre jeg noe litt krevende program er det 90+ med en gang. Rart ikke hele pc smelter nesten :S Noen som har noe råd? Har den gått?

3. I dag når jeg lukket ned skjermen skjedde noe stygt. Virker som om festet på venstre side har knekt rett av. Slik at deksele har delt seg og noen skruer løsnet. PC har aldri blitt behandlet stygt eller falt i golvet. Så dette synst jeg er rart.

Har sendt mail til HP. Maskina ble kjøpt i juli 07, så dette bør jo være reklamasjonsrett på.

Endret av Zeonid
Lenke til kommentar
Ok, sålenge det er driver så er det ikke noe problem for min del. Er stortsett koblet til strømkabel hele tiden. Kjører forøvrig 180.70 driveren, og har ellers bra erfaringer med den.

Men jeg har fått andre mer alvorlige problem. Virker som om det hoper seg opp for tiden.

1. Batteriet. Etter ti minutter har det kanskje nådd 60 prosent, så kommer det plutselig opp advarsel om at det kun er 4 % igjen. Så slår den seg av. Men er vel kanskje vanlig med batteri etter en tid.

2. Vifta ser ut til å ha stoppet. Normalt går den for fullt og bråker ganske bra. Tipper det har skjedd i løpe av de siste 2-3 dagene. Da jeg har opplevd at BF2 går i slowmotion helt plutselig. Tempen er vanvittig høy. HD0: 60 HD1: 50 Temp1: fra 60-90+ Core0: 60-90+ Core1: 60-90+. Kjøre jeg noe litt krevende program er det 90+ med en gang. Rart ikke hele pc smelter nesten :S Noen som har noe råd? Har den gått?

3. I dag når jeg lukket ned skjermen skjedde noe stygt. Virker som om festet på venstre side har knekt rett av. Slik at deksele har delt seg og noen skruer løsnet. PC har aldri blitt behandlet stygt eller falt i golvet. Så dette synst jeg er rart.

Har sendt mail til HP. Maskina ble kjøpt i juli 07, så dette bør jo være reklamasjonsrett på.

1. Trykk F1 når du fokuserer på skrivebordet, og søk etter batteri. Der er det en test som tester batteriet når du er tilkoblet strømnettet. Tar et par sekunder.

2. Sjekk vifta di!! Prøv en støvsuger iallefall. Ellers må den byttes.

3. Er at skjermen er stor og tynn, og av plast. De festene er ganske harde, slik at skjermen ikke faller ned når du ikke vil det. Men om du f.eks. tar på toppen av skjermen når du regulerer skjermen, og kanskje i tillegg justerer, eller åpner raskt, sier det seg selv at det blir meget stor belastning på oversiden ved festene, og plastikken kan sprekke. (Om det var var at skruene delte seg, så skal det ikke være noen problemer, bare skru de på plass.)

Hvor gammel er maskinen din? Er den under 1 år, så har du full garanti, og batteri skal du nok få tilsendt uten særlige problemer. Vifte er også en garantisak, men skjermen kan det være verre med.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg hadde det problemet når jeg brukte et eksternt lydkort. Prøv å disable/enable det i Device Manager, eller installert programvaren for knappene på nytt.

Hvor finner jeg Device manager? Har prøvd å installere programvaren på nytt men det hjelper ikke.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei,

Jeg har hatt veldig mange crash dumps og bluescreens i det siste. Jeg kjører som sagt uten vifte og maskina blir fort varm. Men trur ikke det er det som er feilen.

Har opplevd at skjermen skifter farge og får rare streker, går over i svart. Maskina slår seg av. Noen ganger slår den seg fint på igjen, andre ganger går den over i modus for feilsøking av windows registerfiler eller noe.

I følge feilsøkinga er det skjermkortet/skjermen som er problemet. Eneste jeg kan finne ut er at 05/04 ble driver for Generisk PnP-skjerm installert; versjon 6.0.6001. 18000

Hvor kan jeg finne tidligere versjon av denne driveren? Og er det sannsynlig at dette er problemet?

Hei,

Jeg har hatt veldig mange crash dumps og bluescreens i det siste. Jeg kjører som sagt uten vifte og maskina blir fort varm. Men trur ikke det er det som er feilen.

Har opplevd at skjermen skifter farge og får rare streker, går over i svart. Maskina slår seg av. Noen ganger slår den seg fint på igjen, andre ganger går den over i modus for feilsøking av windows registerfiler eller noe.

I følge feilsøkinga er det skjermkortet/skjermen som er problemet. Eneste jeg kan finne ut er at 05/04 ble driver for Generisk PnP-skjerm installert; versjon 6.0.6001. 18000

Hvor kan jeg finne tidligere versjon av denne driveren? Og er det sannsynlig at dette er problemet?

Lenke til kommentar
Hei,

Err... Tror problemet ditt er vifta...

Lenke til kommentar
Hei,

Err... Tror problemet ditt er vifta...

En skulle tro det ja, men dette skjer ofte når maskina er helt kaldt og. Det blir også værre og værre. Den kan stå på, med temp rundt 50C, så begynner det å komme rare farger på skjermen, så fryser den og slår seg av. Sammtidig kan den stå på i lengre tid og kjøre med temp opp mot 90C.

Har også problemer med å få startet den, da den bare av og til når den har stått en stund i ro viser "oppstartsbilde". Når det da ikke skjer ser jeg bare at det er bakgrunnslys på skjermen men ikke noe bilde.

Prøvde å gå inn å formatere, men mistet bilde før jeg kom så langt. :S

Har heldigvis fått lånt meg en pc til studiearbeid nå, så blir vel innsending relativt raskt.

Lenke til kommentar
Men husk at det ikke er sikkert at GPU ligger på 50-grader. Tipper den kan ligge høyere. Du bør ikke kjøre uten vifte.

Men uansett. Kan være at skjermen har tatt kvelden. Men virker egentlig mer som et skjermkort problem, med tanke på at du har bakgrunnslys etc.

Ja, du vet nok mye mer enn meg om sånt. Var over hos en kompis med litt kunnskaper også, og han mente at skjermkorte mest sannsynlig ble overopphetet og slo seg ut. Da blir det innsending med det første iallefall.

Hvor lang tid tar normalt en reklamasjon fra innsending til jeg har den tilbake?

Lenke til kommentar

Det varierer veldig. Enten kan HP gjøre jobben, noe jeg regner med vil ta 2-3 uker. Ellers kan du levere inn der du kjøpte den (om mulig) og kanskje vente 1-2 uker om du er heldig.

Om de virkelig er greie med deg, kan de ta det på eget service-verksted, og skifte ut viften der. Da vil det muligens ta kortere tid.

Men i sånn standard reparasjon vil det ta ca. 3 uker.

Lykke til :)

En test:

Om du avkjøler PC-en din helt, og deretter skrur den på, og den fungerer i noen min, men så kutter, da er det nok et skjermkort-relatert problem.

Lenke til kommentar
Det varierer veldig. Enten kan HP gjøre jobben, noe jeg regner med vil ta 2-3 uker. Ellers kan du levere inn der du kjøpte den (om mulig) og kanskje vente 1-2 uker om du er heldig.

Om de virkelig er greie med deg, kan de ta det på eget service-verksted, og skifte ut viften der. Da vil det muligens ta kortere tid.

En test:

Om du avkjøler PC-en din helt, og deretter skrur den på, og den fungerer i noen min, men så kutter, da er det nok et skjermkort-relatert problem.

Jeg har fått godkjent reklamasjonen på vifta og skjermen, men ikke på batteriet(!). Jeg trodde batteriet var den mest klare saken her jeg.

"Reklamasjonsavdelingen har ikke godkjent klagen på batteriet.

Grunnen til dette er hovedsakelig at det ikke er noe galt med batteriet, men at det har gradvis har fått redusert kapasitet etter bruk, som du kan lese mer om i linken under.

http://batteryuniversity.com/parttwo-34.htm "

Jeg vil påstå at det er noe galt når det kutter ut etter 5-10 minutter.

Lenke til kommentar

En test:

Jeg har fått godkjent reklamasjonen på vifta og skjermen, men ikke på batteriet(!). Jeg trodde batteriet var den mest klare saken her jeg.

Grunnen til dette er hovedsakelig at det ikke er noe galt med batteriet, men at det har gradvis har fått redusert kapasitet etter bruk, som du kan lese mer om i linken under.

Hvor gammel er maskinen?

Lenke til kommentar

En test:

Hvor gammel er maskinen?

Ble kjøpt i juli 2007, altså er det enda innenfor 2 års reklamasjonsretten på batteri ( http://forbrukerportalen.no/Artikler/2008/...%20pa%20batteri )

Lenke til kommentar

Nja, da er det tvilsomt at du får nytt.

Er 1 års full garanti, så da får du nytt (jeg har nå 2 batteri og 2 strømforsyninger).

Problemet er at når den er noen år gammel, er det normalt med slitasje, og de kommer til å krangle til de har rett.

Jeg er enig med at du bør få et nytt, men er vanskelig å få gjennom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...