reking Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Jeg gjorde det nylig, de nyeste driverne fra HP er fra mars. Det gjorde faktisk at HDMI utgangen fungerte én gang, og når jeg prøvde å justere oppløsningen til TVen ble alt svart igjen. Restarta og nå fungerer det ikke lenger Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Noen som vet om disse kommer til å passe? VS2GSDS667D2 Lenke til kommentar
JesharushanN Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Ja, den kommer nok til å funke:) Lenke til kommentar
staf Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Noen som vet hvorfor FIFA lagger så sinnsykt med denne laptopen. Selve spillet lagger endel men det er spillbart, men inne på menyene i spillet går det _sinnsykt_ tregt. var sånn på FIFA08 og nå har jeg prøvd demoen til FIFA09 er stortsett det samme. Spillet funker fett på stasjonær pcen min som i utgangspungtet er en dårligere pc. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 FIFA-serien har dette problemet på bærbare maskiner, og i følge EA kommer de ikke til å gjøre noe for å fikse det denne gangen heller. Har hatt det på den måten siden FIFA 07. Lenke til kommentar
Jonwm Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) Vifta på min 1år gamle dv9575 har begynt å bråke utrolig mye, trodde nesten at det var naboen som borra da jeg kom inn på rommet. Når jeg gir ett lite dask^^ på undersiden av pcen rett over vifte stopper den å bråke, men starten igjen etter en liten stund. Noen som vet hvaa feilen kan være? På forhånd thx Endret 7. oktober 2008 av Jonwm Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Har satt inn 4GB RAM nå, installert Vista Business x64 og i tillegg fjernet swapfil. Dere aner ikke forskjellen!! Produserer så og si ikke varme lengre (i forhold til før), er mye mer effektiv etter jeg oppgraderte til x64. Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 (endret) Okei... Da har jeg, som alle andre, fått meg en svææær plasma TV. Og da tenkte jeg at jeg skulle koble den til PC'en og se en film. Men den gang ei Bildet kommer opp, men hvor blir det av lyden? Noen som gidder å forklare meg dette? Endret 7. november 2008 av -MK- Lenke til kommentar
JesharushanN Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Okei... Da har jeg, som alle andre, fått meg en svææær plasma TV. Og da tenkte jeg at jeg skulle koble den til PC'en og se en film. Men den gang ei Bildet kommer opp, men hvor blir det av lyden? Noen som gidder å forklare meg dette? Dette var et problem for meg også, men gå til "lyd" på kontrollpanel og velg "Digital utdataenhen(SPDIF)" som standard og lyden vil komme. Når du er ferdig velg høytaller som standard Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Om da dette ikke funker, må du kanskje se deg etter ny skjermkort driver=/ Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Er innstillinga som vist på bildet riktig? Isåfall prøvde jeg det istad, og det funket dårlig. Men skal teste igjen i morra. Men dette med skjermkort driver...? Hvilken versjon burde jeg velge? Noe som er bedre enn noe annet? Er det Laptopvideo2go sia heter? Takk for rask respons Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Dette stemmer. Man kan høyreklikke lydikonet i statusbar (ved klokka) trykke "playback devices" (iallefall til meg), kanskje noe annet til dere med originalt oppsett. Men iallefall, da dukker den menyen der opp. Trykk på Realtek HD Audio, og "bruk som standard." Om du f.eks. har startet opp Firefox, MediaPlayer, et spill etc. og deretter velger dette, da kommer KUN lyden på høyttalerne i de programmene. Man må velge innstillingene først, deretter starte programmet. Grunnen til dette, er at det er to lydkort, og du kan om du vil starte noen programmer, og kjøre de på høyttalerne på PC, så skifte standardkort, og sette resten på HDMI-ut. Vet ikke om du har søkt litt, men tidlig i dette forumet, hadde jeg samme problemer. Jeg hadde jo oppdatert til uorginale drivere, og fikk ikke lyd ut via HDMI. Min kjærestes foreldre har en eldre LCD-TV fra LG. Når den ble koblet opp, sto det "HDMI - LG 'xxxx-fabrikasjonsnummer'", også var det bare å kjøre på, alt virket. Når jeg fikk meg LCD-TV, og koblet opp med nøyaktig samme oppsett, sto det ikke "HDMI - Philips", men det sto "DVI - WXGA." Da fikk jeg ikke noe lyd, men byttet ut skjermkortdriver, og fikk da lyd. Da ble TV'en gjenkjent som "HDMI - WXGA." Jeg har fortsatt den driveren som funket. Tror den virker både for HD-DVD OG HDMI-lyd. (jeg slet med å finne en som hadde begge på mitt oppsett). Si ifra hvordan det går, og gi gjerne opp driverversjon om du har en uoriginal. Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 (endret) Ja, jeg husker at jeg rota litt rundt med forskjellige drivere når jeg prøvde å få til dual-boot for et år sia omtrent. Aner ikke hvilke jeg har nå, men kan du fortelle meg hvilken driver som funker? Jeg har visst driver nummer 7.15.11.7474 på skjermkortet også har jeg driver nummer 6.0.1.5384 på lydkortet, ifølge enhetsbehandling Endret 8. november 2008 av -MK- Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Du har da altså driverversjon 174.74. Prøv med 173.80, den rettet mange av mine problemer. Du har meg på msn, kan godt sende driver der. Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Ah, glimrende. Bare å sende når du ser jeg er pålogget Lenke til kommentar
Northland Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 (endret) Har bladd litt i tråden, men fant ikke noe som jeg forstod så masse av.. Kan noen hjelpe meg med hvilke skjermdrivere jeg skal bruke til min dv9575? Jeg fant 178.24 som nyeste drivere og lastet ned vista x32 versjonen, (jeg kan ikke tro jeg har noe annet enn x32, hvordan kan jeg bekrefte dette?) men de ville ikke bli innstalert. Pcen har nettopp vært på "sykehus" å byttet begge harddiskene. Driverene som ligger inne nå er 7.15.11.123 fra 1.05.07. Dette er ikke mitt sterkeste felt, så setter veldig pris på hjelp.. Tips om andre drivere jeg burde skaffe meg er også veldig ønskelig.. Endret 22. november 2008 av DarkerGlow Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Nyeste driveren på www.laptopvideo2go.com er 180.70. Men jeg leste noe på itavisen idag om "Big Bang" drivere. Aner ikke om disse i det hele tatt er ment til laptop, men det kan sikkert nordemoniac gi oss svar på Jeg fikk forresten lyd-UT via HDMI til å funke. Takk for all hjelp. Lenke til kommentar
tiss Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Har et alvorlig progblem med PCen min nå. I dag da jeg tok den i bruk fungerte al som det skulle men plutselig klikket det for hele PCen. Skjermen ble full av farger, striper på kryss og treff, noe som minner om et diskotek og flimring. Jeg prøvde å restarte PCen, da fungerte det en liten stund for så å kræsje igjen. Nå bare ligger PCen der avslått uten at jeg kan gjøre noe som helst. Altså, det er enten: 1. Skjermkortet som har gått dukken 2. Driverene er feil og fungerer ødelegger alt 3. Skjermen har klikket Alt annet fungerer som det skal, jeg kan fortsatt høre lyder og treffer jeg riktig så kan jeg faktisk hive på Metallica med One i WMP så det durer i annlegget! Trenger sårt hjelp folkens! Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 (endret) Tid for service, kanskje? Endret 23. november 2008 av -MK- Lenke til kommentar
tiss Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Vel nå funker den faktisk igjen, er vel bare spørsmål om tid før den går dukken igjen. Kan det vere driverene til skjermkortet som er problemet? Det er ikke orginaldrivere foressten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå