zero_talent Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Hvor bestiller du fra? De fleste nettbutikkene får den ikke inn før i neste uke. Min lokale Elkjøpbutikk har den forøvrig inne, men til en vesentlige høyere pris også da 9194948[/snapback] Den er inne hos XD.no. Det påstår ihvertfall nettsiden deres. Tror nok jeg går for denne, selv om skjermkortet er GS. Var og kikka på en lik modell på Elkjøp (men med lavere specs) og det virker som en solid og fin maskin. Skal tross alt sitte foran den endel timer i døgnet, så da er det viktig at maskinen ser og føles bra ut. Lenke til kommentar
branick Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Laptopen min er sendt, og kommer enten i kveld eller i morgen om jeg er heldig 9194845[/snapback] Hvor bestiller du fra? De fleste nettbutikkene får den ikke inn før i neste uke. Min lokale Elkjøpbutikk har den forøvrig inne, men til en vesentlige høyere pris også da 9194948[/snapback] Hva kostet den hos din lokale Elkjøp da? Lenke til kommentar
Amadesus Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Ser at noen nevner maskin Compel, her i Trondheim har jeg hørt med en del forhandlere og det er flere seriøse aktører her som aldri har hørt om Compel. Derfor blir jeg meget skeptisk til dette merket, i tillegg blir Compel dyrere når man skal ha samme konfigurasjon som HP Pavilion DV9575 så vidt jeg ser. Og synes også valgene ved konfigurasjon av Compel maskinene var alt for dårlig på diverse nettbutikker som fører Compel. Men dette er jo min mening. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 For all del ikke kjøp den på Elkjøp! Jeg så på en mye dårligere modell der, og den kostet mye mer enn DV9575. Jeg kjøpte min fra XD.no, som i går vant Hardware.no sin pris for billigste webshop. Jeg fikk den siste som var på lageret, men de fikk inn over 20 nye i dag, selv om det stod at forventet leveringstid var den 6. august. Hvis jeg er heldig så får jeg laptopen i morgen. Lenke til kommentar
Amadesus Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Du får dele dine erfaringer på denne tråden da Bruun! Er selv veldig interessert i denne modellen og handler den kanskje rett over helgen. Venter spent på erfaringer! Lenke til kommentar
Joey444 Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 (endret) Hva kostet den hos din lokale Elkjøp da? 9196687[/snapback] Den koster nærmere 14 000 på elkjøp =/ Litt forskjell kontra XD og Amentio som selger den ca 10 500. Ser forøvrig at XD har 20+ på lager nå som Bruun sier Endret 2. august 2007 av Joey444 Lenke til kommentar
Joey444 Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 "Garanti : 1 år, innlevering til innsamlingspunkt, deler og arbeid. En 2-årig garantiutvidelse er tilgjengelig (HP Care Pack U4819A, U4819E)" Så vidt jeg kan se så kan ikke HP Care Pack kjøpes hos XD. Kan dette kjøpes hvor som helst uavhengig av hvor maskinen er kjøpt? Er dette forøvrig noe dere ser som nødvendig å ha? Lenke til kommentar
branick Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Den koster nærmere 14 000 på elkjøp =/ Litt forskjell kontra XD og Amentio som selger den ca 10 500. Ser forøvrig at XD har 20+ på lager nå som Bruun sier 9197500[/snapback] WTF?? Kødder du nå? 14 laken? der jeg jobber går den pent og pyntelig for 11995 ihvertfall. er en del over billigste nettbutikk, men sånn vil det alltid være også men 11995 er jo faktisk billigere enn både netshop.no og digitalimpuls.no... Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 3. august 2007 Forfatter Del Skrevet 3. august 2007 Laptopen ligger på postkontoret nå, så jeg henter den straks. Det er mulig jeg ikke har nett i helgen, men etter det skal jeg ihvertfall skrive mine erfaringer Lenke til kommentar
zero_talent Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Laptopen ligger på postkontoret nå, så jeg henter den straks. Det er mulig jeg ikke har nett i helgen, men etter det skal jeg ihvertfall skrive mine erfaringer 9199288[/snapback] Da er min bestilt. Veldig spent nå... Vært uten PC siden tidlig i juni. Klør i fingrene... Kommer tilbake med erfaringer etterhvert. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 (endret) Nå har jeg hatt laptopen i 3 dager, og er veldig fornøyd! Jeg var så dum og lukket lokket under Vista-setupen, noe som førte til blåskjerm. Etter en reboot så fortsatte den med en annen installasjon, noe som tyder på at den som ble avbrutt aldri ble ferdig. Jeg har ikke oppdaget noe galt, så jeg antar at jeg ikke avbrøt noe viktig. Det ligger masse mapper i C:/, så det er mulig jeg avbrøt sletting av midlertidige filer. Tastaturet er veldig godt å bruke, selv om numpaden på høyre side gjør at piltastene er litt for smale. Fingrene mine er bredere enn piltastene, for å si det sånn. Fingeravtrykkleseren fungerer som en drøm, og gjør innlogging mye lettere, spesielt når man har mange passord. Medieknappene sitter ca 1cm over tastaturet, og er ikke i veien i det hele tatt, som jeg har hørt noen si. Alle portene i maskinen er enten foran på maskinen, eller til høyre og venstre. Ingen bak. De 3 lyd-ut/inngangene er rett foran touchpaden. Til høyre er det strøminngang, en USB-port, og DVD-brenneren. Mediefjernkontrollen er også her. På venstre side er minnekortleseren, to USB-porter, HDMI-port, nettverksporter, VGA, S-Vide, Expansion Port, og det jeg tror er en firewire-inngang. Jeg har bare såvidt testet HDMI-utgangen, men det lille jeg så var veldig bra. Spesielt er Nvidia-programvaren veldig god. Jeg testet ikke om det gikk lyd i kabelen, for det var HDMI->DVI. Et par ting jeg har å utsette på maskinen: - Strøm..omformeren (?) lager en fæl, høyfrekvent lyd, som er ekstremt irriterende. For de litt oppi åra er den sikkert ikke noe plagsom, men for en 18-åring er den til tider uutholdelig. Jeg skal sjekke med HP om dette er normalt, eller om noe er galt. - Det er ingen porter bak på maskinen, og de har plassert lydportene foran. Dette er sikkert bare en vanesak, ettersom min forrige laptop hadde alle portene bak, og lydportene på siden. Jeg har enda ikke testet noen spill, annet enn Hospital Tycoon (som jeg avinstallerte etter 2 minutter, huff), men jeg laster ned DX10-versjonen av Lost Planet nå, og skal prøve CS:Source i morgen Endret 5. august 2007 av Bruun Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 (endret) <..>9212265[/snapback] Varmeutvikling da? Merker du noe på overside ved tastaturdelen, evt. om den blir veldig varm under? *Unødvendig langt sitat av innlegget over er fjernet av admin* Endret 5. august 2007 av Simen1 Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 (endret) Flatene ved siden av touchpaden er litt varme, men ikke noe ubehagelig i det hele tatt. Undersiden er litt varmere enn min forrige laptop, men også dette er helt greit. Det eneste stedet som er litt for varmt er helt nederst til høyre under laptopen. Nå har jeg som sagt ikke prøvd skikkelig krevende spill enda, men håper jeg får gjort det innen en times tid. Det kan jo være den blir mye varmere da. Edit: Lost Planet DX10-versjonen kjører rett og slett ikke. Med alt på lavt og med den laveste oppløsningen fikk jeg 10-16 fps, men jeg ble nektet å spille med så dårlig resultat. Det er mulig DX9-demoen går bedre, eller at det er noe galt med driverne som fulgte med... Endret 5. august 2007 av Bruun Lenke til kommentar
Thoger Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Noen som har prøvd om det er lyd når man kobler til hdmi? Thøger Lenke til kommentar
Egat Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Flatene ved siden av touchpaden er litt varme, men ikke noe ubehagelig i det hele tatt. Undersiden er litt varmere enn min forrige laptop, men også dette er helt greit. Det eneste stedet som er litt for varmt er helt nederst til høyre under laptopen. Nå har jeg som sagt ikke prøvd skikkelig krevende spill enda, men håper jeg får gjort det innen en times tid. Det kan jo være den blir mye varmere da. Edit: Lost Planet DX10-versjonen kjører rett og slett ikke. Med alt på lavt og med den laveste oppløsningen fikk jeg 10-16 fps, men jeg ble nektet å spille med så dårlig resultat. Det er mulig DX9-demoen går bedre, eller at det er noe galt med driverne som fulgte med... 9212479[/snapback] Heisann Bruun. Testet noen andre spill?? hvordan går det med denne pc'n og bf2142 tror du? har egentlig bestemt meg for denne HP maskinen jeg også.. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 Jeg skal få testet CS Source i morgen, og skal da også skaffe meg S.T.A.L.K.E.R, noe som forhåpentligvis skal gå fint. Du kan jo sjekke systemkravene til BF2142 og utifra dem se hvordan PCn ligger an. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Og hvordan ble resultatet? Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Hvordan er batteritiden? Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 Counter-strike Source kjører veldig bra, S.T.A.L.K.E.R kjører også bra, selv om jeg bare har prøvd det på høyeste innstillinger, noe som ga litt lav responstid. Batterilevetiden har jeg ikke testet helt, men jeg vil tippe 2 timer med lavt strømforbruk? Lenke til kommentar
Egat Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Counter-strike Source kjører veldig bra, S.T.A.L.K.E.R kjører også bra, selv om jeg bare har prøvd det på høyeste innstillinger, noe som ga litt lav responstid. Batterilevetiden har jeg ikke testet helt, men jeg vil tippe 2 timer med lavt strømforbruk? 9221888[/snapback] Da kan jeg ikke annet enn å tro at bf2142 vil gå som smurt, så på system kravene på S.T.A.L.K.E.R., og de er mye høyere enn bf2142.. det virker som du er godt fornøyd med maskinen... håper min kommer i morgen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå