Gå til innhold

HP Pavilion dv9575 erfaringer

Bruun

Anbefalte innlegg

Når jeg bruker hodetelefoner med strømkabel tilkoblet er det masse støy, merker det best hvis man bare kobler de til uten noe musikk eller lyder. kjører jeg på batterier er det ingen støy.. noen andre som har dette problemet?

jeg blir ikke affektert av dette... dette problemet kan komme av jordfeil i huset ditt også, prøvd i andre stikkontakter... evt offentlig plass annet hus?

edit: glemte å legge til at det er flere som har klaget på dårlig adapter... bruk reklamasjonsretten din hvis dette er tilfellet.

Endret av martinande
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når jeg bruker hodetelefoner med strømkabel tilkoblet er det masse støy, merker det best hvis man bare kobler de til uten noe musikk eller lyder. kjører jeg på batterier er det ingen støy.. noen andre som har dette problemet?

Jeg har det samme problem når jeg kører med strømkabel. Det virker som om støjen kommer fra harddisken(e), for når HDD-lampen lyser, kommer støjen - og går væk igen, og kommer tilbage om få sekunder.

Ved ikke om jeg gider gøre noget ud af problemet, for gider ikke sende com. til reparation når den kun er 14 dage gammel...

Endret av Das_Saint
Lenke til kommentar

jeg blir ikke affektert av dette... dette problemet kan komme av jordfeil i huset ditt også, prøvd i andre stikkontakter... evt offentlig plass annet hus?

edit: glemte å legge til at det er flere som har klaget på dårlig adapter... bruk reklamasjonsretten din hvis dette er tilfellet.

Prøvd flere plasser med samme resultat. Hvis jeg ikke tar feil, så har de som klaget på adapteren vært plaget med støy fra

selve trafoen på kabelen.

Lenke til kommentar

Jeg har det samme problem når jeg kører med strømkabel. Det virker som om støjen kommer fra harddisken(e), for når HDD-lampen lyser, kommer støjen - og går væk igen, og kommer tilbage om få sekunder.

Ved ikke om jeg gider gøre noget ud af problemet, for gider ikke sende com. til reparation når den kun er 14 dage gammel...

Men hvis det hadde vært harddiskene, ville jo støyen også vært der når man kjører på batterier også. Hadde tilbakevendene problem på min forrige laptopp med forferdelig støy og hakking i lyden når harddisklampa blinket, men det forsvant når jeg tok systemgjennoppreting.

Lenke til kommentar
Sendte mail til HP idag, fikk svar at det mest sansynlig var jordfeil på maskinen. Så da måtte den sendes inn hvis det skulle fikses.. får se om jeg gidder det da. kjedelig å være uten data..

Tak for hjælpen!

Endret av Das_Saint
Lenke til kommentar
Sendte mail til HP idag, fikk svar at det mest sansynlig var jordfeil på maskinen. Så da måtte den sendes inn hvis det skulle fikses.. får se om jeg gidder det da. kjedelig å være uten data..

Vil du være så venlig at poste en kopi af e-mailen fra HP, hvor de skriver dette? Så kan jeg vise det til HP her i Danmark, for da jeg talte med dem i tlf. ville de ikke rigtig tro på mig og hævdede at det er "normalt" at PC-en støjer og brummer. Men det er jo ikke normalt...

Tak for hjælpen!

post-138171-1193477971_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Anses denne som "gammel" i dag? Var og tittet litt rundt på bærbar i dag, og dv9575 så ut til å være byttet ut med dv9550 i de fleste butikker.. Men den var noe mer dyrere. Har veldig lyst på dv9575, men det er vell ikke slik at denne vil være et dumt kjøp nå i dag? Tenker da på pris i forhold til ytelse..

Lenke til kommentar
Anses denne som "gammel" i dag? Var og tittet litt rundt på bærbar i dag, og dv9575 så ut til å være byttet ut med dv9550 i de fleste butikker.. Men den var noe mer dyrere. Har veldig lyst på dv9575, men det er vell ikke slik at denne vil være et dumt kjøp nå i dag? Tenker da på pris i forhold til ytelse..

Jeg lurer også på det spørsmålet...

For meg virker det som om den eneste forskjellen mellom disse pcene er mengden av RAM.

dv9575: 2GB RAM

dv9550: 4GB RAM

Kilde: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/no/no/ho/WF...5-80247552.html

Lenke til kommentar
Ny/mer RAM går det ann å sette i, i ettertid også.

Det stemmer ja. Og et sett med 2x2GB rambrikker koster ikke så mye nå.

"Intern" takk for at du la ut bildene av din HP tidligere i denne tråden!

Endret av AMDXP
Lenke til kommentar
Godt å høre det blir satt pris på :)

Vurderer selv, 2x2GB, 2x 320GB og muligens et annet WLAN kort, om jeg finner noen som passer.

Jeg har fått et bra tilbud på denne PC-en. Jeg lurte om du eller noen andre vil anbefale meg eller fraråde meg å kjøpe denne dv9575?

Fordi jeg har hørt at 17" HP PC-er blir fort varme, lager en rart høy pipelyd hele tiden og at det er vanskelig å installere Windows XP på dem.

Lenke til kommentar

Akkurat nå har jeg følg. temperaturer:

CPU: 48C

CPU1: 49C

CPU2: 49C

GPU: 47C

Venstre HD ©: 42C

Høyre HD (D): 35C

Har ikke hørt en eneste pipelyd fra min, men det kan jo variere fra maskin til maskin.

XP skal det visst være vannskelig å installere. Det er flere i denne tråden som har skrevet litt om det.

Eneste jeg synes denne maskinen mangler, er et bedre skjermkort. 8800M GT/8700M GT f.eks.

Endret av Intern
Lenke til kommentar

Akkurat nå har jeg følg. temperaturer:

CPU: 48C

CPU1: 49C

CPU2: 49C

GPU: 47C

Venstre HD ©: 42C

Høyre HD (D): 35C

Har ikke hørt en eneste pipelyd fra min, men det kan jo variere fra maskin til maskin.

XP skal det visst være vannskelig å installere. Det er flere i denne tråden som har skrevet litt om det.

Eneste jeg synes denne maskinen mangler, er et bedre skjermkort. 8800M GT/8700M GT f.eks.

Takk for svaret Intern! Hvis du skal gå over til 4GB ram, skal du begynne å bruke Vista 64bit eller XP 64bit? eller skal du fortsette å bruke en 32bits operativsystem?

Lenke til kommentar

Noen som gidder å lage en guide til de som har lyst å formatere å legge Vista inn på nytt?

Selv skjønner jeg ikke bæret av denne recoverypartisjonen:P

Setter stor pris på en liste med programmer som er viktige å legge inn eter installasjonen.

Lenke til kommentar

Hurra! =)

Jeg har nettopp fått min HP dv9550* inn døren og er klar til å slette alt som heter Vista og kjøre Windows XP.

Pc-en har en lekker design og er kjapp på det meste!

Gleder meg til å få XP på den og øke hastigheten ytterligere!

*HP dv9550=dv9575 bare med mere ram.

Endret av AMDXP
Lenke til kommentar

Jeg har noen problemer med volum touchpaden.

den funker ikke, men den lager fortsatt sånn klikkelyd. Når jeg har trykka på den så henger PC-en seg opp, og jeg må restarte PC-en. Finner ingen drivere til den. Kan noen hjelpe meg med det?

En ting til.

Når jeg lager en ny mappe og skal skift navn på mappen så trykker jeg på caps lock og da blir teksten umarkert. Dette skjer overalt unntatt på skrivebordet.

Takker =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...