Gå til innhold

HP Pavilion dv9575 erfaringer

Bruun

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvilke drivere bruker du? For med 162.22 kan jeg sette akkurat den innstillingen manuelt, eller velge 720p som tilsvarer det samme.

Hei jeg bruker siste drivere fra hp 7.15.11.145. Har prøvd 162.22 fra laptopvideo, men jeg fikk meg ikke ut fra ventemodus med driveren. Jeg fikk heller ikke crosshair i diverse spill - noe som også er kjedelig. Hadde vært ønskelig å få alt dette til å klaffe samtidig. Synes det er ubehagelig å må restarte maskinen bare den går i ventemodus.

Lenke til kommentar
Det var rart, for jeg mener dette var problemer jeg møtte på under nyere drivere... Nå bruker jeg ikke ventemodus da, så jeg blir uansett ikke plaget av dette.

Installerte du den forresten med moddet .inf?

moddet .inf ja

Lenke til kommentar
Det var rart, for jeg mener dette var problemer jeg møtte på under nyere drivere... Nå bruker jeg ikke ventemodus da, så jeg blir uansett ikke plaget av dette.

moddet .inf ja

Prøv å slett driveren som er installert nå, og installer 162.22 + moddet .inf igjen, bare for å se om det virker da. Gjorde nemlig det til meg når jeg fjernet den gamle driveren helt før jeg installerte på nytt.

Lenke til kommentar

moddet .inf ja

Prøv å slett driveren som er installert nå, og installer 162.22 + moddet .inf igjen, bare for å se om det virker da. Gjorde nemlig det til meg når jeg fjernet den gamle driveren helt før jeg installerte på nytt.

jeg skal prøve igjen... update om litt

EDIT: Ja! Det virket... takk takk

Endret av martinande
Lenke til kommentar

Hej alle! :D

Jeg er dansker, og har fulgt en del med i denne tråd, da jeg havde en Pavilion DV9575. Denne model blev byttet til en nyere model, nemlig 9685, da den maskine jeg fik havde et skævt kabinet, og der var noget raslen inde i selve maskinen. Den nye bærbare er identisk med 9575, men har en hurtigere (raskere) processor (T7500 - 2,2 GhZ). Denne nye maskine er faktisk bedre til at styre blæseren, som slet ikke går i gang når man f.ex. bruger com. til websurfing og Word.

Men nu kan jeg ikke få fingerprint reader til at virke ordentligt. Det er noget med den software, som styrer aflæseren. Aflæser virker jo fint, men softwaren låser Vista, så jeg ikke kan komme ind. Havde en masse bøvl, indtil jeg fandt ud af, hvad problemet var og hvordan det skulle løses. Løsningen var, at afinstallere programmet, som styrer fingeraftrykslæseren. Er der måske nogen, som har lignende problemer?

Ville lige dele noget med jer, siden jeg har fået en masse nyttig info i denne tråd. Mine erfaringer med den bedste driver, generelt set:

http://www.laptopvideo2go.com/forum/index....showtopic=14343

Det sidste indlæg i ovenstående tråd er skrevet af mig. Er temmelig glad for den 158.45 driver.

P.S. Jeg skriver på dansk, da jeg går ud fra, at I forstår mig, ligesom jeg forstår jer. :)

Lenke til kommentar

Hallo!

Jeg er også en stolt eier av HP 9575. Har ikke hatt mye problemer med den. Kjører de fleste spill helt greit, har ikke testa de aller nyest (bioshock) enda, men syns STALKER og Oblivion funker greit på min maskin på middels grafikk. Men nå skal det sies at jeg har overklokket den bitte litt da.....

Får forøvrig 2800 på 3dMark06 testen, og er fornøyd med det :D

Lenke til kommentar

Jeg har hatt PC-en i snart 3mnd, og er ganske fornøyd bortsett fra at jeg ikke liker vista.

Har hørt at man bryter garantien hvis man installerer Xp istedenfor vista. Er dette sant?

Ps: Kjøpte PC-en på computercity :)

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar

Das_Saint: Dansk er forståelig så lenge det holdes skriftlig :p

Angående problemet ditt: Jeg har masse problemer med den programvaren etter at jeg installerte Vista på nytt. Jeg fant den her: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/generic...=en&lang=en

Avinstaller driveren, restart, og installer denne. Jeg skal gjøre det samme nå :)

Noen som vet om jeg vil kunne bruke Vista-nøkkelen under hvis jeg tar en clean install av Home Premium? Klarte å herpe den originale installen som nevnt tidligere i tråden, og må nå bruke Vista Ultimate...

Lenke til kommentar
Noen som vet om jeg vil kunne bruke Vista-nøkkelen under hvis jeg tar en clean install av Home Premium? Klarte å herpe den originale installen som nevnt tidligere i tråden, og må nå bruke Vista Ultimate...

Det vet jeg ikke, men du har ikke recovery disc eller recovery hd altså? Jeg kunne ha laget torrent av recovery dvd'ene for deg om du ønsker det. Tar nok sin tid, men ikke så alt for mye. Jeg er på 10mbit opp og ned.

PM hvis du ønsker det.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke recovery hhd eller recorvery disc, nei :\

Jeg ringte HP og har sendt et par discer til meg, men ettersom jeg flyttet til utlandet i ettertid så kom de for sent frem. Jeg skal få noen til å sende dem hit, så du skal slippe å lage torrent (sitter på 1 Mbit her uansett) ;)

Men ville en recovery disc etter at jeg har tatt en clean instal av Vista hjulpet meg noe? Kan jeg bruke den til noe nå, eller er det for sent?

Lenke til kommentar
Men ville en recovery disc etter at jeg har tatt en clean instal av Vista hjulpet meg noe? Kan jeg bruke den til noe nå, eller er det for sent?

Hadde det vært så stort problem å formatere?

Nå har jeg ikke prøvd å legge inn vanlig version av premium på en oem-pc, men nøkkelen er knyttet til hovedkortet ditt og os. Siden OS og Hovedkort ikke er forandret skulle det ikke være noe problem?? Jeg har gjort det på windows xp, men det er kanskje anerledes. Er jo bare å prøve? Let us know. Kommer ofte mye dritt med de oemversionene.

Lenke til kommentar

Jeg hater OEM-versjoner, er så mye forhåndsinstallert drit som det er vanskelig å bli kvitt, så jeg vil helst unngå å bruke det. Jeg får bestemme meg for om jeg føler en clean install av Home Premium er nødvendig. For tiden har jeg mye å gjøre, så det blir nok ikke med det første.

Det beste hadde selvfølgelig vært å gå tilbake til XP, men jeg orker ikke bruke et år på å finne drivere som passer.

Lenke til kommentar

Lurer selv på å sjekke Ubuntu 7.1. Har lastet ned en iso av det nå, men orker ikke begynne før jeg har levert noen viktige oppgaver. Passer seg ikke med trøbbel nå. Vil komme med erfaringer etter hvert for den som lurer

Lenke til kommentar

Ser at det er flere som styrer med drivere hær.

men for og hjelpe alle andre som roter rundt etter drivere, så de slipper og rote rundt på nettet i en evighet.

Kan ikke noen som har drevet med formatering og slikt, slenge ut alle linkene til alle de forskjellige driverne som man trenger for å få PC-en til og funke 100%

Jeg synes det hadde vert til stor hjelp =)

Lenke til kommentar

Ja eg skulle som sagt det, men eg har blitt borte fra nye maskina de siste dagene så har ikkje fått summet meg til noe fornuftig der. Mangle fortsatt å få funk i finger sensoren,men den blir vel lite brukt uansett. Men hadde jo vert flott å få den til å funke :)

Lenke til kommentar
Ja eg skulle som sagt det, men eg har blitt borte fra nye maskina de siste dagene så har ikkje fått summet meg til noe fornuftig der. Mangle fortsatt å få funk i finger sensoren,men den blir vel lite brukt uansett. Men hadde jo vert flott å få den til å funke :)

Jeg kan heller ikke få sensoren til at virke, og jeg kører med den originale Vista installation på min pc. Sensoren virker, men så snart jeg installerer programmet til sensoren, låser den min computer og beder om en adgangskode, og lige meget hvad jeg gør, kan jeg ikke komme ind. Eneste udvej er at genoprette systemet via boot-sekvensen.

Tror snart jeg ringer til HP og beder om hjælp...

Lenke til kommentar

Når jeg bruker hodetelefoner med strømkabel tilkoblet er det masse støy, merker det best hvis man bare kobler de til uten noe musikk eller lyder. kjører jeg på batterier er det ingen støy.. noen andre som har dette problemet?

Endret av pinguz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...