BollaBenny Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Da er det noe galt med min ass =P Ganske irriterende i grunn. Skal for eksempel skru lyden ned fra høyt til lavt så trykker da en del ganger på minus tasten for lydnivå på QuickPlay knappene. Når jeg gjør dette og til slutt stopper å trykke så hører man "klikke" lyden i 4-5 sekunder etter at jeg er ferdig. Maskinen henger altså langt etter =/ Kjipern... Lenke til kommentar
Fitttjuven Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Samme her, ble en god del billigere uten momsen! Skulle bare ønske de solgte dv9580 i Norge, for da hadde jeg fått med HD DVD drive. Jeg merker også dette på DVD-spilleren, men jeg tror det er ufarlig... Har ikke opplevd noen problemer med den enda ihvertfall. Jeg avinstallerte de nye driverne jeg skrev om over, og re-installerte 162.22 i dag. Jeg skal kjøre 3Dmark etterpå og rapportere tilbake her. Heisann.. Jeg har nettopp kjøpt DV9575 og kikka litt på nettet i går kveld og kom over denne : http://yaha.no/y.asp?pd=243331&og=31&a...=152&ug=267 Dette skal visst nok være en oppgradert etterfølger til DV9575. Det står at den har HD DVD men lenger ned på siden står det ikke noe om dette. Noen som har vært borti denne? Vurderer faktisk å bruke angrefristen min og kjøpe denne på yaha.no . Den er ikke mange kronene dyrere.. Vil oxo bare nevne at jeg oxo har pipelyd i laderen og at den blir veldig varm. Det må jo være noe galt med de? Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2007 Jeg er rimelig sikker på at "Drive type: DL DVD+- RW SuperMulti" som det står på Yaha.no om DV9675, er HD DVD. På DV9580 som jeg ser til salgs her står det også Super Multidrive eller noe sånt, og den har HD DVD. Veldig rart at den er like billig som 9575! Lenke til kommentar
Fitttjuven Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Jeg er rimelig sikker på at "Drive type: DL DVD+- RW SuperMulti" som det står på Yaha.no om DV9675, er HD DVD. På DV9580 som jeg ser til salgs her står det også Super Multidrive eller noe sånt, og den har HD DVD. Veldig rart at den er like billig som 9575! Ja det var pga prisen jeg ble litt skeptisk om det virkelig er HD-DVD med på denne.. Men er det det så .... Skal sende en forespørsel om dette stemmer til Yaha. Noen som har erfaringer fra den butikken eller? Lenke til kommentar
BollaBenny Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Vel vel, sendte ihvertfall ein mail til HP i dag ang. problemet. Testet forøvrig driverene det var linket til forran her, og fikk disse tallene i 3DMark: 3Dmark 03 m.nyeste HP drivere: 5863 Dmark 03 m.linket Nvidia drivere: 7184 3Dmark 06 m.nyeste HP drivere: 2340 3Dmark 06 m.linket Nvidia drivere: 2407 Min score: 3Dmark 03 m.min tydeligvis crappy driver: 3384 nå knuses snart maskinen ass! Lenke til kommentar
Mala Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Drivereme er alfo omega, om noen har nyere drivere som er sertifisert/anbefalt for denne maskinen så tar eg i mot tips med åpne hender. Skulle vel strengt tatt ha tatt ein clean install med Xp, men veit ikkje om eg gidder å bale med alle drivere og styr Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 Uhm, jeg har nå kjørt 3Dmark03 med 163.69 drivere + moddet inf, og jeg fikk 3777 poeng... Nå brukte jeg 162.22, og da fikk jeg 5688. Fortsatt mye dårligere enn Mala fikk though... Lenke til kommentar
Fitttjuven Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Ja det var pga prisen jeg ble litt skeptisk om det virkelig er HD-DVD med på denne.. Men er det det så .... Skal sende en forespørsel om dette stemmer til Yaha. Noen som har erfaringer fra den butikken eller? Fikk igjen denne mailen fra Yaha.no i dag: Hei DV9675EO har HD DVD ja, men om det er mere enn dettes om er forskjell til DV9575 er jeg usikker på da jeg ikke sitter på fulle spec på denne akkurat nå. mvh jarle Bjorbekk Yaha AS Det er med HD-DVD. . Da skal jeg bruke angrefristen og kjøpe denne... Lenke til kommentar
Jonwm Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Tror jeg fant feilen. Jeg nevnte i en tidligere post at jeg hadde en 165.01 driver med modda INF-fil. Funker ok det, men så så jeg dette: "Nvidia har rapportert mange tilfeller av at PC-er henger seg etter dvale/hvilemodus. Kan ikke garantere at det er skjermkortet som fører til dette problemet men sånn var det i alle fall hos meg! Nvidia har store problemer med sine vista drivere for tiden, brukere over hele verden raser over antall problemer som har opstått. nvida har lagt ut mange beta drivere som igjen har blitt fjernet for de har rett og slett vært verre enn de forrige." Kanskje derfor min dvalemodus-sak ikke fungerer.. Skal sjekke og finne ut av det. Edit: ULTIMATE DISCOVERY! Jeg fant ut noe knallbra!! <span style='font-size:15pt;line-height:100%'>LES HELE DETTE INNLEGGET DV9575 -EIERE!</span> Som sagt hadde jeg en 165.01 driver med moddet INF. Dette fungerte ok, men fikk ikke PC-en ut av hvile/dvale/vente-modus. Fikk dermed Windows Update til å laste ned foretrukket driver (fra april 2007). Nå virket dvalegreia igjen. Testet i 3D Mark 03 - fikk 3700 i score. Jaja tenkte jeg... Men så prøvde jeg en ny driver, som er sertifisert av Futuremark. Gå på laptopvideo2go og last ned 162.22 + modded INF. Pakk ut 162.22 og erstatt Nv_disp.INF med moddet INF. Installer deretter driver ved å starte "setup.exe" i samme mappe. Dette resulterte at min 3D-mark score gikk fra 3700 og opp til 7200!! Skal teste i 3D Mark 06 senere=) Når jeg testa ut 162.22 + modded info fikk jeg 2100. Skjønner ikke åssen dette har seg? :S Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 Det var i 3Dmark 03 du fikk det? I såfall burde du avinstallere driveren helt (høyreklikk på My Computer->Manage/Behandle->Device Manager/Enhetsbehandler-> Finn skjermkortet, høyreklikk, og Avinstaller. Restart, og installert driveren på nytt. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Det var latterlig lite ja. Lukter driverkluss her altså. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Noen som vet om systemgjenopprettingen sletter det man har på D: (DATA) også? Eller er det bare C: den formaterer? Lenke til kommentar
BollaBenny Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Kjørte faktisk systemoppretting på maskinen min i sted. Vet ikke om det var noe jeg i farten klarte å velge selv men den slettet ivartfall både C og D disken min. For øvrig deiligste jeg har gjort på lenge. Oppnådde 3000 i 3dmark 03 før systemgjenopprettingen mens jeg fikk 7200 etterpå <3 Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Okay, synd. Trenger det nå. Etter jeg slettet Roxio-pakken har ikke CD og DVD-romen fungert. Så tror jeg trenger en liten systemgjenoppretting nå. Litt vanskelig å brenne ut ting til backup når man ikke har cd/dvd-rom å brenne ut til Endret 11. oktober 2007 av janfredrik Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Nyformatert nå, og jo mkurrang, den beholdt det jeg hadde på D:-disken. Lenke til kommentar
Braatet Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) Jeg har en ny HP pavilion dv9575. Men har et problem. Det går ikke ann å se på filmer verken i windows media player 11 eller VLC. Det går derfor ikke å se på vg-tv på internett f.eks. Hva skyldes dette. Med en gang jeg fikk PC-en fungerte dette. Men ikke nå? Jeg får lyd men ikke bilde. Håper på raskt svar av noen. Endret 12. oktober 2007 av Braatet Lenke til kommentar
Mala Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Huff noe er nok på trynet med maskinen min og vista, COD4 hakket og herjer som gal. Og eg leser på forumet at folk med 3-4 år gamle stasjonærer kjører spillet glatt. Nei eg må få inn XP, men da skulle eg vel hatt HDD driverene får å få det til Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Høres først ut som et kodekproblem, Braatet. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 (endret) Hei Last ned fil nr.7 på denne siden. Den inneholder sata driverene du trenger. (NB. akkurat denne delen må du utføre på en maskin som har en diskettstasjon) Etter dette må du laste ned et program som lar deg modifisere en image fil, som f.eks nLite. Du må så lage et image av xp install cden din, og så åpne image i nLite og modifisere den med sata driverne. Nå er det bare å installere XP, og glede seg til å oppleve en "ny" maskin. (Om du skulle trenge hjelp med å finne de forskjellige driverne er det bare å ta kontakt) Jeg må også bare slenge på dette, at etter å ha lagt inn XP så er maskinen en helt annen, den yter MYE bedre enn med Vista og HP sine sirup drivere. tjallis fil nr.7 på siden der er vel ein exe.fil, og eg får ikkje lagt de inn via nlite programmet? Eller er dette rett og slett feil fil å laste ned? Skulle gjerne fått fiksa meg ein moddet XP disc EDIT: Skal eg plukke ut korrekt driver i fra Intel Matrix Store Manager mappen på C-disken? Ser det ligger to mapper der som heiter driver og driver64, samt ein drøss med mapper som da er for ulike språk etc. EDIT: Var litt kjapp på første forsøk tidligere i dag, men no sitter eg hvertfall med formatering/installasjon av XP så få vi håpe heller vedvarer Endret 14. oktober 2007 av Mala Lenke til kommentar
Patz Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Det er denne filen du skal ha: http://downloadcenter.intel.com/Detail_Des...al&lang=eng Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå