nordemoniac Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Får man denne med XP? Virker 8600 skjermkortet med xp?Vil det være noen problemer der? Mvh 9505160[/snapback] Nei, det følger med Vista. Her er driversiden til Vista: http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechS...5&swEnvOID=2098 Her er driversiden til XP: http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechS...35&swEnvOID=228 Du ser kanskje forskjellen selv nordemanic: Test det ut mer og si ifra! Det der hørtes veldig spennende ut! 9507608[/snapback] Hmm.. mye "fremmedord" for meg der. Enkelt spørsmål: Vil denne PC-en og skjermkortet funke med XP? Enkelt svar? Mvh 9518448[/snapback] Tipper den gjør det. Men du kan nok komme til å måtte lete litt etter drivere... Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 Kort svar: Det er ingen offisielle drivere til skjermkortet for XP på HP sine hjemmesider, men det betyr ikke nødvendigvis at det ikke finnes noen drivere der ute som fungerer. Mitt forslag: Let godt før du installerer XP! Lenke til kommentar
Patz Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 På min DV9380 måtte jeg hente en god del drivere fra DV9060 (DV9060 er levert med XP), så om det er noen andre maskiner i serien som har samme brikkesett / hovedkort og ble levert med XP, så se etter drivere der. Forøvrig, jeg måtte bruke webcam-driveren som egentlig er beregnet for Vista, XP-driveren fungerte ikke. Tror dette har å gjøre med at webcamet til vista-maskiner har en annen firmware. Lenke til kommentar
theSaint Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Bestilt fra MPX idag (i går egentlig), venter i spenning 9514025[/snapback] Hentes på posten i morra Lenke til kommentar
tensei Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 (endret) Hei Fikk min dv9575 nå på onsdag, og maskinen i seg selv er jeg kjempe fornøyd med! Det jeg liker mindre er all den drittern HP har pakket med maskinen. Har fjernet en del allerede, men føler jeg vil ha en clean install, ligger så masse krims krams rundt omkring. Tenker da på å legge inn vista 32-bit, ettersom jeg forstod er det litt problemer ang. xp og drivere? Spørsmålet mitt dreier seg da selvfølgelig om drivere. Jeg navigerte meg selv fram til denne siden. Det ser jo vel og bra ut. Men etter å ha lest i tråden her, viser det seg jo at f.eks driveren til den fingeravtrykk leseren ligger et annet sted på deres side, men som en av dere linket til her. Jeg lurer dermed på om det vil dukke opp flere slike tilfeller når jeg formaterer ? Til de som allerede har formatert, så hadde det vært fint om dere kunne luke ut hvilke drivere som er nødvendige, fra HP's "komplette" liste, og evt. komme med hvilke andre drivere som må finnes andre steder. På forhånd takk tjallis Edit: Har formatert nå, og lagt inn det meste av drivere, gått knirkefritt sålangt. Det eneste problemet jeg har støtt på er at windows ikke godkjenner Vista produktnøkkelen min. Gikk fint under installasjonen, men når jeg prøver å aktivere windowsen min står det at det at den er ugyldig. HJELP! EDITEDIT: NVM, ringte MS nå, og alt funker fint nå. Endret 23. september 2007 av tjallis Lenke til kommentar
staf Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Fikk min DV9575 idag og den fungerer topp til nå. har sett at hp sin 9000 serie har fått mye ris bla i 6000 / 9000 tråden her på forumet. Noen som har problemer med sin 9575? Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Denne er en av dem jeg vurderer akkurat nå. Vil dere anbefale den? plusser? Minuser? Fungerer denne med XP? Mvh Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 Les litt lengre bak i tråden, så ser du at; ja, den fungerer nok med XP, men det er ikke mange offisielle drivere lansert til XP. Plusser: Rask, stor god skjerm, HDMI Minuser: Blir ganske varm under spilling + viftestøy Jeg vil med andre ord absolutt anbefale den! Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Les litt lengre bak i tråden, så ser du at; ja, den fungerer nok med XP, men det er ikke mange offisielle drivere lansert til XP. Plusser: Rask, stor god skjerm, HDMI Minuser: Blir ganske varm under spilling + viftestøy Jeg vil med andre ord absolutt anbefale den! 9590635[/snapback] Ok , takker meget. Mvh Lenke til kommentar
pinguz Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 en ting som kan være litt irriterende, er at du ikke får noe forvarsel at den er tom for strøm, så hvis du sitter å spiller så blir skjermen bare svart og den går i slags vente modus, men når du starter opp igjen ligger spillet heldigvis oppe da. men kunne godt ha kommet noen pip før den skrur seg av. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 28. september 2007 Forfatter Del Skrevet 28. september 2007 Det er det vel Vista som skal ta seg av? Har aldri vært borti en laptop som sier fra av seg selv, alltid vært XP. Det som irriterer meg litt er at Vista kun forteller meg hvor mange prosent batteri jeg har igjen, men ikke hvor mange timer/minutter. Lenke til kommentar
Snoft Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Hmm, lillebroren min fikk seg denne laptoppen her om dagen, skal formatere og legge inn XP, men det er jo SATA disker, så den finner dem ikke i XP install ? "Setup did not find any hard disk drives installed in your computer".. Trykker jeg F6 for å legge inn drivere manuelt får jeg bare feil om at jeg ikke har floppy.. Tips? Lenke til kommentar
pinguz Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 (endret) Det er det vel Vista som skal ta seg av? Har aldri vært borti en laptop som sier fra av seg selv, alltid vært XP. 9591990[/snapback] Ja det er godt mulig.. irriterende er det uansett! Endret 28. september 2007 av pinguz Lenke til kommentar
123456789101112 Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 som vet hvordan man får fjernkontrollen på dv9575 til å fungere? treykker på "quickplay" knappen, men ingenting skjer.. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 28. september 2007 Forfatter Del Skrevet 28. september 2007 Quickplay-knappen fungerer ikke her heller, men de andre gjør det. Den fungerer bra i andre avspillere også, som Media Player Classic. Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Les litt lengre bak i tråden, så ser du at; ja, den fungerer nok med XP, men det er ikke mange offisielle drivere lansert til XP. Plusser: Rask, stor god skjerm, HDMI Minuser: Blir ganske varm under spilling + viftestøy Jeg vil med andre ord absolutt anbefale den! 9590635[/snapback] Er det noe varme/viftestøy ved lett bruk? musikk, internett, og slikt.. Mvh Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 29. september 2007 Forfatter Del Skrevet 29. september 2007 Merker ikke noe til varmen ved lett bruk, men viften kan støye litt med jevne mellomrom. Om du hører på musikk så hører du det uansett ikke, SÅ høyt er det ikke =P Lenke til kommentar
tensei Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Hmm, lillebroren min fikk seg denne laptoppen her om dagen, skal formatere og legge inn XP, men det er jo SATA disker, så den finner dem ikke i XP install ? "Setup did not find any hard disk drives installed in your computer".. Trykker jeg F6 for å legge inn drivere manuelt får jeg bare feil om at jeg ikke har floppy.. Tips? 9592248[/snapback] Hei Last ned fil nr.7 på denne siden. Den inneholder sata driverene du trenger. (NB. akkurat denne delen må du utføre på en maskin som har en diskettstasjon) Etter dette må du laste ned et program som lar deg modifisere en image fil, som f.eks nLite. Du må så lage et image av xp install cden din, og så åpne image i nLite og modifisere den med sata driverne. Nå er det bare å installere XP, og glede seg til å oppleve en "ny" maskin. (Om du skulle trenge hjelp med å finne de forskjellige driverne er det bare å ta kontakt) Jeg må også bare slenge på dette, at etter å ha lagt inn XP så er maskinen en helt annen, den yter MYE bedre enn med Vista og HP sine sirup drivere. tjallis Lenke til kommentar
123456789101112 Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Quickplay-knappen fungerer ikke her heller, men de andre gjør det. Den fungerer bra i andre avspillere også, som Media Player Classic. 9594773[/snapback] jess, var kanskje ikke så veldig rart min ikke fungerte, anbefaler alle og sjekke den pakken hvor fjernkontrollen ligger ekstra godt, det ligger ett batteri der:P Quickplay knappen og alle de andre knappene fungerer fint for meg nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå