Insanity Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Skal på ferie, og det kan være kjekt å kunne få tak i filservern min fra den bærbare som jeg tar med meg. Har åpnet for port 3389 i rutern min, og forwardet den til filservern. Bare lurte om dette er regnet som sikkert? Vet ikke helt hvor lett det er å hacke passordet på maskinen. Regner med RDC-porten er noe som er interessant å lete etter for folk med uærlige hensikter. Filservern kjører WinXP pro, fullt oppdatert. Rutern er siste versjon av Clarkconnect Home. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Ser ikke ut til å være noen sårbarheter der. Ref. http://research.eeye.com/html/alerts/zeroday/index.html Bare pass på at du har et sterkt passord, så bør det ikke være noe problem. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Så lenge tjenesten er oppdatert og du bruker et skikkelig sterkt passord skulle det ikke være noe problem. Du kan jo også f.eks. gjøre om forwardingen slik at porten som er åpen på utsiden av ruteren ikke er standar. Og så forwarder du bare denne til 3389 på innsiden. Da vil en eventuel cracker ikke automatiskt se at det er remote desktop bare ved å ta en portscan. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Som sistemann nevner, du kan sette en annen port i routeren og forwarde den til 3389. Eller du kan endre remote desktop-porten i registeret på "serveren". Hvis du forwarder en annen port enn 3389 så må du skrive inn ip-adresse:portnr i adresselinja i remote desktop-klienten. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Som sistemann nevner, du kan sette en annen port i routeren og forwarde den til 3389. Eller du kan endre remote desktop-porten i registeret på "serveren". Hvis du forwarder en annen port enn 3389 så må du skrive inn ip-adresse:portnr i adresselinja i remote desktop-klienten. 9144289[/snapback] Lurer også litt på dette som trådstarter spør om. Altså, å forwarde f.eks 6612 til 3389, hvor 3389 er forwardet til f.eks 0.103? Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Heisann, du kan jo se litt på denne posten Remote desktop - sikkerhet og anvendelighet Å vist det skulle være noen tvil bruker jeg selv Winsshd sammen med RDP Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Lurer også litt på dette som trådstarter spør om. Altså, å forwarde f.eks 6612 til 3389, hvor 3389 er forwardet til f.eks 0.103? 9145045[/snapback] Utenfra kobler man til routeren på f.eks. port 6612 (som du foreslår), så forwardes det til ip 192.168.0.103 på port 3389. Easy as that; de aller fleste routere er ganske enkle å sette opp forwarding på, også om man bruker en annen port. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå