Glutar Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Hei Lurer på hvordan jeg kan få en løkke til å gå helt til du trykker inn en bokstav. while (on != 0) { cin >> on; funksjon(); } Her vil den jo stoppe å vente på ett tastetrykk før den fortsetter. Lurer da på en måte løkka fortsetter å gå helt til noen trykker på noe. takker for svar Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Jeg har ikke så store kunnskaper om konsoll funksjonen i C/C++ så jeg fant ingen, men det finnes mange OS spesifikke funksjoner som kan løse problemet. Så hvilke OS bruker du? edit: og foresten så så jeg posten på Bone's Offisielle C++ hjelpetråd også... Endret 23. juli 2007 av Giddion Lenke til kommentar
Arne Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Kanskje dette kan hjelpe deg? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...8entry9122248 Kanskje det er noko i same gata? Lenke til kommentar
Glutar Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Windows XP. Har ikke drevet med C++ så lenge, men har kommet med litt ider på hvordan jeg kan pusle sammen ett litt enklet tetris spill. Og da er problemet at hele tiden mens"Hoved løkka" går så må du ha muligheten til å endre på noe. Så den på en måte husker ett tastetrykk du gjør når som helst. vet om noe som ser sånt ut: HANDLE hInput, hOutput; INPUT_RECORD InputRecord; COORD CursorPosition; DWORD Events=0; hInput = GetStdHandle(STD_INPUT_HANDLE); hOutput = GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE); SetConsoleMode(hInput, ENABLE_PROCESSED_INPUT); if (InputRecord.Event.KeyEvent.wVirtualKeyCode == VK_LEFT && InputRecord.Event.KeyEvent.bKeyDown) { } Noe jeg fant i ett open source spill, kjønner ikke noe av det. må include <windows.h> Får til noe men blir ikke helt som jeg vill Endret 23. juli 2007 av Glutar Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Du kan bruke GetAsyncKeyState(int VirtualKey) men den returnerer litt rare verdier, du får nesten kikke opp funksjonen på MSDN. Lenke til kommentar
Glutar Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Takekr for svar, skal se på GetAsyncKeyState nå EDIT: Fikk det til , takker for hjelp Endret 24. juli 2007 av Glutar Lenke til kommentar
Peter Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Skulle du gjøre noe dersom du fikk èn spesiell bokstav? Denne brekker på bokstaven a (tror jeg. Evigheter siden jeg drev med C++, dessverre) char c; while( cin >> c ) if( c == 'a' ) break; Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Skulle du gjøre noe dersom du fikk èn spesiell bokstav?Denne brekker på bokstaven a (tror jeg. Evigheter siden jeg drev med C++, dessverre) char c; while( cin >> c ) if( c == 'a' ) break; 9159392[/snapback] Det var akkurat det trådstarter ville unngå; han ville han en løkke som ikke venter på tastetrykk (dvs. at løkka er stoppet mens den venter på input), noe cin gjør. Lenke til kommentar
亚历山大 Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 while(!GetAsyncKeyState(VK_F12)&1){ // Din kode:) } Lenke til kommentar
Raring Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 (endret) Hvordan kan dette gjøres i Mac OS? Edit: Fant dette tilfeldig og det var akkurat det jeg trengte, i GLUT altså. void keyCB(unsigned char key, int x, int y) /* called on key press */ { if( key == 'q' ) exit(0); } og glutKeyboardFunc(keyCB); /* set window's key callback */ Kilde: http://www.cs.arizona.edu/classes/cs433/sp...code/triangle.c Jeg har nå klart å lage en firkant du kan bevege! Endret 10. august 2008 av Raring Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå