kjellmorrell Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 hei.. har en aprilia rx 50 ccm..kjede er utrolig slakt, men det går ikke ann å stramme det på vanlig måte lenger, så jeg tror jeg må fjerne en av de tinga på kjede .. men jeg vett ikke hvordan. men hvor stramt bør kjede vær? hvor mange cm skal man klare å dra det opp og ned? mvh. Kjellmorrell tror jeg skrev i feil forum sist gang Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) 15-45mm mener jeg å huske det står under setet på min Derbi. Men dette er noe du finner best ut av selv. Kjedet på mopeden strammer seg jo mer og mer desto mer vekt du legger på den slik at vinkelen mellom ramme/svingarm blir mindre. Endret 23. juli 2007 av >Jonas< Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) kjøp nytt kjede og drev.. den lokale mc sjappa vet hva som skal til Edit; på tyngre mc er det bare et par cm opp og ned som skal gå an å bevege det, men det strammer seg når du sitter på, så det kan være misvisende.. Endret 23. juli 2007 av r0zie Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Kommer helt an på sykkeltype, en "høy og myk" offroader trenger mye mer, kanskje opp mot 4 cm, mens en "knallhard" racingsykkel klarer seg gjerne med en knapp cm hver vei. Det står i håndboka til sykkelen det. Skal du fjerne ledd må du slipe bort klinkingen på det leddet som skal bort og så dunke ut pinnen, det er ikke noe komplisert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå