Gå til innhold

Frekk næringsvirksomhet - mislikt som kunde

Anbefalte innlegg

Her er en historie jeg har lyst å dele med forumet.

Det begynte med at oppvaskmaskinen til min familieresturant gikk til helvete, og årsaken var p.g.a en pumpe.

Idag morges dro vi til firmaet, som vi har vært kunde hos i 13år!, og kjøpte et nytt en.

Installerte pumpen, men maskinen ville ikke starte... :blink:

Så fant vi tilslutt ut; at det PUMPEN igjen som er årsaken til feilen, og dermed tilkalte vi serviceteamet deres.

De kom med enda en ny, men forsatt vil ikke oppvaskmaskinen virke.

Etter 4.5 timers feilsøking, viste det seg, at igjen, har de brakt med seg en defekt en... :hrm:

Da hadde de jålet i kjøkkenet, mens resturant var i fultdrift. (pluss masse tallerker :cry: )

Disse jolene sa til oss, det ser ut som pumpen er problemet igjen, og vi bringer deg en komplett nytt et imorge (dvs. den tredje "nye pumpen" i strek). I rent frustrasjon (med mild stemme), spurte vi hvordan blir denne reprasjonsregningen?

Argument:

1. Det er ikke våres feil at dere solgte oss en defekt vare

2. Det er ikke våres feil, igjen, at dere brukte 4.5timer på å finne ut at dere brakte en ny defekt pumpe.

Da fikk vi beskjen:

"Dere skal får igjen pengen av pumpen, men da kommer ikke dere tilbake til oss! Vi jobbet i overtid for å finne ut problemene, og sånne kunder liker vi ikke."

Dette er takk for 13år som kunde hos et firma...

Så fant vi ut at denne fyren er bare en ansatt....

Nå? Hva blir den riktige responsen? U tell me... :hmm:

feil og formulering rettes.... :roll:

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå? Hva blir den riktige responsen? U tell me... :hmm:

9129802[/snapback]

To mulige framgangsmåter:

A: Lat som dere tror det var en misforståelse, beklag om noen tok noe dere sa på feil måte, vis takknemlighet for overtiden, og forklar i detalj hvorfor reperasjonen er VIKTIG for deres, og at det er FIRMAET sin feil, men med en diplomatisk tone. Dette vil forhåpentligvis føre til beklagelser tilbake, gratis reperasjon, osv.

B: Ring sjefen og si at dere har vært kunde i 13 år, og dette er ikke noen måte å bli behandlet på. Forventet respons: Beklagelse, gratis reperasjon, og eventuelle konsekvenser for ham som var frekk mot dere.

Begge taktikker kan potensielt slå tilbake, så dere må nok bare prøve dere fram. Eventuelt ta A og så B(med et tillegg om at nå har dere til og med prøvd å være diplomatisk).

Som oftest kan det være dumt å gå ut for aggressivt, men noen ganger er det den eneste løsningen.

Forresten.... Hvilken restaurant er det?

Lenke til kommentar

Noe av det dummeste jeg har hørt. Går ikke an for et seriøst firma å behandle kundene sine slik! Det du/dere bør gjøre er å ringe hovedsjefen og forklar situasjonen. Om det ikke ordner seg, ringer du TV2 hjelper deg eller forbrukerrådet. Enkelt og greit. :)

Ps: Gjerne si det til sjefen også dersom han blir vrang!

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva dette har med Bergen eller politikk. Tråden flyttes til "Annet", om noen har forslag/ønsker om et bedre sted å plassere tråden så gjerne kom med forslag på pm (ikke i tråden).

Trådstarter bes også om å endre emnetittel til noe mer beskrivende, slik at vi vet hva tema for tråden er.

Lenke til kommentar

Oppdatering av saken:

Deres reparatør kom tilbake, (annen person) og fikset pumpen.

De beklaget hendelsen og tok for 2 timers betaling for all arbeid, inkl idag.

Jau jau.... Men er skuffet forsatt at vi må betale for deres idioti.

Den tredje NYE pumpen! :mad:

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Norge og dårlig standard!

Har vært innom minst 5-6 butikker de siste dagene og lett etter et passende produkt til det jeg er ute etter.

ca 4 hadde ungdommer på rundt 17 år som ikke hadde noen som helst peiling på ting der de jobbet.

Resten var også personer som ikke hadde snøring på noe av det som ble spurt om, til slutt kom jeg endelig til et firma som hadde varen jeg så etter på lager, den var på tilbud, og de synes det var utrolig at andre kan drive firma slik som de andre jeg allerede hadde vært innom.

Jeg ville byttet leverandør/reperatør med en eneste gang. Hvis dere allerede har brukt

dem i 13 år, og de ikke er takknemlig på noen måte, så er det tvilsomt at det plutselig

endrer seg nå. Bytt til et firma som allerede er takknemlig den dagen dere binder dere!

Og det der de sa "sånne kunder liker vi ikke", det skal ikke være mulig å si for en bedrift.

La sjefen få høre dette, det tror jeg endrer saken kjapt. Altså, det er dere som er

kundene, bedrifter gir ikke klager til holdningen til kunder, vi kunder betaler dere. Uten oss er

dere uten jobb.

:)

Endret av _Scotty_
Lenke til kommentar

Vi kjenner sjefen og hans Far (jævla ironi)... Faktisk har selve butikken/resturanten vår vært deres kunde i mer enn 25år; Fra den forrige innhavaren til oss.

Dessverre er det snakk om en bråsjekk "feit" mann, som tro han kan drive andres firma...

Jeg tro at jeg kommer til å la saken ligge... men i helvete også.. frekhet er det! GARANTERT!

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
ringer du TV2 hjelper deg

9131251[/snapback]

Rettelse, "TV2 dreper deg".

Alt blir alltid sett fra kundens side, og aldri bedriftens side. Det er farligere å drive bedrift i Norge enn å eie en hage i USA (viser til søksmål fordi noen for eksempel har gått gjennom hagen din og snublet i en stein).

Bedrifter er veldig utsatt, og det finnes mange kunder fra Helvete. Jeg har opplevd dem mang en gang, og det er som oftest disse kundene som truer med å gå til både aviser og TV2 hjelper deg. Det er mennesker som er "ute etter å ta bedriften". De samme menneskene som skriker høyest på flyplasser, eller lager masse styr med bussjåføren hvis det viser seg at reglene for månedskort ikke er i tråd med det kunde selv var overbevist om. Da er bussjåføren en stor idiot osv, og alle på bussen får høre det.

Dette er kunder fra Helvete!

Dessverre viser det seg gang på gang at folk er veldig enøyd i slike saker, og overbeskytter kunden fra første sekund. Vi nordmenn er veldig opptatt av "mitt og ditt", og svært skeptiske til alt som har med handel og service å gjøre. Vi er så rike, at vi er blitt enormt grådige. Selv om vi bor i verdens beste land, og har det bedre enn noen andre i verden, blir vi fortsatt drevet av vår fascinasjon etter å finne feil og mangler samt noe å klage på. Vi elsker å blåse opp saker, og det å henge ut bedrifter som ikke knyttes opp mot enkeltpersoner er noe av det vi liker best. Hvis vi ikke får en vare til nøyaktig tid, og hvis den ikke svarer 100 % til forventningene, blir det alltid et ramaskrik uten like. Særlig fra "kunder fra Helvete".

Nå sier jeg ikke at denne restauranteieren er en slik kunde, men det er alltid to sider av en sak.

Lenke til kommentar
Nå sier jeg ikke at denne restauranteieren er en slik kunde, men det er alltid to sider av en sak.

9136681[/snapback]

Jepp stakkars denne fjompen som brukte 4.5timer til å finne ut at han ga oss den andre nye defekte pumpen...

Han sa: "Nå brukte vi overtid til å finne ut problemet"

Overtid!! :rofl: til å finne ut at det var deres feil, på vår bekostning.

Han føler nok synd på seg selv, å få en slik behandling, selv om han jobbet overtid.... Men i helvete; kan han heletatt engang kreve betaling?

Logikk:

Vil du har betalt for en reparasjon for en defekt walkman du kjøpte nytt hos elkjøp?

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Jeg synes det er litt feil sagt at vi er for grådige og krever ting 100% riktig.

Etter å ha bodd i England, så foretrekker jeg MYE heller England.

Hvis det er noe jeg lurer på en vare hos en lokal butikk, så vet tilfeldigvis

ikke personen bak disken, da ringer personen til f.eks sjefen som vet nøyaktig

hva det er snakk om, og evt ringer deg opp igjen og bekrefter.

Det skjer som oftest ikke i Norge, der slutter de med at de ikke vet, og de fleste

finner heller ikke ut, slik som jeg har funnet ut de siste dagene nå.

England behandler kunder som guder, og det er det vi er. En negativ kunde

innimellom får man takle, slik er livet. Negative kunder kan lett påvirke mye, med

negativ omtale videre. Som oftest vet bedriftsjefer med erfaring slikt, og det er de som gjør det

best i bransjen.

Lenke til kommentar

Som kunde foretrekker jeg å være opplyst selv, og plukke det jeg selv vil ha i butikkene. Du har helt rett i at det er en annen handelskultur i England, og vi kan ikke forvente at det skal være samme kultur i Norge.

Dog er det nok ingen andre land hvor kundene har så mange rettigheter og er beskyttet av så mange lover som i Norge. Og vi er kravstore til de grader.

Har du sett handel/service-kulturen i Norge fra den andre siden, altså ikke kundens?

Lenke til kommentar

neitakk: Problemet med Norge kontra andre land er gjerne det at i andre land så har kanskje ikke kundene fult så mange rettigheter men de blir behandlet bra fordi butikkene tenker "Hvis vi er snille med kundene så vil de bruke oss i steden for konkurentene".

I Norge så har vi mange lover som beskytter oss, men veldig mange innen servicenæringen har en bedritten holdning mot kundene sine.

Lenke til kommentar

Det er som sagt alltid to sider av en sak, men det finnes selvsagt bedrifter som har dårlige holdninger ovenfor sine kunder.

Selv jobber jeg i en bedrift som ikke har det. Vi har alltid som mål å ha 100 % fornøyde kunder, og det er litt av en utfordring. Det skyldes i hovedsak at kunder sjeldent lytter til fakta, de hører det de selv vil høre. Daglig behandler jeg saker hvor kunder misforstår, eller konsekvent ignorerer fakta. Men som alltid må vi legge oss langflate, og ta på oss skyld som egentlig ikke er berettiget. I en slik jobbsituasjon holder man sine personlige meninger for seg selv, men i en anonym diskusjon hvor det ikke nevnes navn, ytrer jeg gjerne min vrede over "kunder fra Helvete". Allikevel er det i deres øyner bedriften som er "sleip" og alltid behandler kundene sine dårlig. Selv om bedriften spiser kameler på kameler i forsøk på å få fornøyde kunder.

Ola Nordmann i et nøtteskall!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...