Gå til innhold

hvor stramt bør kjede være?

Anbefalte innlegg

hei.. har en aprilia rx 50 ccm..kjede er utrolig slakt, men det går ikke ann å stramme det på vanlig måte lenger, så jeg tror jeg må fjerne en av de tinga på kjede .. men jeg vett ikke hvordan.

men hvor stramt bør kjede vær? hvor mange cm skal man klare å dra det opp og ned?

mvh. Kjellmorrell :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei.. har en aprilia rx 50 ccm..kjede er utrolig slakt, men det går ikke ann å stramme det på vanlig måte lenger, så jeg tror jeg må fjerne en av de tinga på kjede .. men jeg vett ikke hvordan.

men hvor stramt bør kjede vær? hvor mange cm skal man klare å dra det opp og ned?

9129710[/snapback]

ett ledd fjerner du enkelt slik:

ta kejde av,ta vinkelsliper og slip ned bolten som holder leddet på plass(begge sider),ta en dorr ell lignende og bruk en hammer til og slå ut bolten.bruk skrustikke det er lettere da,men går fint uten.

det finnes spesialvertøy til dette men det er dyrt å helt unødvendig iflg meg.

slakken skal være ca 3-4 cm,en go regel er 2 fingre mellom kjede og bakramme(fremme på oversiden)

Lenke til kommentar

9129710[/snapback]

ett ledd fjerner du enkelt slik:

ta kejde av,ta vinkelsliper og slip ned bolten som holder leddet på plass(begge sider),ta en dorr ell lignende og bruk en hammer til og slå ut bolten.bruk skrustikke det er lettere da,men går fint uten.

det finnes spesialvertøy til dette men det er dyrt å helt unødvendig iflg meg.

slakken skal være ca 3-4 cm,en go regel er 2 fingre mellom kjede og bakramme(fremme på oversiden)

9129821[/snapback]

okei takk :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...