Gå til innhold

Red Bull Dram - Farlig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Redbull: 32mg/100ml

9184832[/snapback]

Med andre ord 0.032 gram. Og ikke 3 gram.

Hvis koffeininnholdet er viktig dog så er det ingen i mitt kjøleskap som slår meierienes iskaffe ;) 'Inneholder like mye kaffe som to kopper kaffe' ifølge boksen, hehe.

Endret av TheCooler
Lenke til kommentar

Men om det da står at her i landet er koffein-grensa satt til 160 milliliter per liter og at Red Bull inneholder dobbelt så mye og er regulert i samme kategori som legemidler i Norge, om det du sier om at en boks tilsvarer en kaffekopp er sant, hvorfor er da kaffe lovlig? :hmm:

Dette er ikke noe jeg snur imot deg TheCooler, men noe jeg ikke forstår.

Endret av nenek92
Lenke til kommentar

Hovedgrunnen (i tillegg til at det er mer enn tillatt mengde koffein) til at Red bull ikke selges i Norge er at den inneholder taurin. Taurin er klassifisert som legemiddel her i Norge.

Ellers er det jo fritt frem å drikke så mye kaffe man bare vil her i Norge. Men de fleste forstår vel at det ikke er heldig å helle i seg 9-10 kopper på veldig kort tid.

Endret av TheCooler
Lenke til kommentar

Jæger spesial er noe som går mye av her i Helsingborg.

Nesten fullt kjøkken glass med Jæger og en dæsj RedBull, tar meg vel 2-3 sånne samt 2-3 sterke Long Islan Ice Tea når jeg er på by'n, så en tur innom Max for nattsnack på vei hjem :-)

perfekte kvelden, og ikke alt for dyr heller..

Det er ikke koffeinen som gjør RB ulovlig i Norge, men ett av tillegs stoffene som går som legemiddel i Norge, derfor er det ikke tillat fra salg fra andre steder enn appotek egentlig.

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest gjennom hele tråden, men jeg mener på at å blande alkohol med Red Bull er farlig, siden den ujevne hjerterytmen Red Bull medfører, gjør at alkoholen bidrar til hjertestans. Det var en stund siden da jeg leste om noen ungdommer som døde av dette, og da ble det nevnt.

EDIT: Både koffeinmengden og taurin er skyld i at Red Bull er ulovlig i Norge.

Endret av Mr. Crowley
Lenke til kommentar

Mange her som mener og påstår at RB er farlig både med og uten alkohol ved inntak av visse mengder.

Men jeg har ennå ikke sett noen dokumentasjon på dette eller henvisninger til deres påstander.

Noen som kan bekrefte om dette er sant eller om visse tilfeller har skjedd som disse guttene i Sverige som døde? Er det noen som har en link eller prater dere bare pisspreik?

Har selv 2 brett med RB i kjellern og hakke merket noen unormale virkninger i det hele tatt. Drikker det til alle døgnets tider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...