Mrpusten Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Har boksen her jeg og men forstår ikke en dritt Den er hvertfall sterk Det kan vi alle være enige i. Lenke til kommentar
nenek92 Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Spesiell ja, kjøpen? Men det funker fint ja Men imorgen skal jeg handle både battery og burn bokser for å sammenligne, det står jo f**n meg aldrig samme utrekning på nett Lenke til kommentar
TheCooler Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Battery: max 150 mg pr. liter Burn: 0,015% (noe som tilsvarer Battery - dette er nok en slags grense i Norge) Begge lest av fra bokser i kjøleskapet Lenke til kommentar
nenek92 Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Battery: max 150 mg pr. literBurn: 0,015% (noe som tilsvarer Battery - dette er nok en slags grense i Norge) Begge lest av fra bokser i kjøleskapet 9184831[/snapback] Redbull: 32mg/100ml Lenke til kommentar
TheCooler Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Redbull: 32mg/100ml 9184832[/snapback] Med andre ord 0.032 gram. Og ikke 3 gram. Hvis koffeininnholdet er viktig dog så er det ingen i mitt kjøleskap som slår meierienes iskaffe 'Inneholder like mye kaffe som to kopper kaffe' ifølge boksen, hehe. Endret 1. august 2007 av TheCooler Lenke til kommentar
nenek92 Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Men om det da står at her i landet er koffein-grensa satt til 160 milliliter per liter og at Red Bull inneholder dobbelt så mye og er regulert i samme kategori som legemidler i Norge, om det du sier om at en boks tilsvarer en kaffekopp er sant, hvorfor er da kaffe lovlig? Dette er ikke noe jeg snur imot deg TheCooler, men noe jeg ikke forstår. Endret 1. august 2007 av nenek92 Lenke til kommentar
TheCooler Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Hovedgrunnen (i tillegg til at det er mer enn tillatt mengde koffein) til at Red bull ikke selges i Norge er at den inneholder taurin. Taurin er klassifisert som legemiddel her i Norge. Ellers er det jo fritt frem å drikke så mye kaffe man bare vil her i Norge. Men de fleste forstår vel at det ikke er heldig å helle i seg 9-10 kopper på veldig kort tid. Endret 1. august 2007 av TheCooler Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Jæger spesial er noe som går mye av her i Helsingborg. Nesten fullt kjøkken glass med Jæger og en dæsj RedBull, tar meg vel 2-3 sånne samt 2-3 sterke Long Islan Ice Tea når jeg er på by'n, så en tur innom Max for nattsnack på vei hjem :-) perfekte kvelden, og ikke alt for dyr heller.. Det er ikke koffeinen som gjør RB ulovlig i Norge, men ett av tillegs stoffene som går som legemiddel i Norge, derfor er det ikke tillat fra salg fra andre steder enn appotek egentlig. Endret 1. august 2007 av Fritz0r Lenke til kommentar
TheCooler Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Jepp, Jæger og Red Bull, evt. Jæger og Battery (her i Norge da) er knall Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 så sant så sant. er bra alkohol er billig her...ellers så hadde jeg vert ille ute :-P Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 (endret) Jeg har ikke lest gjennom hele tråden, men jeg mener på at å blande alkohol med Red Bull er farlig, siden den ujevne hjerterytmen Red Bull medfører, gjør at alkoholen bidrar til hjertestans. Det var en stund siden da jeg leste om noen ungdommer som døde av dette, og da ble det nevnt. EDIT: Både koffeinmengden og taurin er skyld i at Red Bull er ulovlig i Norge. Endret 4. august 2007 av Mr. Crowley Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Huff, ødelegge god dram med Red Bull, Battery og annet skvip er forkastelig! Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Boohoo, cry me a river, crybaby. Skulel likt å se deg sitte å nyte en dram i ro å mak på ett utested Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) Jeg forstår ikke helt poenget ditt, men orker ikke henge meg opp i det nå. Endret 6. august 2007 av Jensemann4 Lenke til kommentar
Ingeniørstudent Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Mange her som mener og påstår at RB er farlig både med og uten alkohol ved inntak av visse mengder. Men jeg har ennå ikke sett noen dokumentasjon på dette eller henvisninger til deres påstander. Noen som kan bekrefte om dette er sant eller om visse tilfeller har skjedd som disse guttene i Sverige som døde? Er det noen som har en link eller prater dere bare pisspreik? Har selv 2 brett med RB i kjellern og hakke merket noen unormale virkninger i det hele tatt. Drikker det til alle døgnets tider. Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Drikker du dram til det også. Red Bull i seg selv, er forsåvidt ikke det som dreper. Lenke til kommentar
Korka Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Jeg drakk et helt brett Red Bull sist helg... Farlig? Jeg fikk vondt i pungen de dagene og jeg fikk noe helvetes til halsbrann.... Noe med det å gjøre? Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Jeg drakk et helt brett Red Bull sist helg... Farlig? Jeg fikk vondt i pungen de dagene og jeg fikk noe helvetes til halsbrann.... Noe med det å gjøre? 9256507[/snapback] vondt i pungen? Hahaha Lenke til kommentar
Elveg_rd Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Var i skotland, drak 4-5 Vodka-red bull, blannet med 40% sprit.. ble ikke dårlig av d i vertfall Lenke til kommentar
jennnereer Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Vodka-Redbull, Burn, Battery er egentlig ikke farlig så lenge man drikker med måte. Gjelder vel egentlig ALL alkohol... Jeg blander med Burn og tar et par sånne drinker før jeg går over til øl og går ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå