Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Et fra steg vennskap og over til kjærlighet?

Gjest Gjest_T.S_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_T.S_*

Hei!

Jeg et lite problem med at jeg ikke vet om en gutt er interessert eller ikke i meg. Jeg vet ikke om det vi har nå kommer til å forbli et vennskap eller om det kan utvikle seg til noe mer. Jeg er atten år, og da et par år eldre enn han. Aldersforskjellen bekymrer meg litt, men på en annen side så har jeg funnet ut en ting om meg selv; jeg liker virkelig gutten dersom jeg ikke bryr meg om alderen. Det som har gjort at jeg har vært bekymret er at han kanskje har noen litt umodne sider, og at andre kanskje kan reagere. Men egentlig så spiller det ikke verdens største rolle.

I begynnelsen så jeg på det hele som et vennskap, selv om jeg trivdes veldig godt i hans selskap og hele tiden må smile når vi tilbringer tid sammen. Nå er jeg ikke så sikker lengre. Jeg tenker på han hele tiden, og håper liksom på litt mer. På en annen side så syntes jeg vi har det så bra nå, og jeg vil ikke ødelegge det. Jeg har ingen anelse om hva han føler om meg, men jeg tror kanskje det kan være noe der. Vi har nå møtt hverandre hver dag i en uke, og har flere planer for uken. Samtalen går flytende, og vi prater om mye forskjellig. Vi er veldig enig om det meste, og det er egentlig ganske så perfekt. Det eneste er denne lille detaljen om hva som kommer til å skje videre. Jeg er ikke personen til å ta det neste steget, og jeg har ikke kjent han lenge nok til å vite hvordan han har vært før. Jeg føler det er noen ting som viser til at det kan bli noe mer enn et vennskap, og noen andre som ikke gjør det.

De tingene som gjør at jeg føler det kan bli mer er blant annet at vi tilbringer så mye tid sammen. Jeg har vært hos han på natten, og han var hos meg her om dagen i flere timer. Vi kan være oss selv med hverandre. Vi sender meldinger hver dag, snakker på msn selv om vi akkurat har gått hver vår vei og han bruker å følge meg hjem. Han har fortalt foreldrene sine om meg.

Det som taler imot er at han noen ganger virker litt fraværende i blikket når vi står ute og snakker, han bruker å fortelle om ekskjærester, han sa til moren at vi ikke var sammen i en skarp tone og han virker litt passiv. Vi har aldri gitt hverandre så mye som en klem og knapt vært borti hverandre.

Det jeg lurer på er hvordan dere mener jeg skal forholde meg til dette. Hvordan kan jeg indirekte vise han at jeg vil ha mer? Skal jeg bare vente og se hva som skjer? Det kan jo ta ufattelig lang tid. På en måte føler jeg at jeg bør ta neste steget siden jeg er eldst, men på en annen side han siden han er gutt. Ikke halshugg mer for å si akkurat det der :p. Jeg har for å si det sånn ikke lyst til å si noe rett ut. For det første er jeg redd for at det kan ødelegge alt hvis han ikke føler det samme, og for det andre så er jeg ikke god til å sette ord på følelsene mine rett ut til andre personer. Jeg er ikke en person som forteller andre hvem jeg er interssert i før det virkelig begynner å bli noe. Det er vel egentlig hovedgrunnen til at jeg velger å poste anonymt.

Hvis det er interesse for det kan jeg fortelle dere hvordan det går videre. Jeg skal prøve å ta til meg tipsene deres så godt som mulig. Så kan jeg siden oppdatere folket på om vi blir stuck på vennestadiet, eller om vi kommer oss videre.

T.S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere er gode venner, du er jenta, du er 2 år eldre. Tviler på at han løper hvis du forteller at du ser noe mer i han.

Hadde slitt med å trø til med ei som var 2 år eldre. Det der er ikke så vanlig i den alderen der. Kanskje han tror du er ute av hans rekkevidde? Jeg vet ikke. Dette er bare noe jeg sikkert hadde tenkt selv, da jeg ikke har vært i samme situasjon

Lenke til kommentar

Hvordan indirekte vise han at du er interessert i noe litt mer ? Du har aldri tatt i han?

Vel problemet med å være indirekte og subtilt er at budskapet ikke alltid kommer klart og tydelig frem.

Men du kan jo starte en putekrig med han på kødd? Som kanskje eskalerer seg til kiling.. før dere begge blir trøtte og ligger ved siden av hverandre. Nå kjenner jeg ikke noen av dere, men hvis han er 16 og kanskje ikke har så mye erfaring så ikke forvent så mye av han. Gi han tid og ta det som det kommer. Dere har vel ikke noe hast?

Det som taler imot er at han noen ganger virker litt fraværende i blikket
og han virker litt passiv.

Nå ble jeg spent på hva du mener med dette? :)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_T.S_*

Joda, vi har vel egentlig tatt på hverandre. Men bare sånn litt da vi var overtrøtte og hadde sittet å pratet i flere timer. Da var det bare litt sånn at vi prøvde å slå hverandre på tull. Nei, det haster ikke egentlig. Jeg er bare litt utålmodig av meg. Med fraværende mener jeg at han bruker å se litt her og der, og ikke på meg når vi står å snakker. Det ser nesten ut som at han venter på å få gå. Ang passiv så mener jeg at jeg føler det er mye som er opp til meg. At jeg skal ta avgjørelser på hva vi skal gjøre, om vi skal møtes og lignende.

Lenke til kommentar

Det at han virker fraværende, og ser vekk, synes nå jeg virker som om han har følelser for deg, og prøver å skjule det, spesielt om han er en slik rolig person til vanlig.

Ser han på deg bare som en venn, så har han nok ikke hatt noen problemer med å være seg selv, og se på deg når han prater med deg.

Vel, jeg sier det der, fordi jeg kjenner meg igjen selv i det jeg skriver ;)

For å vise han at du er interessert så kan du jo bare begynne så enkelt å snakke om at "det var en koselig kveld", "det er koselig å være sammen med deg", begynne å avslutte msn\ sms- samtaler med "kos" eller "klem" ;)

Responderer han på samme måte, så er det jo bare å dra det lengre å lengre.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_T.S_*

Jeg håper du har rett Steina. Vi bruker å snakke om at det var koselig å være sammen, at vi liker å henge i lag. Det med å skrive kos eller klem synes jeg er litt vanskeligere, rett og slett fordi jeg ikke er en slik person. Jeg synes bare det er rart å skrive sånn.

I det siste har vi vært på kino sammen og vært litt hjemme hos hverandre. Når vi er ute så går vi gjerne flere meter unna hverandre, inne derimot blir det mer småtulling med kiling og pusking i håret. Jeg har tatt en titt på mobilen hans, og han hadde masse bilder av andre jenter, meldinger fra andre osv, noe som gjør meg litt usikker.

Lenke til kommentar

har du sjekka mobilen hans? :ohmy:

Fy! det er privat!

menneh, Vist dere kjiler hverandre og "koser" så virker det jo som han liker deg?

men at han ikke tørr å ta neste steg.

Kilinga jeg å en venninne holdt på med ente med klining :love:

er bare venner fordet

Endret av Roug
Lenke til kommentar
Gjest Gjest_T.S_*

Hehe, jeg fikk lov. Han brydde seg ikke om jeg gjorde det eller ikke. Hvordan bør jeg tolke det at han hadde andre jenter lagret med hjerter i navnet? Det bekymrer meg litt, for jeg tror jeg er av den litt små sjalu typen. Vil at han bare skal ha meg ;)

Vi får se om kilinga går over til noe mer eller ikke etterhvert. Vi møter hverandre stortsett hver dag, om så bare for ti minutter.

Lenke til kommentar

Om dere møtes hver dag, så ligger det nok en del følelser der ja :)

Det med at han hadde andre jenter med hjerter rundt, tja, det må du jo nesten spørre han selv om ;)

Men vennskapet deres er nok uansett veldig sterkt utifra hva du skriver, så trenger du nok ikke være redd for å "miste" han som venn, selv om han gir deg avslag.

Ta han med på kino eller noe.. Eventuelt lei en film å se den hjemme..

En romantisk norsk film er jo vel alltid en slager.

Dette trenger jo ikke legges opp til som om det er annet enn en "venne-ting", men mulighetene til at det kan skje noe er jo der fordi. ;)

Lykke til :)

Lenke til kommentar

vennskap er en knallbra plattform å bygge et kjærlighetsforhold på. Jeg og dama mi begynte nettopp som venner og så utvikla det seg mer og mer. Her gikk det fort da ved at vi ble kjent, og mer og mer venner til vi til slutt fant ut at vi er vel praktisk talt kjærester...

Uansett, at han har bilder av andre jenter på mobilen behøver ikke bety en dritt.

Men hva med å begynne å klemme litt og i det heletatt søke mer kroppskontakt med han? Det er jo en veldig fin måte å flørte litt på på en diskret måte.

Siden dere allerede har en veldig god kjemi fra før kan det jo nesten ikke slå feil at han blir interessert i deg slik du vil. Han er jo tross alt gutt og du jente...

Tenk så befriende å kunne ha en bestevenn og kjæreste i en og samme person. Da trenger du virkelig ikke å tenke på hemninger.

Tro meg, det er herlig! Finnes ikke noe bedre spør du meg. :thumbup:

Lenke til kommentar
Tenk så befriende å kunne ha en bestevenn og kjæreste i en og samme person. Da trenger du virkelig ikke å tenke på hemninger.

Tro meg, det er herlig! Finnes ikke noe bedre spør du meg. :thumbup:

Nåh, høres skikkelig bra ut. Slik vil jeg ha det :)

Er man orntlig gode venner så kan kino være greit å gå på, men hvis man ikke kjenner hverandre så godt bør man styre unna.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_T.S_*

Update: De siste dagene har jeg vært svært usikker på om jeg orket/ville at det skulle bli noe mer. Han virket litt for barnslig til tider. Så pratet vi på messenger her om dagen, og vi sa diverse ting som gjorde at jeg kom over tvilen. Han virker interessert. Når vi er på besøk hos hverandre har vi hyggelige øyeblikk hvor vi f.eks. holder hverandre i hånden. En klem føler jeg ikke er helt riktig, og jeg ser ingen luker for kyssing. Jeg vet jeg ikke tør å ta det første steget.

Dette trenger jo ikke legges opp til som om det er annet enn en "venne-ting", men mulighetene til at det kan skje noe er jo der fordi. ;)

Kino har vi vært på et par ganger, vi har også sett en film sammen.

Lenke til kommentar
Update: De siste dagene har jeg vært svært usikker på om jeg orket/ville at det skulle bli noe mer. Han virket litt for barnslig til tider. Så pratet vi på messenger her om dagen, og vi sa diverse ting som gjorde at jeg kom over tvilen. Han virker interessert. Når vi er på besøk hos hverandre har vi hyggelige øyeblikk hvor vi f.eks. holder hverandre i hånden. En klem føler jeg ikke er helt riktig, og jeg ser ingen luker for kyssing. Jeg vet jeg ikke tør å ta det første steget.

Kino har vi vært på et par ganger, vi har også sett en film sammen.

9196090[/snapback]

Virker ikke som han tør heller, men kanskje best å prøve med en klem først da, feks neste gang du treffer han, så gir du bare han en klem og sier hei:) , kanskje han tar hintet?

Vist ikke må du bare spørre han :)

Lenke til kommentar

Sånn som jeg har angret på at jeg har gjort før det.

Du må ikke gi opp bare fordi du blir usikker pga noe han har sagt.

Da kommer du bare til å lure på om det kunne ha blitt noe mere.

Sats alt, prøv å ikke bry deg om de mulige konsekvensene før det skjer.

Ta det som det kommer.

Lenke til kommentar

Hei T.S! Gutter og jenter er veldig forskjellige når det gjelder kjærlighet. Dette har jeg lært grundig gang på gang. For å sette det litt på spissen er jenter mye mer kompliserte. Hvis jeg liker en jente og vil at hun skal like meg, bruker jeg ofte lang tid og mange diskré komplimenter. Men det trenger antagelivis ikke du. Gutter er enkle; du kan enten gå frem fort som faen. se han inn i øynene og fortell han hva du har tenkt på i det siste. Eller du kan kjøre den sakte greia, hvor du sjarmerer han som om han skulle vært en dame. Jeg kjenner han ikke, så vær kritisk til hva jeg forteller deg.

lykke til :)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_T.S_*

Ålright folkens!

Det hendte raskere enn forventet, men nå har vi altså tatt et steg videre :thumbup:. Vi så film, holdt hender og var sammen i flere timer i går. Jeg følte flere ganger at han nærmet seg som for å kysse meg, men var ikke helt sikker. Men plutselig så slo han til, og vi kysset. Deretter snakket vi om det at vi hadde vært usikre på om det var noe mer eller ikke.

Han tok steget, men nå som jeg vet at det er noe mer, så kommer jeg nok til å peise mer på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...