TobiasG Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 hvis jeg åpner notisblokk.. skriver f.eks: @echo off color 1e title Test cls echo. echo Starting Notepad @ping 127.0.0.1 -n 2 -w 1000 > nul @start %SystemRoot%\system32\notepad.exe hvis jeg kjører dette scripet.. er det da en command som gjør at jeg kan også få dette til å lagre seg som en batch? si jeg kjører den fra nettet bare. At jeg ikke har den lagret selv som en command. @save C:\Documents and settings\%userprofile%\skrivebord\test.bat sånn at jeg da har noe på skrivebord kalt test.bat som da kjører notepad? hvis noen skjønner? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 vil du lagre batchscriptet som kjører, i en tekst fil, eller det som blir skrevet i notepad? Lenke til kommentar
TobiasG Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Får til vanlig copy som installasjon, men vil kopiere scriptet.. at filen lagrer seg selv på nytt et annet sted. F.eks: @echo off color 1e cls echo Hei @ping 127.0.0.1 -n 2 -w 1000 > nul cls echo Ha det bra! pause > nul <!-- koden jeg trenger --> @save %userprofile%\Skrivebord <!-- den koden, byttet ut med @save =S --> pause > nul Så denne batchen vil lagre seg på skrivebordet.. så si du f.eks kjørte den fra en CD eller no, så lagrer den seg på skrivebordet når du er ferdig. Endret 24. juli 2007 av TobiasG Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 da må du vel a) lage et bat-script som oppretter en lokal fil og legger over kildekoden i denne filen b) legge a) inn i kindekodne i det oprinnelige scriptet. Lenke til kommentar
TobiasG Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) ARG.. nvm, jeg finner det.. mente egentlig noe lignende denne; @echo off echo @echo off >> doffen.bat netstat echo netstat >> doffen.bat ipconfig echo ipconfig >> doffen.bat pause echo pause >> doffen.bat bare at istedet for at jeg skriver "echo "command" >> fil.bat" hver gang, skriver jeg det heller bare en gang på slutten.. Endret 24. juli 2007 av TobiasG Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Bat script er laget for å kjøre kommandoer i rekkefølge, så du får enten bruke "copy" eller innse at det er grenser for hva man får til med bare batchscript. Lenke til kommentar
TobiasG Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Bat script er laget for å kjøre kommandoer i rekkefølge, så du får enten bruke "copy" eller innse at det er grenser for hva man får til med bare batchscript. 9131273[/snapback] Hehe, men mener det skal være mulig, ellers så hadde jeg ikke spurt =) Men vet dere noe om; Når du bruker Copy /b bilde.jpg + fil.rar og rar filen består av en batch. Så blir jo batchen inn i bildet, men går det ann å få no autorun på den =) ? Endret 24. juli 2007 av TobiasG Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Nei, det er ikke noen save kommando. Skriv HELP hvis du er i tvil, og om du er i tvil om en kommando, legg til /? som parameter. For å starte en fil inne i en rar fil, må du pakke den ut først, og deretter starte innholdet. f.eks. unrar fil.rar %TEMP% %TEMP%\autorun.bat Lenke til kommentar
TobiasG Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 Nei, det er ikke noen save kommando.Skriv HELP hvis du er i tvil, og om du er i tvil om en kommando, legg til /? som parameter. For å starte en fil inne i en rar fil, må du pakke den ut først, og deretter starte innholdet. f.eks. unrar fil.rar %TEMP% %TEMP%\autorun.bat 9131515[/snapback] Greia er jo at; dette er et bilde.jpg, og skal helst få bat'en til å få en autorun uten batch ;D bare ved å klikke på det, går dette? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Jeg har ikke minste peiling om hva du mener, siden "helst få bat'en til å få en autorun uten batch" er en selvmotsigelse. Lenke til kommentar
TobiasG Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 Jeg har ikke minste peiling om hva du mener, siden "helst få bat'en til å få en autorun uten batch" er en selvmotsigelse. 9132482[/snapback] Du kan jo bruke .ini men det funker ikke i dette tilfellet.. Så ja ;S veit ikke helt.. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 [autorun] run=minbatfil.bat er ikke sikker på om det heter run. Lenke til kommentar
TobiasG Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 [autorun] run=minbatfil.bat er ikke sikker på om det heter run. 9132813[/snapback] Det skal være; [autorun] open=autorun.bat Men har prøvd det, funker ikke. Siden ja :S hehe I don't know! Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Tror at autorun filer nå kun kan ligge på removable media, i Win9x kunne de ligge hvor som helst, eller ihvertfall på harddisker også. Lenke til kommentar
CronoMan Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Tror at autorun filer nå kun kan ligge på removable media, i Win9x kunne de ligge hvor som helst, eller ihvertfall på harddisker også. 9138495[/snapback] Njet, på arbeidsmaskinen min er det en Dell Recovery harddisk, og den har en autorun for å hindre newbies i å slette filer på harddisken.. så du kan ha på alle medier, inkluderer harddiskpartisjoner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå