Gå til innhold

Fungerer GEforce 3 128DDR på et ABIT KT7A-Raid??


Habjack

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke skjermkortet til å fungere på min elsdte maskin, men det fungerer på min nyere.

Det vil si produktet fungerer.. men bare på min nye maskin..

Den nye maskinen er en Fijutsu/simens P4 2GHZ, 256 DDRAM osv.. forholdsvis ny.

Den eldre som jeg bruker mest er en AMD DURON 900mHz, 756 MB SDRAM osv.. alt sitter på

et ABIT KT7A-Raid hovedkort. Det jeg lurer på om det kanskje er hovedkortet som er problemet siden skjermkortet fungerer fint på den nye maskinen. Det som skjer er når man stapper i koret starter maskinen opp så kommer

det noen merkelige signaler.. akkurat som det har kræsjet.. men maskinen jobber videre..

Det er liksom sånne striper nedover med forskjellige farger og noen få tegn.. Akkurat som et breika gammalt Amiga spill.

Til nå har jeg prøvd flere tiltak.. Flashet biosen til den nyeste versjon.. stilt på alt mulig i bios og jeg får det ikke til å fungere.

Det gamle kortet fungerer. Creative Geforce 32mb SDR... Har prøvd å sette kortene inn og ut men ingenting fungerer..

Til og med et Geforce 4 64MB SDR MX kort funger.

Det jeg lurer på er om kanskje ikke hovedkortet støtter 128MB DDR Ram..

Har dere noen ide om hva som kan være problemet..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet at Abit KT7A-raid, skal fungere med grafikkort som har 128Mb ram, en kompis har et Palit Daytona GF3 TI200 128Mb på et slikt HK (jeg har byggd maskinen til han), dette har funket i laaaang tid....eneste prob. er at han ikke får installert WinXP på maskina med det GF3-kortet i (da må han skifte til et gammelt GF2-kort) etter install av XP kan han putte inn GF3-kortet, og allt funker fint...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...