Gå til innhold

-Full rett til å kjempe mot norske soldater.

Anbefalte innlegg

Kanskje de ikke burde hatt slikt hastverk med å stable et parlament på beina? Er iallefall ikke noe godt tegn med tanke på "demokrati" og fremtiden, at man innvolverer reindyrka kjeltringer og gir dem stillinger i politivesen og styre & stell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje de ikke burde hatt slikt hastverk med å stable et parlament på beina? Er iallefall ikke noe godt tegn med tanke på "demokrati" og fremtiden, at man innvolverer reindyrka kjeltringer og gir dem stillinger i politivesen og styre & stell.

9207141[/snapback]

Nei, de kunne utsatt det. Men da måtte blant annet Rødt og andre innfinne seg i et mye lengre opphold for ISAF.

I et land som Afghanistan hvor så mye nød og elendighet har herjet så er det vanskelig å finne noen uten svinn på skogen. Flere av de som dyrker narkotikaen der nede er bønder som har opplevd nød og fattigdom og som ikke ser noen annen mulighet for å brødfø familien. Noe som kynisk utnyttes av griske mennesker. Korrupsjon vil helt sikkert være et problem i starten og det hele er en langvarig prosess.

Lenke til kommentar
Vel, vi får gi NATO samme virkemidler som det Taliban brukte mot dopmenneskene. Dvs avkutting av lemmer, offentlig henrettelser og hive mennesker ut av landet uten rettergang.

Jeg regner med folk skjønner hvorfor Taliban var så dyktige med å temme narkohandelen? Begrunnelsen for dette var vist også av religiøse hensyn og ikke humanitære (korriger meg om jeg tar feil?), så skal vi da konkludere med at vi bør ha religiøst styre i Afghanistan? Med koranen/bibelen eller hva det skal være som grunnloven?

Så vi kan gjerne forkaste demokrati, menneskerettigheter og rettsvesen i Afghanistan, om man mener den prisen er akseptabel for å få bukt med heroinproduseringen.

9206928[/snapback]

De trenger ikke å bruke samme virkemidler som Taliban.

Men de trenger heller ikke å putte narkobaroner i regjeringen, og så la regjeringen være med å bestemme hvor ISAFstyrkene trengs mest.

Bekymrer det deg ikke at ISAF i essens beskytter opiumsproduksjonen?

Lenke til kommentar
De trenger ikke å bruke samme virkemidler som Taliban.

Men de trenger heller ikke å putte narkobaroner i regjeringen, og så la regjeringen være med å bestemme hvor ISAFstyrkene trengs mest.

Bekymrer det deg ikke at ISAF i essens beskytter opiumsproduksjonen?

9207358[/snapback]

Jo. Men på den andre siden, det er nok av mennesker med krimelt rulleblad i vårt eget storting. Men jeg anser nå fortsatt at Stortingspolitikere fortjener beskyttelse fra å bli angrepet. Til og med om noen av dem er kriminelle.

Her hjemme har vi rettsvesen til å ta seg av slikt og i Afghanistan er det nøyaktig rettsvesen man jobber med å bygge opp. Så får de straffeforfølge de som blir beskyldt for å drive narkohandel.

Det ville bekymre meg mer om ISAF ikke beskyttet rettssikkerhet og rettsvesenet.

Lenke til kommentar
Jo. Men på den andre siden, det er nok av mennesker med krimelt rulleblad i vårt eget storting. Men jeg anser nå fortsatt at Stortingspolitikere fortjener beskyttelse fra å bli angrepet. Til og med om noen av dem er kriminelle.

Her hjemme har vi rettsvesen til å ta seg av slikt og i Afghanistan er det nøyaktig rettsvesen man jobber med å bygge opp. Så får de straffeforfølge de som blir beskyldt for å drive narkohandel.

Det ville bekymre meg mer om ISAF ikke beskyttet rettssikkerhet og rettsvesenet.

9207400[/snapback]

Hva er det du snakker om?

Vi har, så vidt jeg vet, ingen av verdens største eksportører av opium på stortinget, og heller ingen som holder kontroll over sin hjemregion med med terror, våpenmakt, og undertrykkelse.

Dette er snakk om at makt har blitt gitt til kjente forbrytere mot menneskerettighetene, torturister, dopsmulglere, og krigsherrer. Som i tillegg er omtrent like Islamistiske som Taliban, men bare flinkere til å overse sine egne lovbrudd.

Og skal norske soldater dø for å beskytte?

Herlig.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar

Hva er det du snakker om?

Vi har, så vidt jeg vet, ingen av verdens største eksportører av opium på stortinget, og heller ingen som holder kontroll over sin hjemregion med med terror, våpenmakt, og undertrykkelse.

Dette er snakk om at makt har blitt gitt til kjente forbrytere mot menneskerettighetene, torturister, dopsmulglere, og krigsherrer. Som i tillegg er omtrent like Islamistiske som Taliban, men bare flinkere til å overse sine egne lovbrudd.

Og skal norske soldater dø for å beskytte?

Herlig.

9207564[/snapback]

Beskytte retten til å bli dømt gjennom rettergang og ikke synsing eller lynsjemobb ja.

Så får vi satse på at Afghanistan får opp et rettsvesen som er i stand til å ta seg av narkobaroner og andre kriminelle.

Lenke til kommentar
Beskytte retten til å bli dømt gjennom rettergang og ikke synsing eller lynsjemobb ja.

Så får vi satse på at Afghanistan får opp et rettsvesen som er i stand til å ta seg av narkobaroner og andre kriminelle.

9207658[/snapback]

Dette er snakk om krigsherrer med egne hærer som garantert har massakrert mang en lynsjemobb i sin tid.

Disse menneskene er med på å bestemme hvor Norske soldater trengs i Afghanistan.

Og disse menneskene er ansvarlig for å lage Afghanistans rettsystem. Og ja, de kommer nok til å lage et system som kan ta seg av narkobaroner. Men bare ikke på den måten du mente det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...