prinsen Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 må ha ny skjerm og tenkte å kjøpe denne http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=43702 ser at det er blitt så hipt med widescreen, men jeg skal ikke se film eller spille med den.. da er det vel ingen grunn til å velge widescreen ? er det noen grunn til at jeg skulle komme til å angre? Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Nei det er absolutt ingen grunn til at du skal angre på det kjøpet så lenge skjermen fungerer Jeg har selv Samsung 226BW 22" og er kjempefornøyd. Siden jeg har oppe mange viduer på en gang er det kjempe praktisk Lenke til kommentar
Yoda211 Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Personlig ville eg kjøpt ein widescreen skjerm om eg kjøpte meg ny skjerm idag, uansett bruk, spessielt når du velger ein så stor som 22". Samsung : https://prisguiden.no/product.php?productId=62686 Acer : https://prisguiden.no/product.php?productId=75943 Men sikkert bra skjerm den du hadde funne og Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Mulig jeg missforstår her, men tror du at skjermen du linker til er en 4:3-skjerm? Skjermen er antageligvis 16:10 (dvs. widescreen), siden oppløsningen er 16:10. Bildet er antageligvis litt missvisende. Selv syns jeg widescreen-skjermer er lite nyttig hvis du hverken ser på film eller spiller, med mindre du bruker mange programmer med tidslinjer. Først med en oppløsning på 2560x1600 (vanlig på 30"-skjermene) har man virkelig god plass til to vinduer ved siden av hverandre. 1680x1050 tror jeg ikke egner seg særlig godt til hverken nettsurfing, dokumentskriving eller annet arbeid. En 4:3-skjerm med samme areal ville antageligvis vært bedre egnet til slikt bruk, men tror ikke man finner gode 4:3-alternativer til den prisen uansett. Endret 24. juli 2007 av dravisher Lenke til kommentar
Yoda211 Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Mulig jeg missforstår her, men tror du at skjermen du linker til er en 4:3-skjerm? Skjermen er antageligvis 16:10 (dvs. widescreen), siden oppløsningen er 16:10. Bildet er antageligvis litt missvisende. Selv syns jeg widescreen-skjermer er lite nyttig hvis du hverken ser på film eller spiller, med mindre du bruker mange programmer med tidslinjer. Først med en oppløsning på 2560x1600 (vanlig på 30"-skjermene) har man virkelig god plass til to vinduer ved siden av hverandre. 1680x1050 tror jeg ikke egner seg særlig godt til hverken nettsurfing, dokumentskriving eller annet arbeid. En 4:3-skjerm med samme areal ville antageligvis vært bedre egnet til slikt bruk, men tror ikke man finner gode 4:3-alternativer til den prisen uansett. 9137306[/snapback] hm, muli eg utrykkte meg litt uklart men dei skjermane eg lika til er widescreen-skjermer, ja. men eg vile heller tatt dei enn en 4:3 skjerm når eg først skulle kjøpt meg ny skjern, smak og behag kanskje? Lenke til kommentar
prinsen Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 kjøpte meg en 20" 4.3 samsung og føler absålutt at jeg gjorde ett riktig valg forøvrig en utrolig god skjerm Lenke til kommentar
Sceolan Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Er vel hovedsaklig widescreen som selges i dag.., må vel nesten betale mer for å få 4:3, eventuellt betale samme for dårligere spec, og da ser jeg ikke helt poenget i hvorfor en ikke skulle velge widescreen, så fremt en ikke har svært spesielle behov. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå